۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اعزام بیماران به مراکز درمانی از مرز هوایی و زمینی
کد خبر: ۳۳۱۵۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۷ ساعت: ۹:۵۹ ↗ لینک کوتاه

معاون عملیات و انتقال مصدوم مراسم اربعین خبرداد:

اعزام بیماران به مراکز درمانی از مرز هوایی و زمینی

معاون عملیات و انتقال مصدوم مراسم اربعین، از ارائه خدمات درمانی به زائرین ایرانی و غیرایرانی خبر داد.

اعزام بیماران به مراکز درمانی از مرز هوایی و زمینی
حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: طی ۹ روز گذشته، ۸۳ مورد از مصدومینی که نیاز به درمان تکمیلی داشتند، توسط آمبولانس‌های مستقر در نجف اشرف به بیمارستان‌های حکیم و حیدریه منتقل شدند.

وي تصریح کرد: در میان این افراد، موارد اورژانسی همچون تشنج، قطع عضو، تپش قلب، درد کلیه، دیالیز و درد در ناحیه شکم، پس از انجام اقدامات اولیه با تشخیص و تجویز پزشک سریعاً به مراکز درمانی منتقل شدند.

هاشمي افزود: موارد غیراورژانسی همچون شکستگی، دررفتگی، رادیولوژی نیز در میان زائرین وجود داشت که با توجه به تقسیم‌بندی آمبولانس‌های جمعیت هلال احمر در درمانگاه‌های نباء، ام‌القری و صحن حضرت زهرا، به بیمارستان اعزام شدند.

وي تصریح کرد: با توجه به مراجعه گسترده زائرین غیرایرانی به درمانگاه‌ها، در اعزام‌ها ۶ بیمار عراقی و یک زائر سنگالی هم حضور داشتند که با توجه به وظایف ذاتی جمعیت هلال احمر در تسکین آلام بشری و حضور زائرین در کشور و شهر ناشناس و در راستای حمایت روانی بیماران، بعد از اعزام، پیگیری ادامه روند درمانی نیز صورت گرفت.

هاشمی در پايان با اشاره به اعزام دو بیمار از مرز هوایی و زمینی به ایران اظهار کرد: دو مورد اعزام به ایران نیز به علت سطح هوشیاری پایین، ترومای سر و آسیب به جمجمه صورت پذیرفته است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان