۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افزایش ۱۰۶درصدی وقوع جرایم سایبری در استان
کد خبر: ۳۳۰۴۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۱۷ ساعت: ۱۴:۳ ↗ لینک کوتاه

فرمانده انتظامی استان قزوین خبرداد:

افزایش ۱۰۶درصدی وقوع جرایم سایبری در استان

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در بحث وقوع جرایم سایبری، افزایش ۱۰۶ درصدی وجود دارد که شامل برداشت‌های غیرمجاز و امنیت اخلاقی، جرائم رایانه ای، فضای مجازی بوده است.

افزایش ۱۰۶درصدی وقوع جرایم سایبری در استان
سردار مهدی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: رده‌های مختلف پلیس شامل پلیس فتا، پلیس موادمخدر، پلیس اطلاعات و رده‌های اجرایی مانند پلیس پیشگیری و فناوری اطلاعات وجود دارد که هر یک در حوزه های خود در حال فعالیت و خدمت رسانی به مردم هستند.

وی با مهم خواندن امر پیشگیری در جامعه افزود: پیشگیری امری مهم است که باید از مدارس شکل بگیرد و این امر وظیفه اصلی والدین است؛ چراکه جوانان قشر آسیب پذیر جامعه هستند و در حوزه اجتماعی به این مقوله اهمیت زیادی داده شده است.

این مقام انتظامی با بیان فعالیت‌های پلیس در بخش‌های مختلف اجتماعی تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۶درصدی دستگیری و افزایش ۱۱۱ درصدی کشف قاچاق سوخت و در مجموع کشف ۱۴۰هزار قلم کالا وجود داشته و میزان کشفیات انبارهای احتکار کالا به ارزش ۱۶۰میلیاردتومان بوده و در حال حاضر حدود ۲۰ انبار نیز کشف شده است.

وی در بحث فضای مجازی ابراز کرد: در تحلیل‌های آماری روزبه روز جرایم فضای مجازی در حال افزایش است و عمدتا بسیاری از جرایم در حال شکل گیری است که زنگ خطری برای خانواده‌ها و مسئولان است.

محمودی اضافه کرد: در بحث وقوع جرایم سایبری، افزایش ۱۰۶ درصدی وجود دارد که شامل برداشت‌های غیرمجاز و امنیت اخلاقی، جرائم رایانه ای، فضای مجازی و غیره بوده است.

بیش از 6هزار تماس با مرکز نظارت همگانی پلیس ثبت شد
فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به تخصص و اقتدار پلیس فتا در کشف جرائم سایبری یادآور شد: 58 درصد کشف جرایم رایانه ای و فضای مجازی طی شش ماهه نخست سال بوده که از مهمترین آنها کشف و انهدام گروه کلاهبرداری متشکل از ۹ نفر با ۲۴۰ مورد برداشت غیرمجاز از حساب افراد بوده است.

وی با اشاره به نقش مردم در یاری رساندن به پلیس عنوان کرد: همکاری مردم در تسریع ماموریت‌های پلیس بسیار موثر است و سامانه ۱۹۷ پل ارتباط مستقیم با پلیس بوده و همچنین هر دو هفته یکبار ملاقات چهره به چهره با مردم استان در خصوص حل مشکلات در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود.

این مسئول افزود: در شش ماهه نخست امسال 6 هزار و 403 تماس با مرکز نظارت همگانی پلیس ثبت شده که 2 هزار و 473 مورد از این تماس در سامانه 197 قابل رسیدگی بوده است.

وی با اشاره به کاهش 53درصدی شکایت از پلیس، اضافه کرد: 13 درصد از این تماس‌های قابل رسیدگی، تقدیر از عملکرد پلیس، 2 درصد شکایت، 40 درصد انتقاد، 44درصد تقدیر از عملکرد پلیس و 14 درصد هم درخواست و پیشنهاد بوده که در مقایسه با 6 ماهه اول سال گذشته 13 درصد تماس‌ها در خصوص تقدیر و تشکر از پلیس افزایش داشته است.

این مقام انتظامی گفت: در حوزه راهنمایی و رانندگی، میزان جرایم ۱۷درصد کاهش داشته و در مقابل میزان حوادث و تصادفات کمتر شده اما هدف از جریمه‌های راهنمایی و رانندگی، رفع گره‌های ترافیکی و مشکلات موجود و ایجاد خدمات برای مردم است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان