۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۶۵درصد مددجویان، زنان سرپرست خانوار هستند
کد خبر: ۳۳۱۶۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۱۲ ساعت: ۱۱:۱۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

۶۵درصد مددجویان، زنان سرپرست خانوار هستند

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: براساس آخرین آمار ۶۵درصد مددجویان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که از دو هزار و ۱۵۰ خانوار مددجوی، هزار و ۴۰۰ مددجو زن سرپرست خانوار هستند.

۶۵درصد مددجویان، زنان سرپرست خانوار هستند
مجید مومنی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به بیشترین تأثیر منفی وضعیت اقتصادی در خانوارهای مددجوی تحت حمایت کمیته امداد بیان کرد: برای رفع فشارهای اقتصادی و کاهش اتکای مددجویان به کمک دیگران لازم است توانایی‌های نیازمندان شناسایی و متناسب با مهارت‌های آنان زمینه اشتغال فراهم شود.

وی ادامه داد: محور اصلی توانمندسازی مددجویان اشتغال زایی است، چراکه با ایجاد اشتغال برای مددجویان بستر استقلال معیشتی آنها فراهم می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: یکی از گروه‌های هدف که در زمینه اشتغال زایی لازم است با اتخاذ شرایط مناسب زمینه استقلال معیشتی آنها فراهم شود زنان سرپرست خانوار هستند.

وی اعلام کرد: براساس آخرین آمار 65درصد مددجویان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که از دو هزار و 150 خانوار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان، هزار و 400 مددجو زن سرپرست خانوار هستند.

سکونت 10درصد زنان سرپرست خانوار در شهرستان البرز
مومنی گفت: در شهرستان البرز نسبت مددجو به جمعیت شهرستان کم است اما در حالی که 19 درصد جمعیت استان قزوین در شهرستان البرز ساکن هستند، 10 درصد زنان سرپرست خانوار استان نیز در این شهرستان سکونت دارند.

وی با اشاره به سیاست‌های اشتغال زایی عنوان کرد: شاید افراد زیادی متقاضی ایجاد شغل باشند ولی این مهم مستلزم شرایطی است یعنی مددجو باید دارای توانایی، انگیزه و مهارت فنی مستند و شرایط ایجاد شغل مورد تقاضا باشد و در مواردی که فرد از استعداد و انگیزه لازم برخوردار باشد برای آموزش او اقدام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به ضوابط موجود در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی گفت: حداکثر تسهیلات پرداختی برای هر مددجو 20 میلیون تومان است و کارفرمایان با بکارگیری مددجویان می‌توانند برای هر اشتغال ایجاد شده 20 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

وی عنوان کرد: در کنار این تسهیلات به عنوان بسته تشویقی کارفرمایان در سال نخست 100 درصد و در سال دوم 50درصد از سهم بیمه کارفرما را پرداخت نمی‌کنند و این رقم را کمیته امداد پرداخت خواهد کرد.

این مسئول در پایان یادآورشد: اقشار مختلف مردم نیکوکار می‌توانند از طریق سامانه # 028*8877* در طرح‌های مختلف مشارکت کنند؛ البته خیران می‌توانند کمک‌های خود را از طریق کد دستوری# 0281*8877* به نیازمندان شهرستان البرز هدیه کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان