۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پروژه‌ مشکوک مطرح کردن دوباره خاتمی/ برای بنی‌صدر خائن هم باید دفتر کار فراهم کنیم؟
کد خبر: ۳۳۱۷۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۱۳ ساعت: ۱۰:۱۶ ↗ لینک کوتاه

به بهانه اظهارات عجیب رئیس دفتر رئیس جمهور؛

پروژه‌ مشکوک مطرح کردن دوباره خاتمی/ برای بنی‌صدر خائن هم باید دفتر کار فراهم کنیم؟

چندی است که اصلاح طلبان در سناریوهایی مشکوک سعی می کنند که نام رئیس دولت اصلاحات را در فضای رسانه‌ای و سیاسی کشور تکرار کنند.

پروژه‌ مشکوک مطرح کردن دوباره خاتمی/ برای بنی‌صدر خائن هم باید دفتر کار فراهم کنیم؟
به گزارش سرویس سیاسی   صبح قزوین ، چند صباحی است که جریان اصلاحات برای مطرح کردن دوباره رئیس دولت اصلاحات دست به کار شده است. گویی این جریان به انواع و اقسام روش‌های رسانه ای و بازی های سیاسی متوسل شده تا نامی از وی در رسانه‌ها برده شود. موضوعی که به عنوان یک پروژه  در حال پیگیری و مداومت است. اخیرا ماجرای دیدار چند تن از اصلاح طلبان با آیت الله شبیری زنجانی، یکی از مراجع تقلید در خانه «عبدالله نوری» بسیار جنجال ساز شد.

آیت‌الله شبیری چند روز پیش به تهران آمد. عبدالله نوری از او دعوت کرد تا در منزلش حضور پیدا کند و همین بهانه‌ای می‌شود که نوری از دیگر شاگردان آیت‌الله هم بخواهد در منزل او گرد هم جمع شوند. بر اساس اخبار منتشر شه،  حضرت آیت الله شبیری زنجانی تنها به خاطر روابط فامیلی با عبدالله نوری، دعوت منزل ایشان را پذیرفته است و اطلاعی از دیگر میمهانان حاضر در منزل ایشان نداشته و یا حداقل در ابتدای دعوت چنین مساله ای مطرح نبوده است. از سوی دیگر حتی مطرح شد که آیت الله شبیری زنجانی از انتشار خبر این میهمانی ناراحت هستند و قبل از این نیز خواستار عدم انتشار رسانه ای این دیدار بوده‌اند.

بعد از فتنه سال 88 و نقش محوری رئیس دولت اصلاحات در آن فاصله جریان مذهبی و حوزه با وی بسیار شد. البته پیشتر نیز به سبب چرخش دولت وی به سوی غرب و بروز رفتارهای گاها ضددین در این دوره زمینه‌های این جدایی فراهم شد. حتی در همین زمان بود که موضوع مرجعیت و تقلید در اسلام شیعی با لحن توهین آمیزی برخورد شد.

21  خرداد 1381، ‌هاشم آغاجری یکی از مدعیان اصلاحات در خانه‌ معلم همدان به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد درگذشت دکتر شریعتی به سخنرانی پرداخت و در سخنرانی خود با عنوان «پروتستانتیسم اسلامی» به «اسلام، شیعه و روحانیت» اهانت کرد. وی در این سخنرانی آموزه‌های دین را «سیاه و تاریک» لقب داد  و مردم را به واسطه تقلید میمون‌صفت خواند و تصریح کرد «رابطه با مردم رابطه‌ معلم و متعلم است نه رابطه‌ مراد و مرید، نه رابطه‌ مقلِّد و مقلَّد که تقلید بکنید. مگر مردم میمون هستند که تقلید بکنند؟!»

در آن زمان اصلاح طلبان نگران مرجعیت نشدند اما با نامه آیت الله یزدی به آیت الله شبیری زنجانی چنان پروپاگاندای سیاسی علیه آیت الله یزدی به راه انداختند و نگران شان مرجعیت شدند انگار نه انگار که در زمان اصلاحات چنین مثال زشتی برای تقلید از مرجعیت به کار برده شده و اصلاح طلبان با سکوت خود با آن همراهی کرده اند.

پایگاه خبری جماران که منتسب به «حسن خمینی» است به طور چشم گیری علیه جدایی دو روحانی مصاحبه و اخباری را منتشر کرد. موضوعی که همواره حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نسبت به آن هشدار می دادند که « امروز مقابله و تجزیه روحانیت انقلابی به سود کیست؟ دشمنان از دیرباز برای اختلاف افکنی میان روحانیون آماده شده‌اند. غفلت از آن، همه چیز را بر باد می‌دهد. حال اختلاف به هر شکلی باشد، بدبینی شدید نسبت به مسئولین بالا باشد یا مرزبندی فقه سنتی و پویا و امثال آن.»

اینک باز هم اخباری که محوریت آن رئیس دولت اصلاحات است، در رسانه ها منتشر شده است. در همین باب مطرح شده که دفتر وی به جای دیگری منتقل شده است. در حالیکه «علی خاتمی»، رئیس دفتر سید محمد خاتمی در گفت‌وگو با ایلنا این نقل و انتقال را طبیعی ارزیابی می‌کند اما جواد امام مدیرعامل بنیاد باران می‌گوید که از مدت‌ها قبل به موسسه فشار آوردند تا این دفتر را پس بگیرند.

وی گفت که آقای خاتمی از طرف موسسه نشر آثار امام در این دفتر مستقر شده بود اما در حال حاضر مجبور به تخلیه ساختمان هستند.

موضوعی که سید محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور بلافاصله به آن واکنش نشان داد و گفت: «از آنها خواسته‌ایم که جایی را پیدا کند و هر مکانی را که خودشان بخواهند ما در اختیارشان خواهیم گذاشت. اگر محل خاصی را در نظر داشته باشند و بخواهند اجاره کنند ما مشکل خاصی نداریم.»

گفته می شود که دفتر خاتمی در مجموعه جماران با قریب 300 پرسنل اداری، خدماتی و حفاظتی مستقر است البته در این راستا پیشتر دفتر «محمود احمدی نژاد» رئیس جمهور سابق از وی گرفته شد. با این حال دولت باید نگران دفتر رئیس دولت اصلاحات نیز باشد تا اخبار و حواشی که برای رئیس دولت اصلاحات در رسانه ها به طور متداول پیچیده است، تکمیل شود.

اینکه دولت بایستی بر اساس قانون برای روسای سابق جا و مکان فراهم کند موضوع قابل تاملی است. بر این اساس آیا «ابوالحسن بنی صدر» که چهره منافقانه و خائنانه وی بر همگان آشکار است نیز بایستی شامل این مرحمت آنهم از جیب ملت ایران شود. رئیس دولت اصلاحات نیز در زمان فتنه سال 88 نقش محوری داشت که از این حیث نشان داد چقدر به قوانین جمهوری اسلامی پایبند است. حالا آیا فردی که قوانین جمهوری اسلامی را در بالاترین سطح ممکن زیر پا گذاشته باید تسهیلات هر چند قانونی به وی اعطا شود؟

بنابراین در موارد اخبار اخیر حول رئیس دولت اصلاحات چند نکته حائز اهمیت است.
پروژه مطرح کردن و حضور دوباره رئیس دولت اصلاحات با خبرسازی های متنوع از سوی جریان اصلاحات با کمک برخی از سایت ها مانند جماران(تاکید میشود نزدیک به سید حسن خمینی) کلید خورده است.

اصلاح‌طلبانی که زاویه خود را با مرجعیت نشان داده‌اند برای حضور دوباره رئیس اصلاحات در صحنه سیاسی کشور دست به دامن مرجعیت دینی و در مرحله بعد سوء استفاده از شانیت و مقام آن شده اند.

در پیاده سازی پروژه ورود دوباره خاتمی در فضای سیاسی کشور حتی اصلاح طلبان از اختلاف افکنی میان روحانیت نیز ابایی نداشته و در این جهت فعالیت حجیم و پرپاگاندا راه انداختند.

سناریو دیگری که در حوزه مظلوم نمایی برای پروژه مطرح کردن رئیس دولت اصلاحات به کار گرفته شده، مسئله دفتر کار وی با پرسنل متعدد آن است.

خاتمی در زمان فتنه نقشه محوری داشت و از آن توبه نکرد آیا وی باید از تسهیلات دولتی برای اقدامات خود بهره‌مند شود؟ موضوعی که اگر از این منظر نگاه کنیم برای خائنانی چون بنی صدر هم باید تسهیلات فراهم شود!



انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان