۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کلام امام خمینی(ره) برخاسته از قرآن بود
کد خبر: ۳۳۱۶۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۱۲ ساعت: ۹:۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

کلام امام خمینی(ره) برخاسته از قرآن بود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به دلیل باور به قرآن و عمل بر اساس آن، انسان‌های نورانی هستند و کلامشان برخاسته از آیات قرآن است.

کلام امام خمینی(ره) برخاسته از قرآن بود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی صبح امروز(شنبه) در دیدار آقای «عسگراُف» از فعالان شیعه از جمهوری تاتارستان روسیه با بیان اینکه امام خمینی (ره) بر اساس آیات الهی عمل کردند و به همین خاطر پیروز شدند، اظهار کرد: خداوند در آیه 7 سوره محمد (ص) می‌فرماید «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم»، (ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد)؛ این آیه شریفه باور امام خمینی (ره) بود و بر اساس آن عمل کردند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که امام خمینی (ره) این آیه شریفه را باور کردند، در مقابل ظلم، استکبار، شوروی، امریکا و همه قدرت‌های شیطانی ایستادند. ایشان باور داشتند که وقتی خداوند می‌فرماید «إِنْ يَنْصُرْكُمُ اللَّهُ فَلَا غَالِبَ لَكُمْ»، (اگر خدا شما را یاری کند محال است کسی بر شما غالب آید)، یقیناً محقق خواهد شد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: امام خمینی (ره) بر اساس آیه شریفه «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنوا يُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ/ وَالَّذينَ كَفَروا أَولِياؤُهُمُ الطّاغوتُ يُخرِجونَهُم مِنَ النّورِ إِلَى الظُّلُماتِ»، (خداوند، ولی و سرپرست کسانی است که ایمان آورده‌اند؛ آنها را از ظلمت‌ها، به سوی نور بیرون می‌برد. (اما) کسانی که کافر شدند، اولیای آنها طاغوت‌ها هستند؛ که آنها را از نور، به سوی ظلمت‌ها بیرون می‌برند) باور داشتند که ما باید با خدا باشیم و اگر از خدا فاصله بگیریم در جبهه طاغوت، شیطان و کفر قرار می‌گیریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: خدا در آیه 35 سوره نور فرمود: «اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ» (خدا نور آسمان‌ها و زمين است)، «يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشَاءُ»، (هر كه را بخواهد با نور خويش هدايت مى‌‏كند) و در آیه 40 سوره نور فرمود: «وَمَنْ لَمْ يَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُورًا فَمَا لَهُ مِنْ نُورٍ»، (خدا به هر كس نورى نداده باشد او را هيچ نورى نخواهد بود).

وی افزود: نور دو جلوه دارد که یک جلوه آن قرآن است و جلوه دیگر آن اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند و رسول گرامی اسلام (ص) فرموده‌اند این دو جدایی‌ناپذیر هستند.

عابدینی اضافه کرد: امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به دلیل باور به قرآن و عمل بر اساس آن، انسان‌های نورانی هستند و کلامشان برخاسته از آیات قرآن است.

امام جمعه قزوین گفت: در آیه 3 سوره آل عمران آمده «وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا لَا يَضُرُّكُمْ كَيْدُهُمْ شَيْئًا»، (اگر صبر كنيد و پرهيزگارى نماييد نيرنگشان هيچ زيانى به شما نمى‌‏رساند). امام خمینی (ره) فرمودند امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و اینها ریشه قرآنی دارد.

وی ابراز کرد: شهید بهشتی فرمود: «امریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر». قرآن گفته است وقتی دشمنان شما با شما سخن می‌گویند اگر از شما امتیازی نگیرند و شما محکم باشید، عصبانی می‌شوند و از عصبانیت انگشتان دستشان را گاز می‌گیرند. حال که آنها از دست شما عصبانی هستند بگویید از عصبانیت بمیرید و کلام شهید بهشتی نیز این مبنای قرآنی را با خود به همراه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: کلام امام خمینی (ره) برای اینکه از قرآن برخاسته بود، در جان انسان‌ها نفوذ داشت و هر چقدر بتوانیم کلام خدا، پیغمبر (ص) و ائمه اطهار (ع) را به مردم برسانیم، به همان اندازه کلام ما در دل‌های مردم نفوذ می‌کند.

عابدینی یادآور شد: خداوند در آیه 96 سوره نحل می فرماید: «مَا عِنْدَكُمْ يَنْفَدُ وَمَا عِنْدَ اللَّهِ بَاقٍ»، (آنچه پيش شماست تمام مى‌‏شود و آنچه پيش خداست پايدار است)، بنابراین همه می‌باید تلاش کنیم مانند امام خمینی (ره) کارهایمان خدایی باشد تا ماندگاری پیدا کند.

وی با اشاره به نامه معروف و تاریخی امام ‌خمینی (ره) خطاب به «میخائیل گورباچف»، آخرین رئیس ‌جمهور شوروی در زمینه مرگ كمونیسم، گفت: در آن زمان که آیت‌الله جوادی آملی حامل نامه امام (ره) به مسکو بودند بنده شاگرد ایشان بودم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: زمانی که ایشان از مسکو برگشتند بعضی از مسائل پشت پرده آن سفر را گفتند. ایشان فرمودند «گورباچف» گمان می‌کرد ما می‌خواهیم نامه را به ایشان تسلیم کنیم اما من به «گورباچف» گفتم این نامه با نامه‌های رهبران سیاسی جهان متفاوت است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: آیت‌الله جوادی آملی خطاب به «گورباچف» گفته بودند این نامه کسی است از جنس انبیاء(ع) و من این نامه را باید برای شما تشریح کنم و یکی از مسائلی که فرموده بودند این بود که «روشن است که از این پس کمونیسم را باید در موزه‌های تاریخ سیاسی جهان جستجو کرد».
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان