۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین بزرگترین کار فرهنگی در جامعه امروز مراسم اربعین است
کد خبر: ۳۳۱۵۵۴ نویسنده: حجت الاسلام عباسی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۶ ساعت: ۸:۴۲ ↗ لینک کوتاه

مدیر حوزه علمیه قزوین:

بزرگترین کار فرهنگی در جامعه امروز مراسم اربعین است

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: بزرگترین کار فرهنگی در جامعه امروزی برگزاری مراسم اربعین است زیرا در تمام اقشار مردم اثر می‌گذارد.

بزرگترین کار فرهنگی در جامعه امروز مراسم اربعین است

حجت الاسلام علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به ضرورت برگزاری مراسم اربعین اظهار کرد: اربعین یک همایش بزرگ جهانی است که آثار جهانی هم به همراه دارد، در حقیقت نشر تفکرات امام حسین(ع) و اهداف آن حضرت با مراسم اربعین محقق می‌شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین اضافه کرد: تفکر آزادی و آزادگی، این است که انسان زیر بار ظلم نرود و از مظلوم دفاع کرده و به فکر سایر مسلمانان و مستضعفان باشد ضرورت برگزاری مراسم اربعین را دوچندان می‌کند.

وی ادامه داد: در این زمان ادامه تفکر انقلابی در بزرگداشت اربعین محقق می‌شود و بزرگترین کار فرهنگی در جامعه امروزی برگزاری مراسم اربعین است، زیرا در تمام اقشار تاثریگذار است.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: اربعین یک خیزش عمومی با عامل درونی برای آبادانی دنیا و اخرت انسان‌ها است بنابراین اگر بخواهیم برای دنیا و آخرن خود کاری انجام دهیم باید فرهنگ اربعین و پیاده روی این مراسم را ترویج دهیم زیرا این موارد انسان را قوی می‌کند.
 
وی گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان مثل برادر بودند و از تکبر و فخرفروشی خبری نبود؛ امروز هم در موکب‌ها همین روحیه مشاهده می‌شود و در این پیاده روی همه مساوی هستند، امیدوارم این روحیه باعث شود عنایت ویژه امام حسین(ع) شامل حال همه ما شود.
انتهای پیام/۴۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان