۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین وزارت‌خارجه برای آزادی دیپلمات ایرانی ورود جدی کند/ درصورت کوتاهی ظریف، باید به مجلس پاسخگو باشد
کد خبر: ۳۳۱۴۰۵ نویسنده: بهمن طاهرخانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۱ ساعت: ۸:۳۶ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون قضایی مجلس:

وزارت‌خارجه برای آزادی دیپلمات ایرانی ورود جدی کند/ درصورت کوتاهی ظریف، باید به مجلس پاسخگو باشد

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: همه سرنوشت ما به برجام گره نخورده است اما به لحاظ گفتمان بین المللی و تعامل با بین الملل سیاستمداران و دولتمردان تشخیص دادند این روال ادامه یابد.

وزارت‌خارجه برای آزادی دیپلمات ایرانی ورود جدی کند/ درصورت کوتاهی ظریف، باید به مجلس پاسخگو باشد
بهمن طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره بازداشت دیپلمات ایرانی اقای "اسدالله اسدی" اظهار کرد: با توجه به اینکه آقای اسدی بازداشت سیاسی است، قطع به یقین مصونیت کامل دارد.

وی افزود: هنوز اروپایی ها با ما شفاف نیستنئ و اقدامات قانونی خود را انجام نمی‌دهند؛ از سوی دیگر وزارت امور خارجه وظیفه دفاع از منافع کشور و دیپلمات‌های ایرانی را برعهده دارد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس اضافه کرد: در جریان کار وزارت امور خارجه در ارتباط با پیگیری بازداشت آقای اسدی نیستم؛ اما روال قانونی این است که این نهاد باید اقدامات لازم را باید انجام دهند و وزارت‌خارجه برای آزادی دیپلمات ایرانی ورود جدی کند.

طاهرخانی اذعان کرد: همه سرنوشت ما به برجام گره نخورده است، اما اگر اروپایی‌ها در مذاکرات برجام همراهی نداشته باشند، به معنای این نیست که کشورمان به بن بست رسیده است.

وی عنوان کرد: ایران از تمام جهات کشور قدرتمندی است و امکانات زیادی در اختیار دارد، ما کار خود را انجام می‌دهیم و اینطور نیست که دنیا به ما نیازی نداشته باشد و ما فقط به آنها نیاز داشته باشیم.

اروپا تحت سلطه امریکا است
این مسئول بیان کرد: غربی‌ها می‌دانند ایران کشور بزرگ و حساسی در منطقه بوده و در منطقه حساسی نیز قرار دارد، بخش اعظمی از انرژی دنیا در حوزه ایران جابجا می‌شود و ما جزو کشورهای ردیف اول دنیا در حوزه انرژی هستیم.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اضافه کرد: اینطور نیست که غربی‌ها و اروپایی‌ها بخواهند با تحکم با ما برخورد کنند بلکه می‌دانند این گفتمان از جانب آنها بی‌تاثیر است.

وی ادامه داد: نوسانات گفتمان اروپایی‌ها و عملکرد آنها بی‌تأثیر از فشارهای امریکا نیست و امیدوارم اروپایی‌ها به این مهم پی ببرند که از نظر عملکردی باید طوری باشند که تصور مردم دنیا این نباشد که اروپا تحت سلطه امریکا است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس اظهار کرد: اینطور نیست که سیاستمداران و دولتمردان ما خود را به برجام گره زده باشند و با ارشادهای رهبری این مسائل را شفاف تر پیش می‌برند.

وی گفت: اگر از جانب وزارت امورخارجه کوتاهی صورت گیرد قطع به یقین مجلس موضع‌گیری می‌کند و حتی آقای ظریف را برای پاسخگویی به مجلس فرا می‌خواند.

طاهرخانی یادآور شد: می‌توان عملکرد وزارت امورخارجه را در زمینه آزادی دیپلمات ایرانی بررسی کرد و مراجعی وجود دارد که می‌توان از طریق آنها پیگیر شد.
انتهای پیام/۴۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان