۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین تایید ادعای کارکنان شرکت هواپیمایی قزوین توسط معاون وزیر/ شهردار قزوین: تکذیب می کنم
کد خبر: ۳۲۹۶۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

پرونده مشکلات شرکت هواپیمایی قزوین/

تایید ادعای کارکنان شرکت هواپیمایی قزوین توسط معاون وزیر/ شهردار قزوین: تکذیب می کنم

شهردار قزوین گفته های کارمندان شرکت هواپیمایی خدمات ویژه قزوین مبنی بر عمل نکردن شهرداری به تعهدات خود را تکذیب کرد. این در حالی است که کارمندان و مسئولان این شرکت همچنان برادعای خود در اهمال شهرداری تاکید دارند.

تایید ادعای کارکنان شرکت هواپیمایی قزوین توسط معاون وزیر/ شهردار قزوین: تکذیب می کنم

به گزارش صبح قزوین؛ در راستای پیگیری مشکلات شرکت هواپیمایی خدمات ویژه استان قزوین گفت و گویی با مسئولین و شهرداری استان قزوین داشتیم.

براساس آن چه که در گزارش قبلی بیان شد؛ شرکت هواپیمایی خدمات ویژه قزوین از سال ۱۳۴۷ شروع به فعالیت کرده و این شرکت در عمر ۴۰ساله خود، بیشتر در بخش کشاورزی و مبارزه با آفات فعالیت داشته است.

با توجه به تغییر سیاست جهاد کشاورزی مبنی بر جایگزینی سمپاشی هوایی به جای سمپاشی زمینی با مشارکت مردم، تصمیمی مبنی بر واگذاری شرکت  به شهرداری اتخاذ  شد.

شهرداری قزوین بابت رد دیون ۲۳۸ میلیارد ریالی خود از دولت به منظور ورود به مناقصه خرید این فرودگاه اقدام به خرید سهام این شرکت کرد.

در این میان به دلیل آنکه که شهرداری نتوانسته به تعهدات خود عمل نماید، سازمان خصوصی سازی اقدام به لغو یکطرفه قرارداد کرده است.

طبق گفت و گو هایی که با کارمندان شرکت هواپیمایی داشتیم آن ها با اشاره به عدم پرداخت حقوق خود،  قطع مزایا و اینکه شرکت هواپیمایی یک شرکت حاکمیتی محسوب می شود این واگذاری را نادرست قلمداد کردند.

در جریان مصاحبه ای با مسعود نصرتی شهردار قزوین، وی تمام گفته های کارمندان این شرکت را تکذیب کرد.

مسعود نصرتی در گفت و گو با خبرنگار سرویس اجتماعی صبح قزوین، به صراحت تمام گفته های کارمندان شرکت هواپیمایی را تکذیب کرد و اظهار داشت: پرداخت حقوق کارمندان بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

وی در ادامه تصریح کرد: لغو قرارداد آن هم به صورت یکطرفه از سوی سازمان خصوصی سازی صحت ندارد.

شهردار قزوین با گلایه از گفته های کارمندان شرکت هواپیمایی اذعان کرد: طبق آخرین تصمیمات گرفته شده شرکت هواپیمایی خدمات ویژه قروین به شهرک فرودگاهی با کاربری های متفاوتی از جمله آموزشی، مسافربری و باربری تبدیل خواهد شد.

وی افزود: با ساخت شهرک فرودگاهی شرکت هواپیمایی خدمات ویژه قزوین نیز به عنوان یکی از مجموعه های این شهرک زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی فعالیت خواهد داشت.

نصرتی در پایان خاطرنشان کرد: منتظر ابلاغ صورت جلسه هستیم تا در راستای ساخت شهرک فرودگاهی اقدام نماییم.

با وجود گفته های شهردار قزوین که لغو یکطرفه قرارداد از سوی سازمان خصوصی سازی را تکذیب کرد اما معاون امور برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی اعلام کرده است قرارداد این شرکت با اعلام سازمان خصوصی‌سازی لغو شده است.

عبدالمهدی بخشنده در گفته های خود خاطرنشان کرده است که مجوزهای پرواز شرکت خدمات هواپیمایی ویژه کشاورزی به دلیل سوء مدیریت باطل شده و وزرات جهاد کشاورزی به دنبال دریافت دوباره مجوزهای جدید است.

با توجه به رد ادعای هریک از طرفین اختلاف توسط دیگری، مصاحبه ای دیگر با یکی از مسئولین شرکت هواپیمایی خدمات ویژه قزوین داشتیم.

این مسئول شرکت هواپیمایی در گفت و گو با خبرنگار سرویس اجتماعی صبح قزوین در خصوص این ادعای شهردار که پرداخت حقوق کارمندان این شرکت برعهده وزرات جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: شرکت هواپیمایی خدمات ویژه قزوین از طریق فرابورس به شهرداری واگذار شد و چون شهرداری سهام دار عمده این شرکت می باشد پس پرداخت حقوق کارمندان نیز باید از اعتبارات این شرکت صورت گیرد که این وظیفه شهرداری است زیرا  سهام دار شرکت می باشد.

وی در خصوص لغو قرارداد توضیح داد: از آن جایی که سهام شرکت هواپیمایی به عنوان طلب شهرداری از دولت به شهرداری واگذار شده است اما در قرارداد این موضوع ذکر نشده و این قرارداد به عنوان مصوبه هیئت دولت به تصویب مجلس می رسید که این اقدام نیز صورت نگرفته است.

این مسئول افزود: با توجه به اینکه برخی املاک شرکت ثبت نشده و سند ندارد همین موضوع موجب نارضایتی شهرداری شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از  برخی از بند های قرارداد برداشت های متفاوت می شد که همین کژتابی ها سبب ایجاد اختلاف در برخی مباحث میان شهرداری و سازمان خصوصی سازی شده است.
حتی شرکت هواپیمایی یک سال مجوز پرواز نداشت که این اختلافات و عدم پایبندی شهرداری به تعهدات خود، منجر به لغو قرارداد شد.

این مسئول در پایان عنوان کرد: تبدیل شرکت هواپیمایی به شهرک فرودگاهی نوعی نگاه آرمان گرایانه است زیرا این امر نیازمند زمان و سرمایه زیادی است که با توجه به ظرفیت استان سود ده نیز نخواهد بود.

صبح قزوین پیگیر این گزارش از طریق سازمان خصوصی سازی و وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود و نتایج پیگیری های خود را متعاقبا اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/7001/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان