۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین لزوم رعایت حقوق شهروندی و استقرار میز خدمت در دستگاه‌های اجرایی
کد خبر: ۳۳۱۵۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۶ ساعت: ۱۰:۵۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفتر بازرسی استانداری قزوین خواستار شد:

لزوم رعایت حقوق شهروندی و استقرار میز خدمت در دستگاه‌های اجرایی

مدیرکل دفتر بازرسی استانداری قزوین بر لزوم رعایت حقوق شهروندی، استقرار میز خدمت و انجام ملاقات عمومی مدیران در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

لزوم رعایت حقوق شهروندی و استقرار میز خدمت در دستگاه‌های اجرایی
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ؛ جلسه کارگاه توجیهی، آموزشی اصول و مبانی نظری ارتقاء سلامت اداری و مواد 91 و 92 قانون مدیریت خدمات کشوری و قوانین مجازات اسلامی برای روسای ادارات شهرستان بویین زهرا صبح امروز(یکشنبه)با حضور حمزه‌ای مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری در محل بخشداری مرکزی بویین زهرا برگزار شد.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری در این جلسه به تشریح برنامه ششم و هفت نقشه راه اصلاح نظام اداری مصوب شورای عالی اداری، احکام قانون مدیریت خدمات کشوری، ارتقاء فرهنگ سازمانی، تکریم ارباب رجوع، ساماندهی رسیدگی به شکایات سلامت اداری و مبارزه با فساد اداری پرداخت.

وی در این جلسه افزود: اهم برنامه‌های ارتقاء سلامت اداری شامل شفاف سازی امور و فعالیت‌ها و افزایش پاسخگویی، افزایش رضایت‌مندی خدمت گیرندگان و احقاق حقوق و احترام به ارباب رجوع، بهبود فرهنگ عمومی و تقویت نظارت مردمی، بهبود فرهنگ سازمانی و تقویت ارزشهای دینی و اخلاقی در رفتار سازمانی و شغلی کارکنان و در نهایت تدوین نظام حقوقی موثر برای پیگیری و مبارزه با فساد و افزایش سلامت در اتخاذ تصمیماتمی باشد.

مدیر کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری قزوین گفت: در راستای این برنامه‌ها می‌بایست اصل پاسخگویی کارمندان و مدیران، ترویج فرهنگ وظیفه شناسی و وجدان کاری، آگاه ساختن مردم به قوانین و مقررات و حقوق شهروندی در نظام اداری، شفافیت در امور و پرهیز از پنهان کاری، تقویت نگرش و باورهای دینی در بین کارکنان و مدیران، قانون گرایی کارکنان و مدیران و نهادینه سازی فرهنگ نقد و نقادی و نهادینه سازی فرهنگ تشویق و تنبیه کارکنان و مدیران در دستگاههای اجرایی ارتقاء یابد.

وی در پایان از روسای ادارات درخواست نمود که رعایت حقوق شهروندی در نظام اداری و استقرار میز خدمت و انجام ملاقات عمومی مدیران در روزهای سه شنبه در برنامه کار ادارات قرار گیرد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان