۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین اقدامات جهادی آستان قدس رضوی در دوران تولیت جدید/ چرا اصلاح طلبان به دنبال تخریب "رئیسی" هستند؟
کد خبر: ۳۳۱۷۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۱۲ ساعت: ۱۲:۳۵ ↗ لینک کوتاه

به بهانه سخنان عجیب یک نماینده مجلس؛

اقدامات جهادی آستان قدس رضوی در دوران تولیت جدید/ چرا اصلاح طلبان به دنبال تخریب "رئیسی" هستند؟

مازنی در حالی برای توجیه اقدام خلاف دیپلماسی خود و همکارانش با کنایه خطاب به سید ابراهیم رئیسی صحبت می‌کند که فارغ از قیاس مع‌الفارق عکس سلفی با موگرینی و دیدار با تتلو، بررسی جداگانه عملکرد آستان قدس رضوی و فراکسیون امید کارآمدی هر کدام از این دو نهاد و گروه را آشکار می‌کند.

اقدامات جهادی آستان قدس رضوی در دوران تولیت جدید/ چرا اصلاح طلبان به دنبال تخریب "رئیسی" هستند؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،مرداد ماه 96 بود که رفتار عجیب جمعی از اعضای فراکسیون امید در جلسه تحلیف رئیس جمهوری برای گرفتن عکس سلفی با  فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حاشیه‌ساز شد و پس از پخش تصاویر این اقدام فراکسیون امیدی‌ها، مردم از آن با عنوان "سلفی حقارت" یاد کردند.

این اقدام نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس مورد توجه رسانه‌های خارجی هم قرار گرفت و آن را با عناوین مختلفی تحت پوشش خبری قرار دادند. برای مثال گاردین و بازفید با تیتر‌های «مسابقه در پارلمان برای سلفی گرفتن با موگرینی» و «سر و گردن گروهی از نمایندگان برای سلفی با موگرینی بالا پایین می رفت» به این موضوع واکنش نشان دادند.

 

 

اما پس از گذشت بیش از یک سال از این اتفاق، احمد مازنی که یکی از نمایندگان حاضر در عکس سلفی با موگرینی بود با حضور در برنامه حالا خورشید در خصوص عکس سلفی با موگرینی می‌گوید که تنها یک نماینده با موگرینی عکس سلفی گرفته و پس از آن هم عذرخواهی کرده است. مازنی در گفت‌وگویی که با رضا رشیدپور دارد پس از توجیه گرفتن عکس یادگاری و سلفی با موگرینی، با زبان کنایه خطاب به سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی می‌گوید: برخی افراد با تتلو عکس گرفتند تا مطرح شوند و بعد هم او را دعوت کردند و او را مورد تقدیر و تشویق قرار دادند.

مازنی در حالی برای توجیه اقدام خلاف دیپلماسی خود و همکارانش با کنایه خطاب به سید ابراهیم رئیسی صحبت می‌کند که فارغ از قیاس مع‌الفارق عکس سلفی با موگرینی و دیدار با تتلو، بررسی جداگانه عملکرد آستان قدس رضوی و فراکسیون امید کارآمدی هر کدام از این دو نهاد و گروه را آشکار می‌کند.

*آستان قدس رضوی

افتتاح زائرشهر رضوی در مشهد

مرداد ماه سال جاری و همزمان با همزمان با دهه کرامت مرحله نخست پروژه زائرشهر رضوی در استان خراسان رضوی افتتاح شد.

فاصله زائرشهر رضوی تا حرم مطهر امام رضا(ع) ۲ هزار و ۲۰۰ متر می‌باشد. فاز اول این پروژه در فضایی بالغ بر ۱۲ هزار متر مربع دارای ۱۵۰ واحد اقامتی و در قالب هشت بلوک به بهره‌برداری رسید.۶ بلوک از هشت بلوک فاز یک این زائرشهر به صورت سوئیتی و ۲ بلوک نیز در قالب هیئتی و به صورت دو طبقه ساخته شده است که در مجموع روزانه به بیش از ۹۰۰ زائر اسکان می‌دهند.

مصطفی خاکسار قهرودی معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی در خصوص این زائرشهر می‌گوید: آستان قدس رضوی به طور متوسط روزانه از 5 هزار زائر زیارت اولی پذیرایی می‌کند.

وی در خصوص پذیرش زائران در زائرشهر می‌گوید: در حال حاضر پذیرش زائران در زائرشهر تنها به صورت گروهی و در قالب کاروان‌های زیارتی "مهر درخشان" انجام می‌شود. کاروان‌ها از طریق دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌های مختلف مورد شناسایی قرار می‌گیرند و تأیید می‌شوند و در قالب گروه‌های 46 نفره به مشهد می‌آیند و با هماهنگی معاونت امداد مستضعفان آستان قدس در زائرشهر اسکان داده می‌شوند.

 

ارسال کمک 92 میلیارد ریالی به زلزلهزدگان کرمانشاه

اینکه از ابتدای سال 96 تاکنون تا شهریور سال جاری آستان قدس رضوی بیش از 92 میلیارد ریال امداد نقدی و غیرنقدی به زلزله زدگان استان کرمانشاه داشته است.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی در خصوص این کمک‌ها می‌گوید: کمک نقدی این معاونت به دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه مبلغ یک میلیارد و 16 میلیون ریال برای کمک رسانی به زلزله زدگان این استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی اقدام به خرید و ارسال یک هزار چادر مسافرتی برای زلزله زدگان استان کرمانشاه به مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون ریال کرده است، تصریح کرد: همچنین با اعلام رسمی به همه دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در سراسر کشور برای کمک به زلزله زدگان و دریافت گزارش از دفاتر نمایندگی و جمع بندی آن، بالغ بر یک میلیارد و 843 میلیون ریال کمک نقدی و قریب به 80 میلیارد ریال کمک غیرنقدی جمع آوری و به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ارسال شد.

وی ادامه داد: 7 هزار بسته گوشت یک و نیم کیلویی نذورات در آستانه عید نوروز 97 توسط معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی به ارزش ریالی بیش از 4 میلیارد ریال میان زلزله زدگان کرمانشاه توزیع شده است.

خاکسار اظهار کرد:  با دستور تولیت آستان قدس رضوی مبلغ 4 میلیارد ریال توسط این معاونت برای تجهیز واحدهای مسکونی زلزله زدگان معلول، بیسرپرست و محروم استان کرمانشاه اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: علاوه بر این با دستور تولیت آستان قدس رضوی و هماهنگی با شرکت ساختمانی بتن ماشین قدس رضوی، بتن مورد نیاز 2 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده کرمانشاه توسط این شرکت با حداقل هزینه دریافتی تأمین شد.

کمک‌های مستمر آستان قدس به مناطق محروم

طی سال‌های گذشته آستان قدس رضوی به صورت مداوم به کمک به مناطق پرداخته است و علاوه بر ارسال کمک‌های غیرنقدی به خانوارهای ساکن در این مناطق کمک‌های شایانی به بازسازی و ترمیم مناطق محروم کرده است.

چندی پیش بود که 1000 گروه جهادی با کمک آستان قدس رضوی به مناطق محروم اعزام شدند و علاوه بر حمایت از گروه‌های جهادی آستان قدس طی تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی امضا کرد متعهد شد تا مبلغ 750 میلیون تومان برای اجرای 40 طرح خدماتی در اختیار بسیج سازندگی این استان قرار دهد.

هنری سرپرست سازمان بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی در این‌باره می‌گوید: آستان قدس رضوی قرار است ۷۵۰ میلیون تومان برای اجرای 40 طرح کمک کند. این طرح‌ها شامل احیا و مرمت قنوات و احداث کانال و استخرهای ذخیره آب است که برای اجرای آن یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه می شود که ۵۰ درصد باقیمانده نیز با پیگیری بسیج سازندگی از طریق خودیاری اهالی، خیران و ادارات و دستگاه های متولی پرداخت خواهد شد.

این بخشی از عملکرد آستان قدس رضوی در دوسال اخیر بود؛ اما حال نگاهی خواهیم داشت به عملکرد فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی؛ فراکسیونی که برخلاف شعار خود نه تنها آرامش اقتصادی را برای مردم به ارمغان نیاورد بلکه در مدت حضور آن در مجلس ملت با رشد بی‌سابقه قیمت دلار و کالاهای اساسی مواجه شدند و جالب آنکه این فراکسیون حتی یک جلسه اضطراری هم برای رسیدگی به مشکلات مردم برگزار نکرد.

*فراکسیون امید

دفاع تمام قد عضو فراکسیون امید از حقوق‌های نجومی

با انتشار فیش‌های حقوقی نجومی برخی از مدیران دولت یازدهم همه نگاه‌ها به مسئولان دولت، مجلس و قوه قضاییه خیره شد تا واکنش و عملکرد آن‌ها را در قبال حقوق‌های نجومی رصد کند، اما در این بین نگاه‌ها به مجلس و به خصوص فراکسیون امید ویژه‌تر بود، چرا که یکی از صاحبان فیش‌های حقوقی نجومی صفدر حسینی، پدر فاطمه حسینی عضو فراکسیون امید و نماینده مردم تهران در مجلس بود.

همه منتظر واکنش فراکسیون امید به عنوان حامیان دولت و فاطمه حسینی به عنوان فرزند یکی از نجومی‌بگیران که اظهارات عجیب فاطمه حسینی پشت تربیون مجلس و دفاع تمام قد از فیش‌ حقوقی پدرش همه را شگفت زده کرد.

 

فاطمه حسینی برخلاف آیین‌نامه مجلس درزمانی که دستور کار مجلس با حضور وزیر ارتباطات بررسی موضوعات مربوط به این وزارت‌انه بود، با گرفتن وقت فاطمه ذوالقدر به‌پای تریبون مجلس رفت و خارج ازدستور جلسه بیانیه‌ای در حمایت از خانواده خود قرائت کرد.

نماینده تهران هنوز بخش اندکی از متن جوابیه‌اش را قرائت کرده بود که علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اولین تذکر را داد "خانم حسینی! در موضوع صحبت کنید"

نماینده تهران که به گفته مطهری اظهاراتش ارتباطی به دستور صحن مجلس نداشت، باز هم به قرائت جوابیه‌اش ادامه داد که همین موضوع مطهری را مجبور به واکنش دوباره کرد "خانم حسینی! شما باید این مطالب را در نطق میان دستور بگویید؛ اکنون باید در حوزه ارتباطات حرف بزنید"

حسینی باز هم ادامه داد که مطهری مجبور به سومین واکنش شد "شما به تذکر ما توجه نمی‌کنید؛ مجبوریم میکروفون شما را قطع کنیم"

میکروفون نماینده تهران قطع و کمی بعد دوباره وصل می‌شود و سیده فاطمه حسینی باز هم ادامه جوابیه‌اش را قرائت می‌کند.

این موضوع موجب انتقاد برخی از نمایندگان شد و آن‌ها با فریادهای «آقای مطهری! در دستور حرف نمی‌زنند»، «مشکلات مردم را ول کردی و از خودت دفاع می‌کنی» انتقاد خود را نسبت به عملکرد فاطمه حسینی نشان دادند.

 

بیتوجهی فراکسیون امید به مشکلات معیشتی مردم

"امید"ی‌ها که با شعار "امید، آرامش و رونق اقتصادی" پا به عرصه رقابت‌های انتخاباتی گذاشته بودند با دفاع از حقوق‌های نجومی نشان دادند که توجه چندانی به ماسئل اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم ندارد؛ جلسات اضطراری این فراکسیون هم مهر تاییدی بر این ادعا زد که فراکسیون امید بیش از آنکه به فکر مردم و مشکلات آن‌ها باشد به دنبال سیاسی کاری و بازهای سیاسی است.

طی مدتی که از آغاز مجلس دهم گذشته، فراکسیون امید دو جلسه اضطراری برگزار کرده است، اولین جلسه پیرامون لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد و دومین جلسه هم به علت صدور حکم جلب محود صادقی تشکیل شد و در روزهایی که مردم با مشکلاتی از قبیل بیکاری، رکود و فقر اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، فراکسیون امید دو عضو حقوق‌دان خود را مامور بررسی پرونده آرش صادقی مجرم امنیتی می‌کند و در آخرین اقدام هم "امید"ی‌ها طرح عجیبی را تدوین کردند که به طرح "دو فوریتی" مشهور شد.

طرح دو فوریتی "امید"یها؛ هر کس سوال کند زندانی میشود

بنابراین طرح که حتی به امضای محمد رضا عارف رئیس فراکسیون امید هم رسید، "هر کسی با هر اقدامی اعم از طرح سؤال و یا غیر آن در مراسم سخنرانی اعم از مراسم رسمی که عرفا بدون مجوز تشکیل می‌شود موجبات توقف یا جلب توجه به خود و یا تشنج شود به حبس از 6 ماه تا دو سال محکوم می‌‌گردد. نیروی انتظامی موظف است فوری فرد یا افراد را بازداشت و با تحویل به مقامات قضایی نگهداری کنند."


در شماره 2 ماده واحده ذکر شده است: "مسئولان در هر مقام اعم از اداری،‌ اجرایی، نظامی، انتظامی، سیاسی و غیر آن باید امنیت جلسات مذکور را تأمین و از هر اقدامی که موجب اخلال یا توقف و تعطیلی جلسات شود، جلوگیری نمایند و در صورت تعلل حسب مورد به انفصال موقت یا دائم از خدمات دولتی محکوم می‌شوند. قوه قضائیه موظف است بدون تشریفات رسیدگی در کمتر از یک ماه حکم لازم را صادر و اعلام نماید."
همچنین در بند سوم این طرح آمده است: "مجازات بند (1) شامل کسانی که در هر مقام و مسئولیتی باشند و مانع برگزاری جلسات موصوف شوند نیز می‌گردد."

آنچه از مقابل دیدگان شما گذشت بخشی از کارنامه آستان قدس رضوی و فراکسیون امید مجلس بود؛ هر چه امید‌ی‌ها به وظیفه اصلی خود که خدمت‌رسانی به مردم بوده است در این مدت کم گذاشته‌اند، این آستان قدس رضوی بوده که آن را جبران کرده است؛ کاش فراکسیون امید هم با تتلو عکس می‌گرفت اما کمی به فکر مشکلات مردم بود!

 

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان