۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین رویکرد شورای شهر قزوین حمایت از فعالیت‌های قرآنی است
کد خبر: ۳۳۱۳۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۹ ساعت: ۸:۴۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای اسلامی شهر:

رویکرد شورای شهر قزوین حمایت از فعالیت‌های قرآنی است

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: رویکرد شورای شهر قزوین حمایت از فعالیت‌های قرآنی است؛ لذا ازفعالان قرآنی برای حضور در صحن شورای شهر دعوت می‌کنیم تا از پیشنهادات آنها در راستای توسعه فرهنگ قرآنی بهره‌مند شویم.

رویکرد شورای شهر قزوین حمایت از فعالیت‌های قرآنی است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حکمت اله داودی، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین شب گذشته(شنبه) در یازدهمین همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم شهر قزوین گرامیداشت کنگره ۳۰۰۰ شهید استان قزوین در شبستان امیرالمومنین مسجدالنبی قزوین اظهار کرد: در آستانه برگزاری کنگره سه هزار شهید استان شورای شهر و شهرداری قزوین تلاش داریم تا فضای مناسبی برای برگزاری هر چه بهتر مراسم فراهم شود.

وی افزود: استان قزوین دارای شهدای شاخصی همچون شهید رجایی، شهید بابایی، شهید حسن پور در کشور هستند که همچون ستارگانی بی‌فروغ می‌درخشند.
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: در بحث تجلیل از خانواده بزرگ قرآنی مجموعه سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین تلاش دارد تا با توجه به همه امکانات و فضایی که در اختیار دارد اقدامات موثری انجام دهد؛ همچنین رویکرد شورای شهر قزوین حمایت از فعالیت‌های قرآنی است.

وی عنوان کرد: حضور نمایندگان قرآنی در جلسات شورای شهر باید مورد توجه قرار گیرد؛ لذا از مجموعه برگزارکنندگان و مسئولان برنامه‌های قرآنی شهر قزوین برای حضور در صحن شورای شهر دعوت می‌کنیم تا از نظرات و راهنمایی و پیشنهادات فعالان قرآنی در راستای توسعه فرهنگ قرآنی بهره‌مند شویم.

داودی بیان کرد: در قرآن کریم آیات زیادی پیرامون مباحث مختلف است که می‌توان از آنها در بحث سیما و منظر شهری و فضاها و احداث بناها و آنچه که دیدگاه قرآن را ترویج می‌کند؛ استفاده کرد.

وی ابراز کرد: در مجموعه شورای شهر و شهرداری قزوین و به ویژه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی که متولی امورات فرهنگی است سعی شده که به لحاظ بودجه‌ای نیز به این امر توجه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: اعتقاد داریم اگر بتوانیم در مباحث فرهنگی ‌حداقل‌ها را پیاده کنیم کمک بزرگی به موضوعات و مدیریت شهری و رفتارهای اجتماعی می‌شود که همه اینها به نوعی در تعالیم قرآنی نهفته است.
در ادامه خانم حاج سید صادقی به نمایندگی از مهدهای قرآنی اظهار کرد: طرح تجلیل از حافظان قرآن از سال ۹۲ اجرا می‌شود که مهمترین هدف این طرح آشنایی و انس همه چه بیشتر همه اقشار جامعه در کنار موسسات و کانون‌های قرآنی به تعالیم قرآن کریم بود.

وی با تشکر از مسئولان اجرای این طرح عنوان کرد: برگزاری طرح تجلیل از حافظان اقدام ارزشمندی است که موجب افزایش انگیزه قرآن آموزان برای انس بیشتر با قرآن کریم شده است.

صادقی تصریح کرد: با توجه به تلاش و زحمات مربیان قرآن برای آموزش حافظان قرآنی لازم است که بازنگری در میزان هدایای قرآنی به ویژه برای مربیان صورت گیرد.

وی در پایان گفت: طرح تجلیل از حافظان قرآنی یکی از طرح‌های بسیار موثر بود که امیدواریم در استان‌های دیگر هم اجرا شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان