۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین درخواست معافیت حداکثری کره جنوبی از تحریم های آمریکا ضد ایران
کد خبر: ۳۳۱۶۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۸ ساعت: ۱۳:۳۰ ↗ لینک کوتاه

رویترز گزارش کرد:

درخواست معافیت حداکثری کره جنوبی از تحریم های آمریکا ضد ایران

وزیر امور خارجه کره جنوبی در تماسی تلفنی با مایک پمپئو، همتای آمریکایی خود از آمریکا تقاضا کرد حداکثر انعطاف پذیری را در برابر درخواست آنها برای معافیت شرکت های کره ای از تحریم های آمریکا علیه ایران نشان دهد .

درخواست معافیت حداکثری کره جنوبی از تحریم های آمریکا ضد ایران
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد این کشور از آمریکا تقاضا دارد حداکثر انعطاف پذیری را در برابر درخواست آنها برای معافیت شرکت های کره ای از تحریم های آمریکا علیه ایران نشان دهد .
درخواست معافیت حداکثری کره جنوبی از تحریم های آمریکا ضد ایران

تحریم های صادرات نفت خام ایران قرار است در 5 نوامبر اجرایی شوند. این تحریم ها بخشی از تلاش ترامپ برای تحت فشار گذاشتن ایران است.
کره جنوبی یکی از متحدان آمریکا و یکی از بزرگ‌ترین خریداران نفت ایران است که واردات نفت خام از ایران را متوقف کرده است. شرکت های کره جنوبی نیز قراردادهای مربوط به انرژی خود را در ایران به خاطر مشکلات تامین مالی آن کنسل کرده اند .
کنگ کیانگوا، وزیر امور خارجه کره در تماسی تلفنی با مایک پمپئو، همتای آمریکایی خود در اواخر روز دوشنبه درخواست معافیت از تحریم ها را داشته است .
وزارت امور خارجه کره اعلام کرد که از آمریکا خواسته حداکثر انعطاف پذیری خود را نشان دهد تا کره‌جنوبی بتواند با معافیت از این تحریم‌ها خسارت وارده به شرکت‌هایش را به حداقل برساند .
پمپئو گفت که متوجه شرایط سئول هست و به بحث در این مورد ادامه می‌دهد .
کره جنوبی و ژاپن مدت هاست در حال مذاکره با آمریکا هستند تا جلوی تاثیرات نامطلوب وضع دوباره تحریم ها علیه ایران را بگیرند. هر دو کشور در دور قبلی تحریم‌ها که در سال 2016 به پایان رسید معافیت گرفته بودند ولی اینبار موضع واشنگتن شدیدتر و سختگیرانه تر است .
خریداران کره ای نفت ایران در ماه های اخیر به خاطر گران بودن نفت خاورمیانه و عدم اطمینان به تجارت با ایران، خرید خود را کاهش داده‌اند. واردات نفت ایران در ماه سپتامبر برای اولین بار از سال 2012 به صفر رسید .
یک ریسک دیگر برای شرکت‌های کره جنوبی این است که تحریم ها باعث شده دریافت و پرداخت پول به دلار برای پروژه های مرتبط با ایران سخت شود .
در روز دوشنبه شرکت هیوندای یک قرارداد 595 وونی (521 میلیون دلاری) را برای ساخت یک مجموعه پتروشیمی در ایران به خاطر عدم تامین هزینه آن لغو کرد .
در ماه ژوئن دالیم اینداستریال گفت یک قرارداد 2.23 وونی برای ساخت یک پروژه پالایشگاهی در ایران به خاطر مشکلات مالی لغو شده است .
انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان