۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۲۰۰مددجو از معافیت انشعاب آب بهره‌مند شدند
کد خبر: ۳۳۰۱۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۱۶ ساعت: ۱۰:۴۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین:

۱۲۰۰مددجو از معافیت انشعاب آب بهره‌مند شدند

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین گفت: از ابتدای اجرای قانون معافیت مددجویان کمیته امداد تاکنون هزار و ۲۰۰ مددجوی کمیته امداد استان قزوین از معافیت انشعاب آب بهره مند شده‌اند.

۱۲۰۰مددجو از معافیت انشعاب آب بهره‌مند شدند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ داراب بیروندی، مدیرعامل شرکت آب و فضلاب شهری قزوین پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قزوین بیان کرد: براساس بند دوم تبصره چ ماده 80 قانون برنامه ششم توسعه، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی و خیرین مسکن ساز برای هرکدام از افراد تحت پوشش نهادها و سازمان‌های حمایتی از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری و دهیاری و هزینه‌های انشعاب آب، فاضلاب، برق و گاز برای واحدهای مسکونی اختصاص یافته به آنان براساس الگوی مصرف، فقط برای یکبار معافند.

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای قانون معافیت مددجویان کمیته امداد تاکنون هزار و 200 مددجوی کمیته امداد استان قزوین از معافیت انشعاب آب بهره مند شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فضلاب شهری استان قزوین گفت: شرکت آب و فاضلاب یک شرکت غیردولتی است از این رو اجرای قوانین معافیت نیازمند حمایت انجام تعهدات پیش بینی شده از سوی دولت است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با تقدیر از همکاری مسئولان شرکت آب و فضلاب عنوان کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری 536 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین از هزینه انشعاب معاف شده‌اند که معافیت 87 مددجو در انشعاب آب بوده است؛ البته براساس این بستر قانونی طی سال گذشته هزار و 508 مددجو از این معافیت بهره مند شده‌اند.

وجود 14 هزار زن سرپرست خانوار در قزوین
مجید مؤمنی افزود: از مجموع 563 معافیت انشعاب، 203 مورد در مناطق برخوردار و 360 انشعاب در مناطق محروم بوده است.

وی با اشاره به خدمات مختلف ارائه شده ادامه داد: هم اکنون بیش از 22 هزار خانوار از خدمات کمیته امداد استان قزوین بهره مند هستند که 43درصد در مناطق محروم هستند همچنین حدود 14 هزار زن سرپرست خانوار نیز تحت حمایت این نهاد هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین نیازهای اصلی مددجویان را مسکن، اشتغال و درمان دانست و گفت: محور خدمات کمیته امداد استان قزوین فرهنگی است که براساس این مهم نیازهای مسکن، اشتغال و درمان پیگیری می‌شود تا مددجو در کنار ارتقای مادی دچار فقر فرهنگی نشود.

وی ابراز کرد: بخش قابل توجهی از درآمدهای هر خانوار برای مسکن هزینه می‌شود از این رو تلاش می‌شود تا مشکل مسکن مددجویان با راهکارهای مختلف رفع شود که در این میان انشعاب آب و برق و گاز از جمله هزینه‌های قابل توجه در تأمین مسکن است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: اشتغال موضوع جدی و مهم دیگری است که با جدیت دنبال می‌شود و کمیته امداد امام (ره) برای این منظور بسته تشویقی را تدارک دیده تا کارفرمایان و کاریابی‌ها با فراهم آوردن فرصت اشتغال مددجو از این بسته بهره مند شوند.

وی یادآورشد: با رفع مشکل مسکن و اشتغال بکار مددجو بستر ارتقای معیشتی نیازمند تا حد بالایی مرتفع شده و مددجو با حمایت و مشاوره‌های لازم توانمند شده و از دایره حمایتی این نهاد خارج می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان