۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین کاهش زمان گفت‌وگو در خانواده به ۲۰دقیقه، یک زنگ خطر بزرگ است
کد خبر: ۳۳۱۳۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۸ ساعت: ۱۱:۴۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین:

کاهش زمان گفت‌وگو در خانواده به ۲۰دقیقه، یک زنگ خطر بزرگ است

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین گفت: کاهش میزان صحبت و گفتگو در خانواده امروز به ۲۰دقیقه کاهش پیدا کرده که این یک احساس خطر بزرگ است.

کاهش زمان گفت‌وگو در خانواده به ۲۰دقیقه، یک زنگ خطر بزرگ است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ معصومه مرادیان ظهر امروز(شنبه) در اولین کارگاه آموزشی طرح ملی گفتگوی خانواده در استانداری قزوین اظهار کرد: برای راه‌اندازی طرح ملی گفت‌وگوی خانواده از تشکل‌های دولتی فعال در حوزه زنان استفاده شده و جای خوشحالی دارد که این مودت بین نهادهای مردمی و دولت ایجاد شده است.

وی افزود: این طرح به دلیل اهمیتی که دارد از طرف دفتر امور معاونت زنان ریاست جمهوری دنبال می‌شود، شاکله اساسی هر خانواده و جامعه پدر و مادر و فرزندان است و برای رشد و تعالی هر جامعه خانواده نقش اساسی دارد. 

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین یادآور شد: استان زنجان جزو شادترین استان‌های کشور است، کمترین سطح اعتیاد و چالش را این استان دارد؛ بنابراین جامعه سالم در گروی خانواده سالم است.
 
وی تصریح کرد: امروز چرا باید در خانواده‌های ما احساس تنهایی برجسته باشد؟ یکی از علت‌ها کاهش میزان صحبت و گفتگو در خانواده است که متاسفانه امروز به ۲۰دقیقه کاهش پیدا کرده که این یک احساس خطر بزرگ است.
 
در حوزه امور زنان نباید فعالیت‌ها حالت گزارشی پیدا کند
این مسئول ابراز کرد: گفتگوی ملی خانواده فقط آموزش چگونگی صحبت در خانواده نیست؛ بلکه ما باید به اعضای خانواده آموزش دهیم چگونه باید در برابر چالش‌ها و آسیب‌ها ایستادگی کرده و از یکدیگر حمایت کنند.

وی با بیان اینکه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نباید در کنار خانواده احساس تنهایی کند، ابراز کرد: ما باید بیاموزیم که دانش آموزان با حضور در خانواده نباید از پدر و مادر خود فاصله بگیرند، متاسفانه والدین به حدی درگیر فضای مجازی شده‌اند که این موضوع خانواده‌ها را درگیر چالش‌های جدی کرده است.

مرادیان عنوان کرد: امروز تشکل‌های مردم نهاد نقش اساسی در جامعه دارند و این حضور فقط نباید در جهت رفت تکلیف باشد؛ بلکه انتظار می‌رود در راستای رساندن ما به اهداف انجمن جامعه شناسی کمک مثمرثمری داشته باشند.

وی تاکید کرد: باید یاد بگیریم جلسات ما باید پربار باشد و مخاطبان ما را به اهداف تعیین شده برساند، متاسفانه جلسات ما بدون خروجی لازم فقط در راستای رفع تلکیف برگزار می‌شود. 

این مسئول در پایان گفت: در حوزه امور زنان و خانواده نباید فعالیت‌ها حالت گزارشی پیدا کند و همه تشکل‌های فعال حاضر باید گزارش کار خود را ارائه دهند؛ اگر هرکس در حوزه زنان فعالیت نکند در ادامه فعالیت‌ها از آنها استفاده نخواهیم کرد.
انتهای پیام/2002 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان