۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین برخی در رسانه‌ملی به ۸۰میلیون نفر دروغ می‌گویند/ رفع تحریم‌ها دروغ بود
کد خبر: ۳۳۱۳۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۷ ساعت: ۱۳:۵۲ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

برخی در رسانه‌ملی به ۸۰میلیون نفر دروغ می‌گویند/ رفع تحریم‌ها دروغ بود

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه برخی در رسانه ملی به ۸۰ میلیون نفر دروغ می‌گویند، گفت: به دروغ گفتند با برجام همه تحریم‌ها برداشته می‌شود.

برخی در رسانه‌ملی به ۸۰میلیون نفر دروغ می‌گویند/ رفع تحریم‌ها دروغ بود
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، با اشاره به دست‌یابی ایران اسلامی به غنی‌سازی 20 درصد اورانیوم در سال 1388 توسط دانشمند شهیدی چون شهریاری اظهار کرد: متأسفانه مدت ها است که آنگونه که باید این افتخارات به چشم ما نمی آید و اطلاع رسانی نمی شود اما دانشمندان ما کار خود را انجام می دهند و ان‌شاءالله جامعه ما نیز بیشتر از گذشته از پیشرفت های این عرصه خبردار خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز خیلی ها انگیزه ندارند تا این افتخارات را به مردم اطلاع رسانی کنند، تصریح کرد: ما با این افتخارات زندگی می کنیم چرا که در سرنوشت ما بخاطر اینکه عزت و اقتدار خود را در این مسائل می بینیم، تعیین کننده است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: هر چه ما در زمینه های علمی قوی تر می شویم، ناوهای هواپیمابر امریکا از خلیج فارس بیشتر دور می شوند و رفتار بی ادبانه صهیونیست ها تغییر می کند و آنها جرأت نمی کنند بی ادبی کنند و ان‌شاءالله خداوند هر روز بر قدرت و اقتدار مسلمانان بیافزاید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با یادآوری روز صادرات عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا هر روز شاهد خبرهای جدید در خصوص صادرات تولیدات داخلی به کشورهای دیگر باشیم.

وی با بیان اینکه باید از صادرات نفت خام دست برداریم، بیان کرد: نباید نفت و مواد معدنی را خام صادر کنیم چرا که این به معنای ایجاد اشتغال برای کشورهای دیگر است و نتیجه اش دامن زدن به فقر در مملکت خودمان است.

عابدینی افزود: اگر از جوانان و نیروهای تحصیل کرده و متخصص استفاده کنیم تا مواد اولیه را به کالا تبدیل کرده و با ایجاد ارزش افزوده آنها را به کشورهای دیگر صادر کنیم بسیار ارزشمند خواهد بود و استقلال، امنیت، آبرو و معیشت مردم را تضمین خواهد کرد.

خطیب جمعه قزوین به حادثه تروریستی میرجاوه نیز اشاره کرد و گفت: در این حادثه 14 نفر از مرزبانان توسط یک خائن و منافق مسموم و بیهوش شدند و در این حالت آنها را دست گیر کردند در حالی که تروریست ها در شرایط عادی جرأت نزدیک شدن به پایگاه های ایران را ندارند و از خدای متعال می خواهیم عزیزان ما را از شر اشرار نجات دهد.

وی اظهار کرد: تروریست ها هر جا موفقیتی از ما دیدند تلاش کردند تا ذهن ها را به سمت و سویی ببرند که این عظمت ها دیده نشود و امروز نیز بخاطر مسائلی همچون توان نظامی ما و حرکت عظیم اربعین تلاش می کنند تا اذهان عمومی را به سمتی منحرف کنند که این عظمت ها دیده نشود اما هیچگاه به اهداف شوم خود دست نخواهند یافت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اذعان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند در ایران اسلامی هیچ کمبودی در حوزه منابع طبیعی، معدنی و انسانی وجود ندارد و خدای متعال نعمات زیادی را به ما عنایت کرده و بهره وری از این منابع فقط نیازمند یک مدیریت صحیح و کارآمد است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه مسئولان کشور باید با استفاده از منابع، زندگی معیشتی مردم را متحول کنند، افزود: مدیران نباید به مسئله معیشتی مردم بی توجه باشند و به دنبال کاخ نشینی و رفاه طلبی خود بروند، این شرایط دل عموم مردم را به درد می آورد، البته بسیاری از مسئولان ما شبانه روز در حال خدمت به مردم هستند و هدف آنها رفع گرفتاری های جامعه است که ما قدردان این مدیران جهادی هستیم.

وی گفت: امروز مسئولان قدرت طلب و رفاه زده ای در کشور هستند که قدر نعمت جمهوری اسلامی و ملت ایران را نمی دانند و درکی از درد مردم ندارند، این عده گمان می‌کنند هر زمانی در تریبونی ظاهر شوند و به وعده های دروغین خود ادامه دهند مردم با آنها همراه می شوند، اما مردم ما فرق بین خادم و خائن را به خوبی درک می کنند.

عابدینی یادآور شد: ما از خادمان حقیقی مردم در هر کسوت و جایگاهی که قرار دارند قدرشناسی می کنیم و از خدای متعال توفیق خدمتگزاری بیشتری برای این عزیزان طلب می کنیم. همچنین از خداوند درخواست می کنیم شر مسئولانی که با بی اعتنایی به خون شهدا، توجهی به درد و رنج مردم ندارند و به دنیاپرستی و زیاده خواهی روی آورده اند را از سر ملت ایران بردارد.

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به توطئه صورت گرفته در قتل خبرنگار عربستانی به نام «جمال خاشقچی» اذعان کرد: این ماجرا موضوع پیچیده و عجیبی است و افرادی که به این جنایت مبادرت کردند عزت، آبرو، ظلم و بی عدالتی برایشان اهمیتی ندارند، اما گاهی که خدای متعال قصد دارد عده ای را رسوا کند و آنها را در سراشیبی هلاکت و نابودی قرار می دهد، امیدواریم این جنایت هولناک عاملی برای بیداری مردمی از عربستان که هنوز فریفته دروغ های آل سعود هستند، بشود.

استکبار جهانی و عمال سعودی به دنبال ایجاد خفقان هستند
وی ابراز کرد: مردمی که در هرنقطه جهان امریکا را مظهر دموکراسی و حقوق بشر می دانند باید نگاهی به ماجرای قتل فجیع این خبرنگار منتقد آل سعود و حامیانش داشته باشند، امروز همه دنیا متوجه است که ژست های دروغین سران امریکایی یک بازی است و امریکا و عربستان با همکاری یکدیگر این جنایت را آفریدند تا هرکس که ساز مخالفت با آنها را دارد دچار هراس شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: هدف استکبار جهانی با همدستی عمال سعودی ایجاد خفقان برای آزادیخواهان است، اما این عده کور خوانده اند و این کشتارها به نفع عمال آل سعود و امریکا تمام نمی شود و عاملی برای بیداری ملت ها و نابودی ستمگران خواهد شد.

امام جمعه قزوین با اشاره به شهادت عمار یاسر در جنگ صفین یادآور شد: این حادثه در سال ۳۷ هجری قمری رخ داد، این شهید پرچمدار شهادت و آموزگار تبلیغ شهادت در بین مسلمانان بود، تا به امروز گسترش فرهنگ ایثار و شهادت برکات زیادی برای ما داشته که مبلغ و بزرگان این فرهنگ امثال عمار یاسر بودند.

وی تصریح کرد: عمار یاسر شخصیتی است که رسول اکرم(ص) درباره او می فرماید: «عمار باحق است و حق باعمار است، همیشه عمار دور حق می گردد، قاتل او در آتش است و گروه ستمکار گمراه قاتل او خواهند بود»، پس از رحلت پیامبر که امت اسلام در اختلاف به سر می برد همه نگاه ها بدین سمت بود که چه کسی عمار را به شهادت می رساند، زمانی که عمار در جنگ صفین به دست معاویه شهید شد اکثر مردم متوجه ناحق بودن معاویه شدند، اما منافقین حامی معاویه به شایعه پراکنی پرداختند که امیرمومنان(ع) عمار را در میدان جنگ آورد و عامل قتلش نیز امام علی(ع) است!

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: امام علی (ع) وقتی احساس غریبی می کردند و خیلی تنها و مظلوم مانده بودند فرمودند کجا هستند آنها که در مسیر حق بودند و حق و باطل و حرام و حلال برای آنها معنا داشت، بین ظلم و عدل فرق می گذاشتند و دروغ و راست را درک می کردند.

امام جمعه قزوین گفت: برخی در مقابل چشم ملت در رسانه ملی به 80 میلیون نفر صریحاً دروغ می گویند. آنها گفتند با برجام همه تحریم های قبل و تحریم های بعد برداشته می شود و مخالفانشان را تحقیر کردند اما همگان دیدند این وعده ها محقق نشد.

وی تصریح کرد: امیرالمؤمنین (ع) همین ها را می فرمایند و کجا هستند کسانی که باید چشم هایشان بینا و گوش هایشان شنوا باشد و انصافشان زنده باشد و سپس فرمودند کجا هستند عمارها که معدود افرادی بودند که هیچگاه فریب نخوردند و دشمن نتوانست نگاهشان را تغییر دهد تا علی(ع) را تنها بگذارند.

عابدینی یادآور شد: رهبری نیز در یکی از سخنرانی هایشان «أینَ عمار» فرمودند تا آنها که عمار شناس هستند و بصیرت دارند به خود بیایند.

خطیب نماز جمعه قزوین اضافه کرد: به خاطر تقسیم ناحق بیت المال عمار به خلیفه وقت انتقاد می کند و بخاطر همین انتقاد مورد ضرب و شتم قرار می گیرد و امروز نیز مانند عمار باید عمل کنیم و در مقابل ظلم ها سکوت نکنیم و کوتاه نیاییم و شرافت مندانه و با عزت زندگی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: عمار در سن 94 سالگی در رکاب امیرالمؤمنین (ع) در سوریه به شهادت رسید و در همانجا نیز ایشان را دفن کردند و این شهادت عزتمندانه پاداش سالها زندگی عزتمندانه بود. قسمت چهارم:

امام جمعه قزوین یادآور شد: با عملکرد تروریست ها در سال های اخیر شاهد بودیم که عده ای متحجر که همان قاتلان عمار هستند طی ۲ مرتبه در بارگاه عمار یاسر انفجار ایجاد کردند و این بارگاه را ویران کردند، یعنی امروز هم ما از عمار سخن بگوییم گوش هایی هستند که طاقت شنیدن ندارند، بنابراین ما برای حمایت از تفکر دینی باید روی تفکرات عمار مانور دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: عمار یاسر از جمله خانواده های شهیدی است که پدر و مادرش در راه اسلام با مظلومیت شهید شدند، جبرائیل امین به رسول خدا(ص) گفت به عمار بشارت بده که اهل بهشت است و اتش جهنم بر او حرام است، این موضوع نشان می دهد که هرکس مرد میدان حمایت از دین و آرمان های شهدا باشد خدای متعال جوایز ارزشمندی برایش درنظر می گیرد، هر مسلمانی می تواند همچون عمار شود.

وی عنوان کرد: در روایات آمده است که ارکان اربعه، سلمان، مقداد، ابوذر و عمار هستند که در مقابل انواع شکنجه ها و کتک دشمنان اسلام تقیه نمی کردند و از دین خدا دفاع می کردند، این عده به دنبال منافع خود نیستند و از حق و ارزش های دینی و ولایت فقیه دفاع می کنند.

این خطیب نمازجمعه با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ اربعین تصریح کرد: علیرغم مشکلات زیادی که در حوزه مسائل اقتصادی وجود دارد، اما جمعیت قابل توجهی از استان قزوین و تمام استان های کشور برای حضور در حماسه اربعین آماده شده اند، پیاده روی اربعین برای حفظ اقتدار اسلام بسیار مهم است و هرکس به هرشکلی که می تواند باید در حفظ اقتدار این مراسم کوشش کند.

عابدینی گفت: پیاده روی اربعین یکی از شعائر بزرگ الهی در عصر ماست که باید برای باشکوه تر برگزار شدن آن با همت فراگیر تلاش کنیم و تمام مسیرها را برای برگزاری بهتر آن آماده کنیم.

وی افزود: زواری که از مراسم پیاده روی اربعین بازمی گردند صاحب دو مقام می شوند، ابتدا به آنها گفته می شود شما آمرزیده شدی، شبیه کسی که به حج می رود و گناهانش پاک می شود، دومین مقامی که زائر اربعین داده می شود این است که به مقام «حزب اللهی» می رسد و جزو حزب خدا و رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: این زائر اربعین زمانی که در مقام حزب اللهی قرار می گیرد باید پیش از گذشته پای کار دین خدا باشد.

وی در پایان یادآور شد: این ایام سالروز شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی است که به فرموده امام امید آینده انقلاب بودند و زحمات زیادی برای پیروزی انقلاب متحمل شدند، همچنین درگذشت عالم فاضل آیت الله مهدوی کنی و مرحوم حسینی تهرانی را در پیش داریم که از خدای متعال طلب مغفرت و علو درجات را برای همه این علمای درگذشته داریم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان