۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سند اسلامی-ایرانی پیشرفت الگوی موثری برای توسعه کشور است
کد خبر: ۳۳۱۴۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۱ ساعت: ۹:۲ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون صنایع مجلس:

سند اسلامی-ایرانی پیشرفت الگوی موثری برای توسعه کشور است

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: یکی از نکته‌های مهم در زمینه عدم تحقق برنامه‌های توسعه‌ای گذشته، نداشتن آمار صحیح و یا درواقع پنهان‌کاری و انکار آمار درست است.

سند اسلامی-ایرانی پیشرفت الگوی موثری برای توسعه کشور است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ حمیده زرآبادی درباره سند اسلامی_ایرانی پیشرفت اظهار کرد: تدوین یک سند چشم‌انداز و افق پیش رو بسیار مهم است و می‌تواند به پیشرفت کشور کمک کند.

وی افزود: ما باید یک ارزیابی داشته باشیم که در حال حاضر در کجا قرار داریم و چه دلایلی وجود داشته که نتوانستیم به برنامه‌های توسعه‌ای گذشته دست یابیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: اگر این دو بخش را در کنار هم ببینیم تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت و انگیزه دستگاه‌ها برای ارائه برنامه مدون هم بیشتر می‌شود.

زرآبادی بیان کرد: یکی از نکته‌های مهم در زمینه عدم تحقق برنامه‌های توسعه‌ای گذشته، نداشتن آمار صحیح و یا درواقع پنهان‌کاری و انکار آمار درست است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: نداشتن آمار درست و دقیق باعث می‌شود که نتوانیم برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

دلایل عدم تحقق اسناد بالادستی باید آسیب شناسی شود
این نماینده مجلس تصریح کرد: دلیل اصلی هم که باعث می‌شود ما خیلی رشد پیدا نکنیم و به برنامه‌ها و چشم اندازها علی رغم اینکه سند و الگوهای خوبی داریم، دست نیابیم به خاطر نبود اطلاعات درست و مسیر مناسب برای اجرای برنامه‌ها است.

وی عنوان کرد: در برنامه‌های توسعه‌ای که ۵مورد آن را پشت سر گذاشته‌ایم و الان در برنامه ششم توسعه هستیم؛ باید ارزیابی دقیق و جدی صورت گیرد که چرا نتوانستیم به اسناد بالادستی و برنامه‌های توسعه‌ای برسیم.

زرآبادی در ادامه بیان کرد: پس از آسیب شناسی و علت یابی دلایل عدم تحقق اسناد می‌توانیم یک نقشه راهی را ترسیم کنیم و هدف‌گذاری داشته باشیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیا اینکه در برخی حوزه‌ها پیشرفت‌های خوبی داشتیم ابراز کرد: باید به مردم گزارش داده شود اما متاسفانه در بحث‌های پیشرفتی خیلی به مردم گزارش داده نمی‌شود؛ اگر قرار است ما به هدفی برسیم باید در مسیر اجرای اهداف و اسناد به صورت سالیانه و یا هر ۶ماه گزارش کار انجام شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارائه گزارش عملکرد به مردم باعث می‌شود که یک نظارت عمومی هم بر اقدامات دستگاه‌ها برای اجرای اسناد وجود داشته باشد.

وی در پایان گفت: پس از آسیب شناسی دلایل عدم تحقق سندهای گذشته و اینکه هم اکنون در کجا قرار داریم، بدون شک سند اسلامی_ایرانی پیشرفت به عنوان یک برنامه خوب می‌تواند در رسیدن به اهداف کمک کند و تاثیرگذار باشد.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان