۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین یادواره شهدای دانش‌آموز استان قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۳۱۷۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۱۲ ساعت: ۱۲:۴۲ ↗ لینک کوتاه

در آستانه کنگره شهدا؛

یادواره شهدای دانش‌آموز استان قزوین برگزار می‌شود

سرپرست اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در این یادواره فرشته فهمیده خواهر شهید محمدحسین فهمیده و مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ کرج به سخنرانی خواهد پرداخت.

یادواره شهدای دانش‌آموز استان قزوین برگزار می‌شود
روح‌الله مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: در آستانه‌ی برگزاری کنگره ملی بزرگداشت 3هزار شهید استان قزوین، یادواره شهدای دانش‌آموز استان قزوین و سالروز شهادت شهید حسین فهمیده برگزار می‌شود.

وی افزود: در این یادواره برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله تئاتر در قالب شهدای مدافع حرم، سرود و اجرای دکلمه و شعر هنری در خصوص زندگی‌نامه شهید محمدحسین فهمیده با حضور دانش‌آموزان و مسئولان استان قزوین برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش استان قزوین اذعان کرد: همچنین در این یادواره فرشته فهمیده خواهر شهید محمدحسین فهمیده و مدیر آموزش و پرورش منطقه 2 کرج به سخنرانی خواهد پرداخت.

وی اذعان کرد: تقدیر و تجلیل از دانش‌آموزان برتر و نخبگان مدارس شاهد استان قزوین در زمینه‌های علمی، قرآنی، آموزشی و فرهنگی از دیگر برنامه‌های این یادواره است.

این مسئول بیان کرد: این یادواره، همزمان با سراسر کشور، 15 آبان ماه سال جاری، روز سه‌شنبه، ساعت 9 صبح در دبیرستان دخترانه شاهد نرگس قزوین برگزار خواهد شد.

ضرورت آشنا شدن دانش‌آموزان با سیره‌ی شهید فهمیده

مومنی گفت: آشنا شدن دانش‌آموزان با سیره و منش شهید محمدحسین فهمیده و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین جوانان از مهمترین اهداف برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز استان قزوین است.

سرپرست اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش استان قزوین افزود: باید با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های استان قزوین در خصوص شناساندن سیره‌ی شهدا به دانش‌آموزان بیش از گذشته تلاش کرد تا نسل امروز بیشتر با زندگی این عزیزان آشنا شوند.

وی عنوان کرد: در هشت سال دفاع مقدس، شهدای دانش‌آموز سنگر علم و دانش را رها کرده و با وجود همه‌ی مشکلات اقتصادی و اجتماعی در سنگر ایثار و مقاومت حضور یافته تا از آب و خاک کشور برابر دشمنان دفاع کنند و به پیروزی برسند.

این مسئول افزود: شهدای دانش‌آموز با روحیه‌ی ایثار و شهادت و بصیرت‌افزایی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند که این روحیه بایستی به دانش‌آموزان امروز انتقال یابد.

وی گفت: بعد از پایان مراسم، دانش‌آموزان در گلزار شهدای شهر قزوین حضور یافته و ضمن عطرافشانی و ادای احترام، یاد و خاطره‌ی شهدا را گرامی داشته و با آرمان‌های بلند شهیدان تجدید بیعت خواهند کرد.

گفتنی است؛ در این مراسم از منتخبان شاهد و ایثارگر استان قزوین در جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار، فاطمه صفی‌خانی فرزند جانباز، محمدجواد آزادی فرزند جانباز و محمدامین باجلان فرزند آزاده تجلیل به عمل می‌آید.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان