۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین محله هادی آباد در اولویت بازآفرینی شهری است
کد خبر: ۳۲۹۲۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۱۰ ساعت: ۱۴:۳۰ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

محله هادی آباد در اولویت بازآفرینی شهری است

استاندار قزوین گفت: از ۱۳ محله هدف طرح بازآفرینی شهری استان، ۱۱ محله در شهر قزوین واقع شده که هادی آباد از اهمیت خاصی در بین آنها برخوردار است.

محله هادی آباد در اولویت بازآفرینی شهری است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی امروز(سه شنبه) به همراه معاون عمرانی و جمعی از مدیران استانی از محله هادی آباد قزوین بازدید کرد و از نزدیک در جریان وضعیت فعلی این منطقه قرار گرفت.

استاندار قزوین در این بازدید بیان کرد: در راستای اجرای طرح بازآفرینی شهری بخشی از تملک‌ها در خصوص اصلاح معابر در این منطقه است که باید با همراهی دستگاه‌های ذی ربط تصمیمات کارشناسی اتخاذ و اجرایی شود.

وی ادامه داد: از 13 محله هدف طرح بازآفرینی شهری استان، 11 محله در شهر قزوین واقع شده که هادی آباد از اهمیت خاصی در بین آنها برخوردار است.

این مسئول ادامه داد: مشارکت مردم در اجرای طرح‌های اجتماعی، عمرانی، خدمات شهری اولویت اساسی است و بدون این همراهی کارها پیش نخواهد رفت.

زاهدی افزود: بازسازی و بازآفرینی بافت های فرسوده و تقویت زیرساخت‌ها برای اجرای خدمات رسانی به این منطقه امری است که بایستی با مشارکت دستگاه‌های ذی ربط تصمیم گیری و اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه منازل موجود در این محله به لحاظ ساختار و استحکام خطر آفرین بوده و نیازمند به رسیدگی است، ابراز کرد: بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری از سیاست‌های مهم دولت به شمار رفته و ابتدای امسال نیز به آن تاکید شده و ما نیز به عنوان نماینده عالی استان سعی داریم از محل اعتبارات مختلف در این راه اقدام کنیم.

زاهدی به ایجاد زیرساخت‌های لازم در این نوع مناطق اشاره کرد و ادامه داد: برای انجام این منظور ابتدا باید به توسعه فضاهای خدماتی بیاندیشیم و در این راه نیازمند تملک اراضی مورد نیاز هستیم.

مقام عالی دولت در استان تاکید کرد: برای ایجاد ساخت و سازهای اقتصادی در مناطق مورد هدف طرح بازآفرینی در ابتدا مردم محلات هدف این طرح باید همکاری لازم را به عمل آورند.

زاهدی بازآفرینی محلات و بافت‌های تاریخی و ناکارآمد شهری را مناسب ترین راهکار برای بهبود سطح کیفی زندگی در این مناطق دانست.

وی گفت: باید قبول کرد دستگاه‌های ذیربط برای اجرای چنین طرح‌هایی نیاز به تملک برخی اراضی هستند، اما متاسفانه همکاری‌های لازم در این زمینه وجود ندارد که در آن صورت قانون ماده 9 را پیش بینی کرده که زمین‌های مورد نیاز با قیمت کارشناسی به تصرف دولت درآید.

گفتنی است؛ محله هادی آباد با بافت فرسوده در زمینی به مساحت 58 هکتار در شمال غربی شهر قزوین واقع شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان