۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین در انتخاب افراد کوررنگی سیاسی دارم
کد خبر: ۳۳۱۴۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۱ ساعت: ۱۲:۳۴ ↗ لینک کوتاه

گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد در جمع فعالان اقتصاد:

در انتخاب افراد کوررنگی سیاسی دارم

وزیر پیشنهاد وزارت اقتصاد و امور دارایی گفت: من خدمت رئیس جمهور گفته‌ام که در استفاده از افراد و صاحب نظران دچار کور رنگی سیاسی هستم، بخشی از مفاسد از بومی گرایی به وجود می‌آید.

در انتخاب افراد کوررنگی سیاسی دارم
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، فرهاد دژپسند گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی امروز در دیدار با فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران گفت: یکی از برنامه‌های من تشکیل هسته‌های اندیشه ورزی و سیاست‌زایی است.

دژپسند اظهار داشت: من خدمت رئیس جمهور گفته‌ام که در استفاده از افراد و صاحب نظران دچار کور رنگی سیاسی هستم، در اطلاعات سیاسی و نحله فکری، کور رنگی بومی دارم، زیرا بخشی از مفاسد از بومی گرایی به وجود می‌آید و من در این کار باید چششم را به همه چیز ببندم و باید بستری را فراهم کنیم و بگوییم هر که دارد هوس کرببلا بسم الله.

وی افزود: این کشور از نظر جمعیت و مساحت، سهم خوبی دارد، ولی از نظر بازار چند درصد سهم دارد؟ ما برای اینکه به سهم برسیم، من و تو مطرح کردن، ندارد.

وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد و دارایی بیان داشت: اگر این توفیق نصیب من شود که بر این کرسی بنشینم، این جلسه برای من آخرین جلسه نخواهد بود و اصلا تیپ من با جلسات تشریفاتی سازگاری ندارد.

وی افزود: در یک جلسه در وزارت کشور به عنوان یک صاحب نظران در آنجا گلایه‌ای که از روسای اتاق سه گانه داشتم، این بود که اگر لحظاتی برای شما فرش ملی باز نشد شما باید سینه خیز جای خود را در حکمرانی ملی باز کنید.

دژپسند اظهار داشت: قانون رقابت را که نوشتیم، به طور کامل جز قانون اصل 44 شده که این کار را با همکاری اتاق انجام داده‌ایم.

وی افزود: شورای گفت‌وگو که امروز با لذت از آن یاد می کنید، حیف است،‌موقت باشد و در تدوین احکام دائمی این شورا دائمی شد و به گونه ای دائمی شد که حداکثر شرایط برای حضور بخش خصوصی فراهم شود.

وی بیان داشت: هدف من موثر سازی شورای گفت‌وگو است، و اگر لایحه ای و مصوبه ای از دولت می‌خواهد باید آن را مدیریت کرد.

وزیر پیشنهادی اقتصاد اظهار داشت: بخش خصوصی باید سینه خیز جایش را باز کند و طبیعی است که من دولتی از بزرگ بودن حوزه‌ام لذت ببرم.

وی بیان داشت: من یک بار دیدم یکی از بزرگان بخش خصوصی آمد سازمان برنامه و دچار شک شد و گفت، من برخی از مسئولان را می خواهم ببینم، هفته ها پشت در دفترشان می مانم.

وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد اظهار داشت: یکی از مسائلی که من در برنامه پیش بینی کرده‌ایم که دارندگان کارت طلایی در شرایط نرمال، بیش از دو روز نباید در صف انتظار وزیر باشند.

وی با بیان اینکه همچنین اگر معاون زیر درخواست ملاقات از وزیر کرد، باید 24 ساعته بتواند، وزیر را ملاقات کند، بیان داشت: بنابراین کسی که دارای کارت برنزی است، حداکثر باید یک هفته‌ای بتواند وزیر را ببیند.

دژپسند اظهار داشت: ما یک سری مسائل و مشکلات داریم و بد است که بعد از 40 سال درآمد سرانه ما این قدر باشد، زیرا به جای اینکه به توسعه کشور فکر کنیم، به توسعه دعوای هم فکر می‌کنیم و به جای اینکه با دست قلاب بگیریم و برویم بالا ، چنگ می‌اندازیم و می‌آوریم پایین.

وی بیان داشت: برای اینکه راه رسیدن به قله و عبور از مشکلات و تلاطمات و رسیدن به ثبات اقتصادی این است که دولت نقش ثانوی اقتصاد را ایفا کند.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف من تشکیل اقتصاد هوشمند است زیرا در این صورت حلقه مفقوده کثیرالتعداد بودن متقاضیان و عرضه کنندگان از بین می رود و شفافیت در محیط الکترونیکی شکل می‌گیرد و ما با تغییر محیط از محیط اقتصاد سنتی به اقتصاد هوشمند زمینه شکل گیری بازار رقابتی را فراهم می آوریم.

دژپسند بیان داشت: بخش خصوصی را ما نمی خواهیم ، ایران می خواهد چون می خواهد ایران را بالا ببرد و برای اینکه ایران را بالا ببرد باید تولید را کارا کند و صادرات داشته باشد.

وی بیان داشت: من به رئیس جمهور گفته‌ام که دولت جنابعالی در دیپلماسی خارجی برند داشت، اما در جذب سرمایه گذاری خارجی چقدر جذب کرده است؟ نمی شود سرمایه گذاری خارجی جذب کرد، بدون اینکه سرمایه گذار داخلی اظهار رضایت کند.

دژپسند بیان داشت: باید این بستر را فراهم کرد که سرمایه گذار داخلی ارزش و نقش داشته باشد.

وی افزود: من در برنامه ششم از نظام شناور ارزی دفاع کردم، ولی امروز شرایط فرق دارد و برای اینکه بخش خصوصی به جایگاه خودش برسد، شما به ما مشاورت دهید.

وی اظهار داشت: استفاده از نفت را باید استقراض تلقی کنیم و چه روشی را داشته باشیم که مالیات بگیریم بدون اینکه فشار مالیاتی به وجود بیاید. نرخ مالیاتی را افزایش ندهیم، اما پایه های مالیاتی را باید افزایش و رسیدن به این مسائل از طریق مشورت شما امکان پذیر است.

دژپسند اظهار داشت: ما در شناسایی پایه مالیاتی و شناسایی راه های فرار مالیاتی نیازمند کمک شما هستیم.

این وزیر پیشنهادی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی هم بر خصوصی سازی تاکید دارند و هم بر افزایش پایه‌های مالیاتی و ما از شما برای رسیدن به این مقصود، خواهان کمک هستیم.

وی بیان داشت: ما هم در مقررات زدایی و هم در درآمدزایی دولت از شما مشورت می خواهیم و شک نداریم که هر چه بخش خصوصی پایدارتر و درآمد بیشتری داشته باشد، دولت درآمد بیشتری خواهد داشت.

دژپسند اظهار داشت: ما باید با همکاری و همفکری هم بسته‌های نجات بخش در شرایط فعلی را تولید کنیم و هر بسته ای در این راستا باشد، دولت استقبال می کند.

وی افزود: اکسیر کمیاب 5 سال اخیر یعنی هماهنگی اقتصادی، در حال تحقق است.

دژپسند اظهار داشت: تامین اقتصاد مالی بانک پایه است. بانک‌های ما ساختار ناموزنی پیدا کرده اند در دوره روحانی دو طرح برای تحول در نظام بانکداری تعیین شد، اما عملا پیشرفت نداشت، زیرا بانکداری ما با بانکداری مدرن فاصله دارد.

وی گفت: در زمانی که معوقات بانکی اعداد نجومی است بانک ها زمین گیر می‌شود و باید همفکری کرد تا این موضوعات حل شود و باید اعتبار سنجی در بانک ها جدی گرفته شود.

این وزیر پیشنهادی گفت: اگر بخش خصوصی به عنوان شریک اصلی در این حوزه ها حضور یابد، معتقدیم با این تعامل و همکاری این میدان مین به تعبیر آقای شافعی که پذیرفتن این مسئولیت در این شرایط یک ورود به میدان مین است، زود خنثی می شود.

انتهای پیام/7003

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان