۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۲۰۰۰ کیلوگرم شیره انگور تقلبی کشف و توقیف شد
کد خبر: ۳۳۱۳۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۸ ساعت: ۱۲:۵۲ ↗ لینک کوتاه

در قزوین؛

۲۰۰۰ کیلوگرم شیره انگور تقلبی کشف و توقیف شد

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان قزوین از کشف و توقیف دو هزار کیلوگرم شیره انگور تقلبی و غیرقابل مصرف انسانی در این شهرستان خبر داد.

۲۰۰۰ کیلوگرم شیره انگور تقلبی کشف و توقیف شد
محمدتقی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با بررسی‌های کارشناسان بهداشت محیط و با همکاری فرماندهی انتظامی پاسگاه و دادگاه عمومی کوهین مقدار دو تُن شیره انگور تقلبی کشف شد.

وی افزود: این شیره که با مواد اولیه نامناسب تهیه می‌شد در یکی از کارگاه‌های مسیر جاده قزوین – رشت، کشف و نمونه توقیف شده برای رسیدگی نهایی و صدور حکم قطعی به مراجع قضایی ارسال شد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان قزوین اذعان کرد: طی سال‌های اخیر طبق بررسیهای انجام شده از شیره‌های محلی موجود در بازار، متاسفانه مشاهده شده، درصدی از شیره‌های موجود، تقلبی و از ضایعات نبات ریزی‌ها و ضایعات خرما تهیه میشود.

سلیمانی عنوان کرد: با توجه به افزایش تعداد نمونه شیره‌های تقلبی در سطح بازار، بازرسان بهداشت محیط شهرستان طی بازرسی‌های مستمر و با مساعدت فرماندهی انتظامی پاسگاه و دادگاه عمومی کوهین، تعداد 250 ظرف، معادل دو هزار کیلوگرم شیره تقلبی، کشف و توقیف کرده و پرونده متصدی را به مراجع قضایی ارجاع دادند که در حال حاضر پرونده در حال بررسی در دادگاه عمومی و انقلاب است.

کشف 500 شیشه آب میوه غیرقابل مصرف
این مسئول از مردم خواست از خرید و مصرف شیره‌های تقلبی که از قند سوخته، خرمای فاسد و کرم زده تولید می‌شود و با قیمت بسیار پایین و نامتعارف در بازار عرضه می‌شود، خودداری کنند.

وی ادامه داد: شهروندان این نوع محصولات را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند و در صورت مشاهده عرضه این محصولات به صورت غیربهداشتی، با سامانه 190 تماس بگیرند.

این کارشناس غذایی بیان کرد: در اقدامی دیگر، پس از بازرسی از یک اغذیه فروشی در سطح شهر قزوین تعداد 500 شیشه آب میوه غیرقابل مصرف کشف و ضبط شد.

به گفته سلیمانی، مشخص شد با توجه به اتمام تاریخ انقضای آب میوه‌های مذکور، متصدی این اغذیه فروشی مشخصات ماده 11 آبمیوه‌ها را پاک کرده و عرضه می‌کرد که پس از صورت جلسه، آبمیوه‌های مذکور در محل معدوم شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان