۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین صدور روزانه ۵۰۰ بارنامه برای کامیون‌داران تاکستانی
کد خبر: ۳۳۰۰۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۱۵ ساعت: ۱۵:۱۳ ↗ لینک کوتاه

سرپرست فرمانداری تاکستان اعلام کرد:

صدور روزانه ۵۰۰ بارنامه برای کامیون‌داران تاکستانی

سرپرست فرمانداری تاکستان گفت: مطالبات رانندگان را از طریق مراجع استانی و کشوری پیگیری می‌کنیم، هم اکنون روزانه ۵۰۰ بارنامه در شهرستان تاکستان صادر می‌شود.

صدور روزانه ۵۰۰ بارنامه برای کامیون‌داران تاکستانی
محمد مبین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: تعداد رانندگان شهرستان تاکستان ۱۷۷۷نفر و تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی ۱۰۵۰ عدد است.

وی افزود: 19 شرکت حمل و نقل در شهرستان در حال فعالیت است که این شرکت‌ها در مجموع روزانه بین ۴۵۰_۵۰۰ بارنامه برای کامیون‌داران صادر می‌کنند.

سرپرست فرمانداری تاکستان ابراز کرد: با پیگیری دستگاه‌های ذی‌ربط و فرمانداری تلاش ما این است که مشکلات کامیون‌داران این شهرستان برطرف شود.

وی بیان کرد: طی ۳ماه گذشته اقداماتی همچون افزایش ۲۰درصدی کرایه حمل کالا، نصب مانیتور در پایانه عمومی قزوین جهت شفافیت توزیع بار، ثبت میزان حق کمیسیون و پرداختی رانندگان در پایین بارنامه بصورت ثبتی، راه‌اندازی سامانه ۳۰۰۰۱۴۱ جهت اعلام شکایت رانندگان از شرکت‌ها، در راستای حل مشکلات رانندگان انجام گرفته است.

این مسئول ادامه داد: تشکیل کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و رانندگان با استناد به ماده ۱۲ و ۱۱، برقراری سهم یارانه‌ای بیمه تامین اجتماعی رانندگان به وضعیت اولیه(۵۰ درصد راننده _۵۰ درصد حق بیمه)، ایجاد فرصت زمانی برای جلوگیری از قطع خدمات بیمه ای در صورت غیرفعال بودن کارت سلامت، برقراری بیمه تکمیلی عمر و حوادث برای رانندگان و همسر، ممنوعیت اخذ وجه تحت عنوان گاراژداری پشت بارنامه، تشکیل جلسات با کارشناسان و شرکت‌های صنفی جهت ارزیابی نرخ کرایه براساس نرخ تن_ کیلومتر، از دیگر اقدامات حمایتی از کامیون‌داران است.

وی اذعان کرد: به علت اینکه بخش عمده مشکلات کامیون‌داران به کمبود و افزایش قیمت لاستیک برمی‌گردد، مقرر شده تا توزیع لاستیک براساس کارگروه استانی توسط کمیته ای تحت عنوان "توزیع لاستیک" انجام بگیرد. 

مبین اضافه کرد: این کارگروه با عضویت نمایندگان اداره کل راهداری، صنعت و معدن، استانداری، کانون انجمن صنفی رانندگان استان، انجمن صنفی رانندگان حمل و نقل کالای شهرستان قزوین راه‌اندازی شده است.

وی در ادامه گفت: تعداد لاستیک تخصیصی به شهرستان تاکستان ۱۷ درصد است که محل استقرار این کمیته در پایانه بار قزوین است و تمامی رانندگان جهت درخواست لاستیک باید به این محل مراجعه کنند.

سرپرست فرمانداری تاکستان با اشاره به افزایش کرایه کامیونداران ابراز کرد: از ۳ماه گذشته کرایه کامیون‌داران 20 درصد افزایش یافته است، اما با توجه به گرانی لوازم یدکی، لاستیک و افزایش تعرفه بار توسط باربری‌ها این افزایش تاثیر چندانی در بهبود شرایط اقتصادی رانندگان نداشته است‌.

وی با بیان اینکه پیگیر رفع مشکلات و مطالبات به‌حق رانندگان هستیم، تصریح کرد: مطالبات رانندگان را از طریق مراجع استانی و کشوری پیگیری می‌کنیم تا حمل‌ونقل شهرستان به رونق دوباره خود بازگردد.

این مسئول در پایان عنوان کرد: تامین امنیت کامیون‌داران در محورهای مواصلاتی شهرستان از جمله اولویت‌های فرمانداری است که با استقرار اکیپ‌های انتظامی این موضوع درحال انجام است.
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان