۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین پیشگیری از وقوع جرم در رأس برنامه‌های دادسرا قرار می‌گیرد
کد خبر: ۳۳۱۳۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۶ ساعت: ۱۲:۳۵ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

پیشگیری از وقوع جرم در رأس برنامه‌های دادسرا قرار می‌گیرد

دادستان قزوین گفت: پیشگیری از وقوع جرم در راس برنامه‌های دادسرا خواهد بود، زیرا بر این باوریم که پیشگیری بهتر از برخورد قضایی خواهد بود.

پیشگیری از وقوع جرم در رأس برنامه‌های دادسرا قرار می‌گیرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ محمد قاسمی ظهر امروز(پنج شنبه) در جلسه شروع به کار دادستانی قزوین در سالن جلسات دادسرای قزوین اظهار کرد: همه به برکت عزتی که برگرفته از خون شهداست در مسئولیت‌ها و پست‌های مدیریتی قرار گرفته ایم و باید قدردان این موقعیت باشیم.

وی افزود: باید از همه توان و ظرفیت برای خدمت به مردم استفاده کنیم و امید که به گونه ای عمل کنیم كه موجب جلب رضايت الهی و مردم، اعتماد عمومي و دلگرمي به نظام اسلامي را در ميان مردم فراهم كنيم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ابراز کرد: کار در دستگاه قضایی یک فرصت الهی است و باید از این فرصت به خوبی بهرمند شویم؛ چراكه ملجاء و پناهگاه مردم هستيم در نتيجه بايد كاري كنيم كه از اين صحنه آزمايش الهي سربلند بيرون بيائيم.

وی تصریح کرد: احقاق حق، تحقق عدالت و ایجاد امنیت و احساس امنیت از وظایف مهم دستگاه قضایی است و باید همه تلاش خود را برای دستیابی به اهداف کار در دستگاه قضایی به کار گیریم.

این مقام قضایی استان با اشاره به این که کار در دادسرا به صورت شبانه روزی است، عنوان کرد: بايد در مجموعه دادسرا هميشه حاضر بود و به دادسرا به عنوان یک كار اداري نگاه نکرد، زیرا به تعبیر رییس کل دادگستری استان، دادسرا اورژانس دستگاه قضایی است.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم در همه ابعاد هم کاری، هم اخلاقی و هم معنوی ارتقاء ایجاد کنیم و توجه به معارف دینی و آموزه‌های اسلامی باید در اولویت قرار گیرد؛ زیرا بدون شک تعمیق باورهای دینی در زندگی فردی و اجتماعی ما را به اهدافمان نزدیک خواهد کرد.

قاسمی تصریح کرد: به کار جزیره ای معتقد نیستم و در همین راستا منویات مقام معظم رهبری، سیاست‌های کلان قوه قضائیه و همچنین اولویت‌های هشت گانه اعلامی از سوی رئیس کل دادگستری استان اولویت دادسرای قزوین خواهد بود و در جهت دستیابی به آن سیاست ها تلاش خواهیم کرد.

دادستان مرکز استان گفت: پیشگیری از وقوع جرم در راس برنامه‌های دادسرا خواهد بود، زیرا بر این باوریم که پیشگیری بهتر از برخورد قضایی خواهد بود.

وی اذعان کرد: در امر پیشگیری مردم هزینه کمتری را متحمل می‌شوند و چنانچه پیشگیری‌ها و پیگیری‌های قبل پرونده منجر هدایت فرد متخلف نشد مجبور به تشکیل پرونده کیفری خواهیم بود و با مخلان نظم و امنیت عمومی، مفسدان اجتماعی و اقتصادی و متعدیان حقوق بیت المال برخورد قانونی خواهیم کرد.

این مسئول در پایان با اشاره به این که احیاء حقوق عامه در راس کارهای دادسرا قرار خواهد گرفت، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب به برخی از وظایف قوه قضاییه بارها تاکید کرده اند که احیا و استیفای حقوق عامه و حمایت از آزادی‌های مشروع مردم از وظایف مهم قوه قضائیه است و در همین راستا با مخالفان و معارضان حقوق عمومی در هر جایگاهی، برخورد خواهیم کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان