۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین هوشیاری در بزنگاه‌های سیاسی؛ عامل شکست ناپذیری ایران
کد خبر: ۳۳۱۷۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۱۳ ساعت: ۱۰:۳ ↗ لینک کوتاه

۱۳ آبان روز به صدا درآمدن ناقوس سقوط آمریکا؛

هوشیاری در بزنگاه‌های سیاسی؛ عامل شکست ناپذیری ایران

ترامپ در حالی ۱۳ آبان را برای بازگشت تحریم مناسب دید که ۳۹ سال پیش در چنین روزی، انقلاب اسلامی خاطره ای تلخ را برای واشنگتن رقم زد.

هوشیاری در بزنگاه‌های سیاسی؛ عامل شکست ناپذیری ایران
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،"13 آبان " تاریخ مهمی در تقویم کشورمان است که می توان آن را  میراثی از هوشیاری و آینده نگری جوانان انقلابی دانست، سی و نه سال پیش دقیقا در چنین روزی عده ای از دانشجویان پیرو خط امام و انقلاب برای حفظ  نهال  انقلاب و قطع دست مداخله گران خارجی لانه جاسوسی را واقع در تقاطع  خیابان های  تخت جمیشد  و دروازه دولت (مفتح و طالقانی امروز)  تسخیر کردند که به نام  سفارت ایالات متحده آمریکا  مشغول به  کار بود ، اما با کشف اسناد و اقرارها  بعدی مشخص شد  این مکان نه تنها یک سفارتخانه  معمولی نبوده  بلکه پس از جنگ جهانی دوم و شروع جنگ سرد، ایالات متحده  این مکان را به عنوان بازوی عملیاتی خود در خاورمیانه  انتخاب کرده و سازمان سیا هم برای راهبری عملیات خود در منطقه  قلب تهران را  مناسب دیده است.

این  مکان به اصطلاح دیپلماتیک پیش از انقلاب اسلامی به اتاق فرمان  حفظ تاج و تخت پهلوی دوم تبدیل شده بود تا جایی که  آمریکایی‌ها برای حفظ مهره دلخواهشان بر سر قدرت در مهم ترین کشور منطقه، دولت قانونی را سرنگون کردند و تمام تحولات منتهی به بهمن 57 را با دقت زیر نظر گرفتند تا مانع از سقوط  هم قطارشان در منطقه بشوند؛ اما در نهایت با سرافکندگی پیروزی یک ملت را پذیرفتند و درنهایت از ایران رخت بستند.

                                                                                                 
آبان و تلاش واشنگتن برای  پیشبرد جنگ روانی

می توان گفت  آبان برای ما یادآور وقایع بسیاری است، به طوری که در این ماه دو رویداد مهم رخ داده است که به ترتیب مربوط به سال های 43 و 57 است؛  اولین تاریخ مربوط به تبعید امام خمینی(ره) می شود که در طول اعتراض ایشان به لایحه کاپیتولاسیون یا همان مصونیت اتباع آمریکایی در ایران بود و دیگری  به کشتار دانش آموزان و نوجوانان به دست رژیم پهلوی در سال ۵۷ مربوط می شود و در نهایت سومین آبان حادثه ساز هم به تسخیر لانه جاسوسی در سال 58  رقم خورد.

به نظر می رسد که 13  آبان 97  هم متفاوت تر از سال های گذشته است، زیرا این تاریخ به اسم رمز  عملیات جدید دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا  علیه ایران تبدیل شده است، از آنجایی که در آبان 58 آمریکا در ایران تحقیر شد؛ تبلیغ بر روی این تاریخ  از سوی آمریکایی ها چندان هم بی غرض نیست. در پاییز 58  در حالی لانه جاسوسی کاخ سفید در تهران به تسخیر دانشجویان درآمد که  آمریکا خود را رهبر بلوک غرب می دانست و به عنوان رقیب بلامنازع شوروی مشغول تبلیغ  ارزش های لیبرال دموکراسی بود تا از سقوط کشورها به دامن کمونیست‌ها جلوگیری کند،اما با کشف اسناد جاسوسی و تحقیر دیپلمات های آمریکایی ضربه سنگینی بر پرستیژ واشنگتن در عرصه بین المللی وارد شد، به خصوص اینکه شکست عملیات پنجه عقاب و غافلگیری توسط ریگ های طبس بیش از پیش آمریکا را در رابطه با انقلاب اسلامی مغموم و سرشکسته کرد.

این پیش زمینه تاریخی باعث شده است  تا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا  13 آبان را به عنوان تاریخ بازگشت تحریم ها انتخاب  کند. با توجه به  خروج یکجانبه این کشور در اردیبهشت 97 از توافق هسته‌ای با ایران، کاخ سفید تصمیم گرفت تحریم های پیش از برجام را دوباره بازگرداند و دو ماه مرداد و آبان را برای این کار مناسب دید. در واقع دوردوم و  نهایی تحریم های آمریکا علیه کشورمان که شامل تحریم های بانکی و نفتی است در آبان اعمال می شود؛ اگر پازل های این بازی سیاسی را کنار هم بگذاریم متوجه خواهیم شد که هدف تنها یک جنگ روانی است و بس!

بازگشت تحریم ها در  13آبان در حالی از سوی رسانه های غربی بزرگنمایی می شود که  ایران هرساله در چنین روزی تحقیر استکبار جهانی و ایجاد سد و مانع در برابر مداخله گری های آمریکا را جشن می گیرد. بنابراین بی دلیل نیست که  رسانه های غربی از ماهها قبل بر روی چنین تاریخی مانور می دهند و می خواهند هراس از فردای بعد از تحریم ها را با جنگ روانی بر فضای اقتصادی و اجتماعی کشور حاکم کنند این در حالی است  که مسئولان کشور بارها اعلام کرده اند که آمریکا هر آنچه داشته تا پیش از ماه نوامبر بر روی میز گذاشته و دیگر کارتی برای ادامه بازی ندارد.به طوری که در این زمینه  سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه  در یک گفت و گوی تلویزیونی اظهار کرد آمریکا همه کارت هایش را رو کرده است. در حال حاضر فشارهای واشنگتن به اوج خود رسیده است و  به همین دلیل، در13 آبان - موعد بازگشت تحریم ها - هم اتفاق  بیشتری نسبت به امروز رخ نخواهد داد.

همچنین در رابطه با بازگشت تحریم های آمریکا در آبان ماه و انتخاب چنین تاریخی،بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه بیان کرد که هدف واشنگتن، جنگ روانی گسترده علیه مردم ایران است، هرچند آمریکا نمی تواند هیچ گونه اقدامی علیه ملت بزرگ و رشید کشورمان داشته باشد. وی در ادامه مدعی شد تحریم هایی که آمریکا می خواست با فشار به جامعه جهانی بر ضد ایران اعمال کند به جایی نرسیده و بخش زیادی از اقدامات آنها با صرف هزینه های گزاف برای فشار بر بانک ها، شرکت ها، بنگاه های اقتصادی و مؤسسات برای منصرف کردن آنها از کار با ایران با ناکامی مواجه شده است.

                                                                               
              انتخاب تاریخ های سیاسی برای اهداف غرض ورزانه و جنگ روانی

ایجاد هراس از بازگشت تحریم ها در یک روز مهم و سیاسی یعنی 13آبان حاکی از آن است که غرب بیش از گذشته وارد فاز جنگ روانی و نرم با ایران  شده است و دقیقا تاریخ ها و وقایعی را در تیررس اهداف خبیثانه خود قرار داده که به لحاظ سیاسی از پایه های انقلاب اسلامی هستند و ایجاد فشار و هراس مصادف با چنین روزهایی  غرض ورزانه و ناشی از اهداف آنها برای دل سرد کردن مردم از انقلاب اسلامی است. راه اندازی تبلیغات گسترده و سعی  برای جدا سازی مردم از نظام و تلاش برای ایجاد فشار اقتصادی بر زندگی مردم عادی همه در راه رسیدن به هدف نهایی آنها یعنی براندازی در ایران است. اتاق های فکرآمریکایی  به خوبی می دانند که اگر نظام جمهوری اسلامی در ایران کنار برود راحت تر به اهداف خود در هر زمینه از جمله تجزیه  دست پیدا می کنند، آنها به وضوح می دانند که رهبری ولایت فقیه در ایران ستون  مستحکم استقلال و یکپارچگی است و هر گونه خللی در این زمینه آنها را به اهداف شوم خود نزدیک تر می کند تا منافع سرمایه داری خود را پیش برده و سطح رفاه مردم خود را به قیمت نگون بختی سایر جوامع بالا ببرند. ایران یکپارچه با اهداف ضد استعماری که عدم وابستگی و اتکا به خود را ترویج می دهد بلای جان  دولت هایی است که به دنبال سلطه و نفوذ  بر سایر ملت های جهان هستند. در نتیجه مهم ترین دستور کار برای آنها مورد هدف قرار دادن سرچشمه این موضوع یعنی انقلاب اسلامی است.

 تبلیغات کوردلانه غربی ها این موضع را القا می کند که وجود تفکرات انقلابی زمینه تحریم و عقب ماندگی اقتصادی را فراهم می سازد در حالی که واقعیت پشت پرده چیز دیگری است. تا پیش از امضای برجام هم ایران تحریم بود و زندگی مردم روال عادی خود را  داشت در واقع چهل سال است که ایرانی ها با تحریم آشنایی دارند و به اذعان غربی ها امروز نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا غیر قابل انکار است به طوری که دونالد ترامپ در جمع حامیان خود در تجمع یکی از شهرهای ایالت «آیووا» در بخشی از اظهارات خود به تکرار مواضع دولتش علیه ایران پرداخت و گفت: " به ایران نگاه کنید، قبل از اینکه من (به ریاست جمهوری) برسم، ایران می‌توانست ظرف ۱۲ دقیقه کل خاورمیانه را تحت کنترل بگیرد  ."البته شرایط الان هم تفاوت چندانی نکرده است!!

                                 

   هوشیاری در بزنگاه های سیاسی عامل شکست ناپذیری ایران

ایران امروز ما بیش از هر زمان دیگری به هوشیاری نیاز دارد تا در برابر انواع هجمه هایی که از سوی دشمن وارد می شود مستحکم بایستد. بازگشت تحریم ها و ایجاد تبلیغات برای بزرگنمایی آن یکی از همین مواردی است که نیازمند هوشیاری است. با مروری بر متن ها و مقالات اخیر دنیای روابط بین الملل بیاندازیم متوجه خواهیم شد که آمریکا دیگر مانند دوره اول پس از پایان جنگ سرد نه تنها نمی تواند یکه تازی کند، بلکه قدرتش رو به افول بوده و ناچار به همدلی و همکاری با کشورهای دیگر جهان است. این موضوع در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دانش آموزان هم مطرح شد به طوری که ایشان با اشاره به اذعان بسیاری از سیاسیون و جامعه شناسان معتبر دنیا مبنی بر فرسوده شدن و از بین رفتن «قدرت نرمِ» آمریکا فرمودند: قدرت نرم کاخ سفید به معنای «اقناع و قبولاندن نظر خود به کشورهای دیگر»، اکنون در ضعیف ترین موقعیت ممکن قرار دارد و به خصوص از زمان روی کار آمدن رئیس جمهور فعلی آمریکا نه تنها ملت ها بلکه دولت های اروپا، چین، روسیه، هند، افریقا و آمریکای لاتین هم با تصمیم های واشنکتن صراحتاً مخالفت می کنند.همچنین  خاطرنشان کردند: اکنون نه تنها اقتدار معنوی و قدرت نرم آمریکا رو به افول است، بلکه اقدامات رئیس جمهور عجیب و غریبِ فعلیِ آمریکا، «لیبرال دموکراسی» را نیز که پایه تمدن غرب است، بی آبرو کرده است.

در واقع؛ یک قدرت برتر زمانی که صدای ناقوس سقوطش را می شوند برای به تاخیر انداختن آن سعی می کند با استفاده از قدرت نرم و جنگ روانی همچنان فضا را به نفع خود حفظ کند می توان گفت  با توجه به بالا رفتن هزینه جنگ نظامی، جنگ اقتصادی و نرم تنها راه به تعویق انداختن این افول و شکست است  و آمریکا امروز دقیقا در چنین شرایطی قرار گرفته پ و دیگر قدرت اقناعی خود را نیز از دست داده است. پس باید در این بزنگاه هوشیار باشیم و بدانیم بیشتر دست و پا زدن های دشمن ناشی از نجات خود اوست.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان