۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مرگ روزانه ۵۰۰ بیمار مبتلا به دیابت
کد خبر: ۳۳۱۶۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۸ ساعت: ۱۰:۵ ↗ لینک کوتاه

در انگلیس رخ می‌دهد؛

مرگ روزانه ۵۰۰ بیمار مبتلا به دیابت

براساس آمار منتشر شده، روزانه بیش از ۵۰۰ بیمار مبتلا به دیابت در سراسر انگلیس، جان خود را از دست می‌دهند.

مرگ روزانه ۵۰۰ بیمار مبتلا به دیابت
به گزارش سرویس علم و فناوری  صبح قزوین ؛ براساس آمار منتشر شده، روزانه بیش از 500 بیمار مبتلا به دیابت در سراسر انگلیس، جان خود را از دست می‌دهند.

به گفته کارشناسان بهداشتی، شمار زیادی از آنها قربانی بیماری‌هایی نظیر سکته مغزی و حمله قلبی می‌شوند که قابل پیشگیری است.

بررسی‌های متعدد نشان داده است، افراد مبتلا به دیابت نوع دوم، دو برابر بیش از دیگر افراد ممکن است در اثر بروز سکته مغزی و یا حمله قلبی جان خود را از دست بدهند؛ این ریسک در بیماران مبتلا به دیابت نوع یک 3 تا 4 چهار برابر بیشتر است.

همچنین، چاقی به میزان قابل توجهی خطر بروز مرگ پیش از موعد در بیماران دیابتی را افزایش می‌دهد.

تجزیه و تحلیل موسسه دیابت انگلیس نشان داد، جوانان 30 ساله مبتلا به دیابت نیز در خطر مرگ زودرس هستند.

داده‌ها حاکی از‌ آن است، نزدیک به 4 میلیون انگلیسی مبتلا به دیابت هستند که بیش از 90 درصد آنها از دیابت نوع 2 رنج می‌برند؛ دیابت آنها با چاقی و اضافه‌وزن شدید ارتباط مستقیم دارد.

تحقیقات دانشگاه منچستر بیانگر آن است، مبتلایان به دیابت نوع 2، 31 درصد بیش از دیگر افراد ممکن است خطر بروز سرطان را با خود حمل کنند.

سازمان بهداشت جهانی دیابت را شایع‌ترین بیماری غدد در جهان می‌داند که سالانه عامل 4 میلیون مرگ در جهان است.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی و فدراسیون جهانی دیابت، در حالی که تعداد بیماران دیابتی در سال 2000 میلادی کمتر از 200 میلیون نفر بوده‌است، این رقم در سال 2015 به بیش از 382 میلیون نفر رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2025 بیش از 300 میلیون بیمار دیابتی در دنیا وجود داشته باشد و تا سال 2035 این تعداد به رقم 592 میلیون نفر برسد.

انتهای پیام/7003

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان