۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش ظرفیت عامل جذب افراد باصلاحیت در سیستم آموزشی است
کد خبر: ۳۳۱۴۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۳ ساعت: ۱۱:۲۷ ↗ لینک کوتاه

درپی اعلام نتایج آزمون استخدامی؛

افزایش ظرفیت عامل جذب افراد باصلاحیت در سیستم آموزشی است

ظرفیت های پایین و مصاحبه ناعادلانه از جمله مشکلات موجود در روند جذب نیرو در آموزش و پرورش بوده و با رفع آن افراد باصلاحیت به سیستم اموزشی ورود پیدا می‌کنند.

افزایش ظرفیت عامل جذب افراد باصلاحیت در سیستم آموزشی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آموزش و پرورش از ارکان مهم سیستم آموزشی کشور به شمار می‌آید. هر ساله با برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش تعدادی از افراد جذب این سیستم شده و به تدریس در کلاس‌های درس مشغول می‌شوند.

کسب نمره مطلوب در آزمون کتبی در مرحله اول و موفق شدن در مصاحبه علمی و گزینش روند پذیرفته شدن در این آزمون را شکل می‌دهد.

آموزش و پرورش استان قزوین نیز سالیانه تعدادی از افراد را طی همین آزمون استخدام می‌کند.
اما عده‌ای از شرکت کنندگان در این آزمون خلاهایی را در این روند بیان کرده و در پی آن اعتراض‌هایی را مطرح می‌کنند.

یکی از این افراد علت اعتراض‌های خود را اینگونه بیان کرد: ظرفیت‌های پایین و مصاحبه ناعادلانه از جمله مشکلات موجود در روند جذب نیرو بوده و همین باعث شده افراد با وجود داشتن صلاحیت کافی جذب نشوند.

وی ادامه داد: در آزمون سال جاری از میان 427هزار و 701 داوطلب ۲۳هزار نفر به مرحله دوم راه پیدا کرده‌اند، اما به دلیل مشکلات موجود در روند جذب تعداد بسیاری از آنها در مرحله مصاحبه پذیرفته نشده‌اند و این درحالی است که آموزش و پرورش با کمبود شدید نیرو مواجه است.

یکی دیگر از متقاضیان نیز با اشاره به اعمال سلیقه در مرحله مصاحبه ابراز کرد: برخورد سلیقه‌ای مصاحبه گرها و در برخی موارد پرسش‌های غیر مرتبط با تخصص باعث شده تا افراد باوجود داشتن رزومه قوی علمی پذیرفته نشوند.

یکی دیگر از این افراد اذعان کرد: تامین کمبود نیروی آموزشی با تکیه اصلی بر دانشگاه فرهنگیان، استفاده از سرباز معلم‌ها و نهضتی‌ها و همچنین اختصاص سهمیه‌های ویژه باعث شده بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها از ورود به شغل آموزش محروم شوند.

وی در ادامه افزود: آزمون کتبی مجدد در دوره‌های بعد برای پذیرفته شدگان با رتبه‌های قابل قبول عملی غیر قابل پذیرش است.

این داوطلب عنوان کرد: پذیرفته نشدگان در مصاحبه از ۲۵شهریور اعتراض‌های خود را آغاز و درخواست‌هایشان را به مسئولین آموزشی و حتی نماینده‌های مجلس و نهاد ریاست جمهوری اعلام کرده و این اعتراض‌ها همچنان ادامه دارد اما تا امروز پاسخ مطلوب و قانع کننده‌ای دریافت نشده است.

آزموده را آزمودن خطاست

یکی دیگر از این داوطلبان با بیان اینکه آزموده را آزمودن خطاست اظهار کرد: سال‌ها تلاش کرده‌ایم تا در بهترین دانشگاه‌های دولتی تحصیل کنیم و اکنون صلاحیت خود را در آزمون استخدامی ثابت کرده‌ایم، از این رو از مسئولین مربوطه خواهانیم با افزایش ظرفیت در شغل معلمی به کارگرفته شویم.

وی در ادامه افزود: به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاه‌های سراسری با افزایش ظرفیت در آموزش و پرورش ارتقا کیفیت آموزش را به دنبال خواهد داشت.

فرد دیگری نیز درباره تعداد پذیرفته شدگان نهایی ابراز کرد: تعداد قابل توجهی از دعوت شدگان به مصاحبه در مرحله نهایی پذیرفته نشدند و در نتیجه این مشکلات در جذب نیروها فارغ التحصیلان انگیزه و امید خود را از دست داده‌اند.

باتوجه به اهمیت موضوع و کمبود نیروی آموزشی درحال حاضر درخواست افزایش ظرفیت و بازبینی در روند جذب نیرو ممکن است به بهبود آموزش و اشتغال نیروهای جوان آماده به خدمت و باتوان علمی بالا منجر شود.
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان