۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۷۳۰ حافظ قرآن کریم در قزوین تجلیل شدند
کد خبر: ۳۳۱۳۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۹ ساعت: ۹:۰ ↗ لینک کوتاه

به منظور گرامیداشت کنگره ۳۰۰۰ شهید استان:

۷۳۰ حافظ قرآن کریم در قزوین تجلیل شدند

در یازدهمین همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم، گرامیداشت کنگره۳۰۰۰ شهید استان قزوین۷۳۰ حافظ قرآن در قزوین تجلیل شدند.

۷۳۰ حافظ قرآن کریم در قزوین تجلیل شدند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ یازدهمین همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم گرامیداشت کنگره ۳۰۰۰ شهید استان قزوین شب گذشته(شنبه) با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس، سرهنگ عباس برزگر جانشین فرمانده سپاه استان قزوین، اعضای شورای اسلامی شهر قزوین و جمعی دیگر از مسئولان در شبستان امیرالمومنین مسجدالنبی قزوین برگزار شد.

محمد درافشانی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قزوین در این همایش اظهار کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، کلام قرآن باید در همه عرصه‌های زندگی مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: امام علی(ع) فرموده‌اند قرآن را تلاوت کنید و آن را به یاد بسپارید زیرا خداوند متعال دلی که قرآن را در خود دارد، عذاب نمی‌کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قزوین تصریح کرد: براساس بیانات مقام معظم رهبری و همین‌طور سیاست‌های مدیریت شهری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قزوین به منظور ترویج فرهنگ قرآنی، نشاط معنوی اجتماعی، استفاده از مفاهیم قرآن در زندگی و همچنین ترغیب و تشویق جوانان به حفظ قرآن با همکاری مهدهای قرآنی در سال جاری یازدهمین دوره تجلیل از حافظان قرآنی را برنامه‌ریزی و برگزار می‌کند.

وی افزود: داوری این دوره از مسابقات با حضور ۲۵ داور و در ۳۰ مرحله آزمون در اردیبهشت ماه امسال برگزار شد.
درافشانی عنوان کرد: در یازدهمین همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم، ۷۳۰ حافظ قرآن در قالب 1273 جزء تحلیل می‌شوند.

وی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های همایش امسال تجلیل از خانواده شهدای قرآنی و ایثارگران خادم قرآن است که به مناسبت برگزاری کنگره سه هزار شهید استان انجام می‌شود.
این مسئول عنوان کرد: در یازدهمین همایش تجلیل از حافظان قرآنی 2 نفر حافظ ۸ جزء قرآن، یک نفر حافظ 7 جزء، حافظ 6 جزء ۹ نفر، حافظ 5 جزء 21 نفر و حافظ 4 جزء 21 نفر حضور دارند.

وی ادامه داد: در این مراسم از این 54 حافظ قرآن کریم به نمایندگی از ۷۲۳ نفر حافظ یک جزء و 2 جزء قرآن کریم تجلیل می‌شوند.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: یکی از محورهای برنامه مدیریت شهری، توجه به مفاهیم قرآنی است.

وی عنوان کرد: آماده همکاری با تمام برنامه‌های قرآنی مهدها در بخش حفظ و قرائت هستیم و صفر تا صد همه برنامه‌ها را تقبل کردیم و برنامه ویژه‌ای داریم که این مراسم فقط به تجلیل ختم نشود؛ بلکه تا پایان سال برنامه‌های متنوع قرآنی داریم که در طول سال اجرا می‌شوند.
درافشانی در پایان گفت: خوشبختانه قدم‌های موثری در حوزه مسائل فرهنگی برداشته شده که امیدواریم با همکاری همه فعالان قرآنی اقدامات موثری در این عرصه انجام شود.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان