۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۳۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد
کد خبر: ۳۳۱۶۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۹ ساعت: ۱۴:۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس جهاد کشاورزی استان:

۳۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ هزار و ۵۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده است.

۳۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مهندس فاطمه خمسه ظهر امروز(جهارشنبه) در جلسه سامانه‌های نوین آبیاری که با حضور معاونین و مدیران برگزار شد؛ اظهار کرد: 3500 هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد که این میزان سیستم نوین آبیاری در قالب 129 طرح در شهرستان‌های تابعه استان اجرا شده است.

وی افزود: از این میزان اراضی کشاورزی که به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده 221 هکتار به صورت سامانه بارانی، 2 هزار و 993 هکتار به صورت قطره‌ای و 300 هکتار به صورت آبیاری کم فشار است.
به گفته‌ی این مقام مسئول در حال حاضر نیز هشت هزار و 175 هکتار از اراضی کشاورزی در قالب 258 طرح برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در دست اجرا می‌باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: در راستای مصوبات هیات دولت به استان قزوین و اجرای 20 هزار هکتار سامانه‌های نوین آبیاری از ابتدای اجرای این طرح تاکنون؛ 11 هزار و 691 هکتار از اراضی کشاورزی در قالب 387 طرح اجرا شده است.

خمسه مهمترین مشکل در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی را افزایش قیمت لوله و سایر لوازم و تجهیزات، عدم مشارکت مطلوب کشاورزان دانست و گفت: اولویت در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری طرح‌های تجمیع و همچنین طرح‌هایی است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن با مشارکت کشاورزان اجرا شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان