۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تاکنون بیش از ۳هزار قزوینی برای اربعین ثبت‌نام کرده‌اند
کد خبر: ۳۳۰۵۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۱۸ ساعت: ۹:۴۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین:

تاکنون بیش از ۳هزار قزوینی برای اربعین ثبت‌نام کرده‌اند

با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۰۰۰ قزوینی برای پیاده‌روی اربعین ثبت نام کرده اند، گفت: امسال دو کشور عراق و ایران در تلاش هستند که تنها افراد دارای روادید از مرزها عبور کنند.

تاکنون بیش از ۳هزار قزوینی برای اربعین ثبت‌نام کرده‌اند
علیرضا کلانتری، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، با اشاره به روند ثبت نام پیاده روی اربعین اظهار کرد: مردم به شرکت در پیاده‌روی اربعین علاقمند هستند، اما بیشتر افراد تصمیم‌گیری را به روزهای پایانی موکول می‌کنند.

وی افزود: توصیه ما این است علاقه‌مندان سریعتر نسبت به ثبت نام اقدام کنند، چراکه به دلیل ازدحام در روزهای پایانی امکان دسترسی به تاریخ مورد نظر برای سفر کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین با تاکید بر ثبت نام قانونی ابراز کرد: لازم است افراد علاقمند به حضور در پیاده روی اربعین، تنها از طریق سامانه‌ی ملی سما و دفاتر زیارتی مجاز در استان اقدام کنند.

علاقه‌مندان به سامانه "سما" مراجعه کنند 
وی ادامه داد: دفاتر مجاز برای ثبت نام در استان قزوین ۴۰ دفتر است که زوار از این طریق باید اقدام به ثبت نام و اخذ روادید کنند و فریب افراد سودجو را نخورند.

کلانتری با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۰۰۰ قزوینی برای پیاده‌روی اربعین ثبت نام کرده اند، گفت: امسال دو کشور عراق و ایران در تلاش هستند که تنها افراد دارای روادید از مرزها عبور کنند و این روادید نیز تنها از طریق ثبت نام در سامانه "سما" امکانپذیر است و از این طریق می‌توانند ارز شناور، بیمه و خدمات درمانی استفاده کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین یادآور شد: ‌اعتبار ویزای اربعین یک ماه است و افرادی که خواستار حضور در روز اربعین هستند تا سه الی چهار روز پیش از اربعین امکان ثبت نام برای آنها وجود دارد. 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه امکان صدور ویزای تقلبی از طرف افراد سودجو وجود دارد، لازم است مردم هوشیار باشند و اگر به چنین موردی برخورد کردند دستگاه‌های ذی ربط را در جریان قرار دهند.

این مسئول در پایان گفت: گذرنامه افراد هنگامی که از مرز عبور می‌کنند باید تا ۶ ماه دارای اعتبار باشد و لازم است افراد به صورت گروهی اقدام به سفر کرده و از سفر انفرادی پرهیز کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان