۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پمپئو; ایران از دادگاه لاهه سوءاستفاده سیاسی می‌کند!
کد خبر: ۳۳۰۳۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۱۷ ساعت: ۱۰:۱۳ ↗ لینک کوتاه

در اظهارات واهی؛

پمپئو; ایران از دادگاه لاهه سوءاستفاده سیاسی می‌کند!

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد ایران با شکایت جدید خود علیه آمریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری، از این دادگاه سوءاستفاده سیاسی و تبلیغاتی می‌کند.

پمپئو; ایران از دادگاه لاهه سوءاستفاده سیاسی می‌کند!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، وزیر خارجه آمریکا پس از برگزاری اولین جلسه دادگاه لاهه در خصوص پرونده مصادره اموال بانک مرکزی ایران در آمریکا، در اظهاراتی واهی، ایران را به سوءاستفاده از این دادگاه متهم کرد.

مایک پمپئو در بیانیه‌ای با اشاره به آغاز جلسات رسیدگی به پرونده شکایت ایران از آمریکا در دادگاه لاهه درباره توقیف اموال کشورمان اعلام کرد:  «همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده‌ام شکایت ایران در دیوان بین‌المللی دادگستری سوء استفاده از این دادگاه برای اهداف سیاسی و تبلیغاتی است.»

دیروز دوشنبه دیوان بین‌المللی دادگستری با برگزاری اولین جلسه استماع خود (اینجا)، روند رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا بابت توقیف دارایی‌های بانک مرکزی را آغاز کرد. ایران حدود دو سال پیش از آمریکا بابت توقیف دو میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی کشورمان به بهانه‌های واهی به دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه شکایت کرد.

دادگاه لاهه ماه گذشته نیز پرونده شکایت ایران از آمریکا بابت تحریم‌های یکجانبه واشنگتن علیه کشورمان پس از خروج از برجام را مورد بررسی قرار داد و در رای موقت خود در 11 مهرماه (اینجا) آمریکا را ملزم به رفع بخشی از تحریم‌ها علیه ایران کرد.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان