۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین دولتی که الان تکمیل است؛ قاعدتا دیگر نباید بهانه ای مانده باشد؟!
کد خبر: ۳۳۱۶۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۹ ساعت: ۱۶:۳۷ ↗ لینک کوتاه

بایدهایی که حسن روحانی بعد از ۵ سال روی آن تاکید کرد

دولتی که الان تکمیل است؛ قاعدتا دیگر نباید بهانه ای مانده باشد؟!

رئیس جمهور بعد از ۵ سال در صحن علنی مجلس از بایدهایی که در کشور توسط دولت باید اجرا شود سخن گفت.

 دولتی که الان تکمیل است؛ قاعدتا دیگر نباید بهانه ای مانده باشد؟!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین   ،بعد از مدت زمان نسبتا طولانی که دولت دو وزیر کار و اقتصاد خود را به واسطه استیضاح در مجلس از دست داد، در بحبوحه مشکلات اقتصادی مردم، معضل مدیریت یکپارچه دیده می شد. دولت با زبان «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور به رسانه‌ها از تغییر سخن گفت اما آنچنان که باید در این زمینه اهتمام نورزید و مجلس دست به کار شد.

دولت بعد از استعفای دو وزیر دیگر صنعت و معدن و راه و شهرسازی اقدام به معرفی وزرای پیشنهادی خود به مجلس کرد و بهارستان نشینان هم با وجود اینکه برخی از آنها منتقد جدی گزینه های پیشنهادی دولت بودند، اما به چهار گزینه دولت رای اعتماد داد تا دوباره جمع پاستورنشینان جمع شود و تغییراتی که دولت خواهان آن بود در ساختار خود اعمال شود.

البته این تغییرات با انتقادات بسیاری همراه بوده است. برخی مطرح می کنند که این تغییرات آنچنان که باید تغییر و تحول نبوده است و به جای آن از واژه «جابه جایی» استفاده می کنند. اما با همه این توصیفات دولت تکمیل شد و ترکیبی که مد نظر حسن روحانی بود در دولت اعمال شد.

رئیس جمهور در دفاع از وزرای پیشنهادی دولت چندین و چند بار از بایدها صحبت کرد. البته بعد از 5 سال مردم انتظار دارد که این بایدها به سرانجام برسد.

رئیس جمهور در این جلسه بیان داشت:

در کنار بانک مرکزی و برنامه و بودجه باید تلاش کنیم تورم را مهار کنیم.
مردم هم باید شرایط کشور را بدانند. 

ما مشکل لاینحلی نداریم اما مشکلاتی داریم که باید با یاری همدیگر از آن عبور کنیم. 

ما نباید بگذاریم حقوق مردم در بحث مالیات ضایع شود. 

باید رشد نقدینگی را حل کنیم در سایه اصلاح بانک‌ها، بانک‌ها باید دست از بنگاه‌داری بردارند و بانک‌های خصوصی باید تحت انضباط دقیق دربیایند.
 وزیر ما حداقل باید 14 ساعت در روز کار کند.

ما به انحاء مختلف از کشورهای همسایه و دوست باید سرمایه را جذب کنیم هر چند که 4 الی 20 شرکت اروپایی از ایران خارج شدند.

روسیه، چین، هند، اتحادیه اروپا و شمار زیادی از کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین دوست ما هستند و با آنها باید کار و جذب سرمایه کنیم.

ما باید مسأله مسکن را حل کنیم.در زمینه مسکن باید جبران کنیم.

امروز وزیر راه و شهرسازی در زمینه ناوگان هوایی، دریایی، جاده‌ای مشکلاتی دارد که  باید حل بکند.

امروز کامیون‌دارها مشکلاتی دارند که باید آن مشکلات حل شود؛ قطعه، لاستیک و بیمه خودرو و دیگر مشکلات آنان باید حل شود. 

 یا باید رضای خدا را فراهم کنیم که آن اولویت است و یا رضای مردم که آن هم امر خداوند است که ما باید رضای عامه را فراهم کنیم.

در زمینه اشتغال باید تلاش کنیم.

اینها بایدهایی است که رئیس جمهور در این جلسه به آن اشاره کرد و مجلس نیز بر اساس همین صحبت ها دوباره به گزینه های روحانی رای داد اما شرایط کشور در این برهه زمانی ایجاب می کند که کار مضاعفی صورت گیرد.

دیگر دولت بهانه‌ای برای کار و تلاش نتیجه بخش ندارد. مجلس علاوه بر این چندی پیش هم در خصوص تصویب لایحه CFT با دولت همراهی کرد. از این رو دولت و مجلسی همسو برای پیشبرد کارهای کشور تا به امروز شاهد بوده ایم. حالا دستگاه اجرایی کشور است که باید خودی نشان دهد. مردم و بازار هم در این برهه زمانی با توجه به حباب بازار و همچنین بی تعادلی و بی ثباتی نمی توانند کار چندانی صورت دهند و منتظر اقدام جدی دولت هستند. دولت چندی پیش رئیس کل بانک مرکزی جدید خود را که به ماموریت چین رفته بود برگرداند و جای «ولی الله سیف» نشاند.

با این توصیفات بهانه دیگری باقی نمی ماند و باید دید در آینده بایدهایی که روحانی بر روی آن تاکید کرد انجام می شود یا نه. فرصت مغتنمی دولت در این زمینه دارد که بایدهای خود را اجرا کند.


انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان