افزایش ظرفیت عامل جذب افراد باصلاحیت در سیستم آموزشی است
جمعه 25 آبان 1397

درپی اعلام نتایج آزمون استخدامی؛

افزایش ظرفیت عامل جذب افراد باصلاحیت در سیستم آموزشی است

افزایش ظرفیت عامل جذب افراد باصلاحیت در سیستم آموزشی است
کد خبر: 331476/ کدخبرنگار : 51/ تاریخ انتشار: 1397/08/03 ساعت: 11:27 AM


ظرفیت های پایین و مصاحبه ناعادلانه از جمله مشکلات موجود در روند جذب نیرو در آموزش و پرورش بوده و با رفع آن افراد باصلاحیت به سیستم اموزشی ورود پیدا می‌کنند.



به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ آموزش و پرورش از ارکان مهم سیستم آموزشی کشور به شمار می‌آید. هر ساله با برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش تعدادی از افراد جذب این سیستم شده و به تدریس در کلاس‌های درس مشغول می‌شوند.

کسب نمره مطلوب در آزمون کتبی در مرحله اول و موفق شدن در مصاحبه علمی و گزینش روند پذیرفته شدن در این آزمون را شکل می‌دهد.

آموزش و پرورش استان قزوین نیز سالیانه تعدادی از افراد را طی همین آزمون استخدام می‌کند.
اما عده‌ای از شرکت کنندگان در این آزمون خلاهایی را در این روند بیان کرده و در پی آن اعتراض‌هایی را مطرح می‌کنند.

یکی از این افراد علت اعتراض‌های خود را اینگونه بیان کرد: ظرفیت‌های پایین و مصاحبه ناعادلانه از جمله مشکلات موجود در روند جذب نیرو بوده و همین باعث شده افراد با وجود داشتن صلاحیت کافی جذب نشوند.

وی ادامه داد: در آزمون سال جاری از میان 427هزار و 701 داوطلب ۲۳هزار نفر به مرحله دوم راه پیدا کرده‌اند، اما به دلیل مشکلات موجود در روند جذب تعداد بسیاری از آنها در مرحله مصاحبه پذیرفته نشده‌اند و این درحالی است که آموزش و پرورش با کمبود شدید نیرو مواجه است.

یکی دیگر از متقاضیان نیز با اشاره به اعمال سلیقه در مرحله مصاحبه ابراز کرد: برخورد سلیقه‌ای مصاحبه گرها و در برخی موارد پرسش‌های غیر مرتبط با تخصص باعث شده تا افراد باوجود داشتن رزومه قوی علمی پذیرفته نشوند.

یکی دیگر از این افراد اذعان کرد: تامین کمبود نیروی آموزشی با تکیه اصلی بر دانشگاه فرهنگیان، استفاده از سرباز معلم‌ها و نهضتی‌ها و همچنین اختصاص سهمیه‌های ویژه باعث شده بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها از ورود به شغل آموزش محروم شوند.

وی در ادامه افزود: آزمون کتبی مجدد در دوره‌های بعد برای پذیرفته شدگان با رتبه‌های قابل قبول عملی غیر قابل پذیرش است.

این داوطلب عنوان کرد: پذیرفته نشدگان در مصاحبه از ۲۵شهریور اعتراض‌های خود را آغاز و درخواست‌هایشان را به مسئولین آموزشی و حتی نماینده‌های مجلس و نهاد ریاست جمهوری اعلام کرده و این اعتراض‌ها همچنان ادامه دارد اما تا امروز پاسخ مطلوب و قانع کننده‌ای دریافت نشده است.

آزموده را آزمودن خطاست

یکی دیگر از این داوطلبان با بیان اینکه آزموده را آزمودن خطاست اظهار کرد: سال‌ها تلاش کرده‌ایم تا در بهترین دانشگاه‌های دولتی تحصیل کنیم و اکنون صلاحیت خود را در آزمون استخدامی ثابت کرده‌ایم، از این رو از مسئولین مربوطه خواهانیم با افزایش ظرفیت در شغل معلمی به کارگرفته شویم.

وی در ادامه افزود: به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاه‌های سراسری با افزایش ظرفیت در آموزش و پرورش ارتقا کیفیت آموزش را به دنبال خواهد داشت.

فرد دیگری نیز درباره تعداد پذیرفته شدگان نهایی ابراز کرد: تعداد قابل توجهی از دعوت شدگان به مصاحبه در مرحله نهایی پذیرفته نشدند و در نتیجه این مشکلات در جذب نیروها فارغ التحصیلان انگیزه و امید خود را از دست داده‌اند.

باتوجه به اهمیت موضوع و کمبود نیروی آموزشی درحال حاضر درخواست افزایش ظرفیت و بازبینی در روند جذب نیرو ممکن است به بهبود آموزش و اشتغال نیروهای جوان آماده به خدمت و باتوان علمی بالا منجر شود.
انتهای پیام/6006


با کانال صبح قزوین اخبار استان و کشور را دنبال کنید


linkedin

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.