۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین طرح ملی "سواد رسانه‌ای مجازیار" در قزوین اجرا می‌شود
کد خبر: ۳۳۱۷۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۱۲ ساعت: ۱۵:۲۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری:

طرح ملی "سواد رسانه‌ای مجازیار" در قزوین اجرا می‌شود

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: افزایش سواد رسانه ای مخاطبان به یک ضرورت در سیاستگذاری‌های فرهنگی تبدیل شده و در همین راستا نرم افزاری تحت عنوان 'مجازیار' طراحی شده است.

طرح ملی "سواد رسانه‌ای مجازیار" در قزوین اجرا می‌شود
مریم بیدخام در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: مجازیار یک دوره آموزشی جامع برای صیانت از خانواده‌ها در فضای مجازی است، در چارچوب اجرای این طرح در استان قزوین در بیش از بیست هزار نفر از شهروندان با اولویت کارمندان دولت و خانواده آنها، سازمان‌های مردم نهاد تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

مدیرکل اجتماعی فرهنگی اذعان کرد: سوادرسانه ای، مهارتی است که لازم است عموم شهروندان درکنار استفاده از رسانه‌ها به عنوان یک رسانه تعاملی، به آن مجهز شوند.

وی افزود: با توجه به فاصله اطلاعاتی و مهارتی بین نوجوانان و جوانان با والدین از یکسو وتنوع و تخصصی شدن رسانه‌های جدید، لزوم ارتقای مهارت‌های سوادرسانه ای ضروری است.

این مسئول با بیان اینکه هم اکنون از سواد رسانه ای، به عنوان سواد جدید یاد می‌شود، عنوان کرد: با افزایش سطح دسترسی به فضای مجازی، آسیب‌های اجتماعی نوپدید در جامعه بروزکرده است که میزان سواد رسانه ای کاربران، در کاهش این نوع آسیبها موثر است.

بیدخام هدف استفاده از این نرم افزار در راستای افزایش آگاهی مخاطبان استان نسبت به تاثیر رسانه‌ها برای برخوردفعالانه و هوشمندانه با رسانه‌ها، آموزش مهارت‌های مرتبط با تجزیه و تحلیل پیام‌های رسانه‌ای و ارزیابی محتوایی آنها بیان کرد.

وی با بیان اینکه توانمند سازی آحاد جامعه بخصوص خانواده‌ها در مقابل تهدیدها و خطرات جانبی فناوری جدید ضروری به نظر می‌رسد، بیان کرد: در واقع می‌توان گفت افزایش سواد رسانه ای مخاطبان به یک ضرورت در سیاستگذاری‌های فرهنگی تبدیل شده و در همین راستا نرم افزاری تحت عنوان 'مجازیار' طراحی شده است.

بیدخام افزود: نرم افزار تلفنی همراه مجازیار فرصتی است که با کمک آن می‌توان برای شناخت دنیای مجازی از آن استفاده کرد و در این نرم افزار مخاطب در فضایی پویا، جذاب و متنوع می‌تواند از طریق ویدیو، پادکست، عکس نوشته آموزش‌های لازم و مورد نیاز را دریافت کند.

وی گفت: این طرح توسط دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری با همکاری سازمان امور اجتماعی کشور در استان انجام می‌شود.

گفتنی است، اپلیکیشن مجازیار یک دوره آموزشی جامع برای صیانت از خانواده‌ها در فضای مجازی است که توسط سازمان اجتماعی وزارت کشور در سراسر کشور در حال اجراست.

دسترسی به این نرم افزار از طریق سایت www.majazyar.ir و یا دانلود اپلیکیشن امکان پذیر است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان