۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تماس محرمانه وزیر خارجه سعودی با ایران
کد خبر: ۳۳۱۶۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۸ ساعت: ۱۳:۱۱ ↗ لینک کوتاه

برای دومین بار در چند روز اخیر مطرح شد

تماس محرمانه وزیر خارجه سعودی با ایران

یک وب‌سایت منطقه‌ای مدعی تماس محرمانه وزیر خارجه عربستان سعودی با ایران شد و هدف از آن را تشریح کرد.

 تماس محرمانه وزیر خارجه سعودی با ایران
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،وب‌سایت «خلیج آنلاین» نزدیک به قطر مدعی تماس‌های محرمانه سعودی با ایران برای رسیدن به تفاهم‌های سیاسی شد.

این وب‌سایت در خبری به نقل از منابع آگاه ادعا کرد «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی طی چند هفته اخیر با ایران تماس‌های سری برقرار کرده و هدف از آن تفاهم ایرانی-سعودی درباره مسایل منطقه بویژه پرونده یمن است.

روابط دیپلماتیک میان ایران و ریاض از سال 2016 (1394) و حوادث مربوط به کنسولگری عربستان سعودی در تهران و مشهد قطع شده است.

هفته گذشته نیز برخی منابع توئیتری مدعی تماس وزیر خارجه سعودی با ایران شده بودند.

در ادامه این گزارش آمده است تماس‌های مذکور در حالی صورت می‌گیرد که عربستان سعودی در سخت‌ترین بحران سیاسی خود در سطح بین‌الملل (قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگارمنتقد) از زمان حوادث 11 سپتامبر قرار گرفته است.

خاشقچی ۵۹ ساله سه‌شنبه (دهم مهر – دوم اکتبر) برای امور ازدواج خود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد اما هیچ‌گاه از آن بیرون نیامد؛ سعودی پس از چندین روز انکار، سرانجام به قتل خاشقچی در کنسولگری اذعان کرد.

در همین راستا، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان هفته گذشته در سفری از پیش تعیین نشده وارد ریاض شد و اعلام کرد کشورش قصد دارد میان انصارالله و یمن برای توقف جنگ در این کشور میانجی‌گری کند.


انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان