۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اختصاص بخشی از زمین افراد به طرح هادی قانونی است
کد خبر: ۳۳۱۵۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۷ ساعت: ۱۰:۵ ↗ لینک کوتاه

پیگیری شد؛

اختصاص بخشی از زمین افراد به طرح هادی قانونی است

اگر طی طرح هادی بخشی از زمین افراد به طرح اختصاص داده شود کاملا قانونی بوده و در مقابل افراد از امکانات بهره‌مند خواهند شد.

اختصاص بخشی از زمین افراد به طرح هادی قانونی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ درپی گلایه یکی از اهالی روستای کوند از توابع بوئین زهرا مبنی بر جدول گذاری در ملک شخصی مسکونی مراتب را از رئیس شورای این روستا و مدیر کل امور روستایی پیگیری کردیم.

این فرد دراین باره اظهار کرد: بخشی از زمین شخصی که طبق سند رسمی متعلق به او بوده جدول گذاری و به کوچه تبدیل شده است.

وی افزود: جدول گذاری و قرارگرفتن کوچه درحالی است که طبق سندی که توسط شورای روستا مهرخورده این بخش از زمین به طور قانونی متعلق به وی بوده و اختصاص بخشی از آن به عنوان کوچه ضایع شدن حقش را به دنبال داشته است.

این فرد درباره موضوع به دادگاه شکایت کرده، اما همچنان از رای صادره که علیه آنها بوده ناراضی است.

سید رضا موسوی، رئیس شورای این روستا در این باره ابراز کرد: زمین مورد نظرشامل طرح هادی بوده و از این روجدول گذاری و اختصاص بخشی از زمین به عنوان کوچه کاملا قانونی وبا نظارت مسئولین صورت گرفته است.

وی افزود: نقشه طرح هادی برای این منطقه 10 سال پیش تهیه شده و طبق آن برای محل مورد نظر کوچه 8متری تعریف شده، اجرای این طرح توسط پیمانکار با حمایت دهیاری وناظرین بخشداری و حتی استانداری صورت می‌گیرد.

رئیس شورای کوند اذعان کرد: با قرار گرفتن زمین در طرح، دولت وظیفه دارد امکاناتی همچون آب، برق گاز وسایر خدمات را در اختیار مالک قرار دهد، درواقع این طرح برای آسایش بیشتر افراد و ارائه امکانات برای مناطق روستایی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اگر طی طرح هادی بخشی از زمین افراد به طرح اختصاص داده شود کاملا قانونی است؛ البته هنوز برای مالک زمین‌هایی که بخشی از آنها در بافت طرح قرار می‌گیرد، پرداخت هزینه‌ای تعریف نشده است.

موسوی گفت: باتوجه به مدارک ارائه شده از طرف شورا به دادگاه و قرار داشتن زمین مذکوردربافت طرح هادی دراولین جلسه رای صادر شد.

مدیر کل امورروستایی استان ابراز کرد: در بهسازی معابر روستایی، تخریب، تهیه مصالح و بازسازی دیوارهای تخریب شده ملک‌هایی که شامل عقب نشینی می‌شوند، توسط دهیاری انجام می‌شود، اما هزینه دیگری بابت زمین به آنها پرداخت نمی‌شود.

وی ادامه داد: بهسازی معابر امکاناتی را در اختیارافراد قرار می‌دهد، از این رو بیشتر افراد به طور خود جوش به این کار تمایل داشته و با دهیاری همکاری می‌کنند، به طوری که قزوین در این حوزه رتبه برترملی کسب کرده است.

نجفی عنوان کرد: با توجه به اعتبارات محدود دهیاری‌ها مطلوب است که مردم برای بهسازی وبهره بردن از امکانات با مسئولین همکاری داشته باشند.

مدیر کل امورروستایی استان درپایان گفت: در کنار مشارکت‌های مردمی اگر مورد خاصی از نارضایتی وجود داشته باشد جلساتی برای حق مشکل برگزار می‌شود تا زمینه‌های جلب رضایت فرد فراهم شود.
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان