۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین نوسازی سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در دستور کار قرار دارد
کد خبر: ۳۳۱۴۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲ ساعت: ۱۴:۸ ↗ لینک کوتاه

معاون پشتیبانی و امور استان‌های بنیاد مسکن کشور:

نوسازی سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در دستور کار قرار دارد

معاون پشتیبانی و امور استان‌های بنیاد مسکن کشور گفت: نوسازی سالیانه ۲هزار واحد مسکونی روستایی در دستورکار بنیاد مسکن قرار دارد که از سال ۸۴ تاکنون ۲ میلیون واحد نوسازی شده است.

نوسازی سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در دستور کار قرار دارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، هادی درفشی، معاون پشتیبانی و امور استان‌های بنیاد مسکن کشور، صبح امروز(چهارشنبه) در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل بنیاد مسکن قزوین اظهار کرد: حضور جهت خدمت رسانی در زلزله کرمانشاه و بازسازی از جمله خدمات بنیاد مسکن قزوین بود.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن قزوین به عنوان معین، مسئولیت بازسازی 3 هزار و 600 واحد و روستا را در زلزله کرمانشاه بر عهده گرفتند که بخش عمده این بازسازی به اتمام رسیده است و در آینده نزدیک بازسازی تمام این واحدها به اتمام خواهدرسید.

درفشی ابراز کرد: انتخاب مسئولین ازبدنه استان و یا استان‌های مجاور دراولویت قراردارد و خوشبختانه این پتانسیل در استان قزوین وجود داشت.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مناطق روستایی عنوان کرد: در مجموعه کشور تلاش زیادی برای بازسازی مناطق روستایی و محروم وجود دارد اما برای رسیدن به روستاهایی ایده آل به دلیل وسعت سرزمینی سال‌ها زمان و منابع بسیاری نیاز است.

این مسئول ادامه داد: ساخت حدود 200هزار واحد درسال از جمله پروژه‌های بنیاد برای ساخت مسکن است که هزینه‌های آن بالغ بر ۵هزار میلیارد تومان خواهد بود؛ همکاری دهیاری‌ها، اعتبارات مردم، فعالیت دستگاه‌های خدمات رسان همچون آب، گاز، برق و آموزش پرورش در این راستا بسیار اثرگذار بوده است.

وی ادامه داد: بحث مسکن در روستا از سال ۸۴ با حمایت مجلس مورد توجه قرار گرفت و از آن زمان تاکنون 2میلیون واحد نوسازی شده است و 300هزار واحد نیز در حال تکمیل شدن هستند.

درفشی تاکید کرد: وسعت و پراکندگی روستاها بسیار گسترده است و برای حفظ این جمعیت به خدمات رسانی نیاز است؛ باید روستاها به سمتی حرکت کنند که ضمن حفظ هویت معماری و بافت روستایی از امکانات بهره‌مند شده و نیروهای جدید وجوان به آن بازگردند.

وی عنوان کرد: لازم است روستاها را معیشت محور کنیم؛ زیرا در غیر این صورت ماندگاری در روستا کاهش پیدا می‌کند؛ اگر امکانات موجود نباشد افراد کمی در روستاها ماندگار خواهند بود.

معاون پشتیبانی و امور استان‌های بنیاد مسکن کشور در ادامه افزود: درسال‌های اخیر شاهد بازگشت افراد به روستاها هستیم چرا که شاهد فضاهای مناسب‌تری برای زیست در روستاها و کاهش جذابیت شهرها هستیم.

وی اظهار کرد: به دلیل موقعیت خاص و ویژه استان قزوین باید به بهترین شکل از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مختلف آن بهره برد؛ تلاش بر این است تا کار در روستا را احیا و ماندگار کنیم که این هدف با همکاری و کار مشترک بنیاد مسکن، دهیار، شورا و افراد خود روستا امکان پذیر خواهد بود.

درفشی ابراز کرد: برای بیش از 96درصد روستاها طرح هادی تهیه شده و سهم استان قزوین از میانگین کشوری بالاتر است، درحال حاضر لازم است این طرح‌ها درراستای سیاست‌های استقرار جمعیت روستایی مورد تجدید نظر قرار گیرد، زیرا نیازها وانتظارات مردم روستا حقیقی وبه جا است.

در پایان از خدمات محمد همتیان مدیر کل پیشین تقدیر شده و اصغر گونجی به عنوان مدیر کل جدید معرفی شد.

انتهای خبر/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان