۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین عاملین تخلیه ۱۲۰ تن پسماند در قزوین شناسایی شدند
کد خبر: ۳۲۹۷۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۱۴ ساعت: ۱۰:۱۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان:

عاملین تخلیه ۱۲۰ تن پسماند در قزوین شناسایی شدند

عاملین تخلیه غیر مجاز ۱۲۰ تن پسماند و نخاله صنعتی در اراضی کشاورزی شهرستان البرز قزوین، شناسایی و به دادگاه معرفی شدند.

عاملین تخلیه ۱۲۰ تن پسماند در قزوین شناسایی شدند
حسن پسندیده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر تخلیه غیرمجاز پسماند و نخاله و ضایعات صنعتی در اراضی کشاورزی شهرستان البرز و ایجاد آلودگی زیست محیطی، مأموران و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز و مأموران اجرائیات شهرداری الوند موفق به شناسایی چند نفر در این زمینه شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود: این افراد اقدام به تخلیه بیش از 120 تن پسماند و سوزاندن مقداری از آنها در اراضی کشاورزی شهر صنعتی البرز به سمت کمال آباد کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه پسماندها مربوط به یکی از شرکت‌های شهرصنعتی البرز بوده، تصریح کرد: تخلیه این نوع پسماندها باعث آلودگی محیط زیست و نارضایتی کشاورزان و مردم شهر شده بود که عاملان آن دستگیر و پرونده آنها جهت صدور حکم تحویل مراجع قضایی شد.

این مسئول به موارد و مستندات قانونی در این زمینه اشاره و تصریح کرد: طبق ماده 16 قانون مدیریت پسماند اشخاص متخلف در این زمینه به حکم مراجع قضایی به جزاي نقدي محکوم و بر اساس ماده 20 این قانون خودروهاي تخلیه کننده پسماند در اماکن غیرمجاز، علاوه بر مجازاتهاي مذکور، به یک تا ده هفته توقیف محکوم خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین طبق ماده 31 آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماندها تخليه كنندگان پسماندهاي ويژه در اماكن غيرمجاز و همچنين خودروهاي تخليه كننده پسماندهاي ويژه حسب مورد، به حداكثر مجازاتهاي تعيين شده در مواد ( 16 ) و( 20 ) قانون محكوم خواهند شد.

پسندیده گفت: با تشدید نظارت‌ها، طی روزها و هفته‌های اخیر موارد مشابهی از تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و عادی و نخاله‌های ساختمانی در شهرستان‌های استان توسط کارشناسان و همکاران این اداره کل کشف و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی ضمن اخطار به نقض کنندگان قانون و آلوده کنندگان محیط زیست تأکید کرد: مأموران و کارشناسان این اداره کل و ادارات شهرستان به صورت شبانه روزی در حال گشت زنی، پایش و کنترل مراکز شهری، شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی و صنعتی و مناطق تحت مدیریت هستند و با متخلفان مطابق نص صریح قانون برخورد خواهند کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هر نوع تخلف در حوزه محیط زیست مراتب را به اداره کل حفاظت محیط زیست یا نزدیکترین اداره محط زیست شهرستان اطلاع دهن تا همکاران ما در اسرع وقت نسبت به شناسایی و معرفی متخلفان به مراجع قضایی اقدام و مانع از تخریب و آلودگی محیط زیست شوند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان