۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۸۰درصد جرائم فضای مجازی شناسایی می‌شود/ اجرای ۳۰۰ برنامه در هفته نیروی انتظامی
کد خبر: ۳۲۹۲۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۱۰ ساعت: ۱۲:۵۴ ↗ لینک کوتاه

جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین:

۸۰درصد جرائم فضای مجازی شناسایی می‌شود/ اجرای ۳۰۰ برنامه در هفته نیروی انتظامی

جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: امروز ایران با داشتن پلیس فتا و امنیت و اطلاعات فضای مجازی توانسته جرائم فضای مجازی را شناسایی و بیش از ۸۰ درصد تخلفات در این فضا را کشف کند.

۸۰درصد جرائم فضای مجازی شناسایی می‌شود/ اجرای ۳۰۰ برنامه در هفته نیروی انتظامی
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سرهنگ مهدی حاجیان ظهر امروز(سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت تشریح برنامه‌های هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: امنیت جزو نعمت‌های بی بدیلی است که خداوند برای رشد و نمو انسان‌ها به ما عطا کرده و امنیت بسترساز همه پیشرفت‌های اقتصادی، سیاسی و انتظامی و اجتماعی است.

وی افزود: تمام جوامع در سراسر جهان برای شکل گیری آرامش و حفظ آنها قوانین و مقرراتی را درنظر گرفته اند که قله اجراکننده این قوانین نیروی انتظامی و پلیس است، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام اسلامی دارای پلیسی مقتدر و دانش محور و هوشمند است که وظیفه پلیس حفظ نظم و ارامش، حفظ ناموس و آبروی جامعه است.

این مسئول با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی در مهرماه اذعان کرد: این ایام فضای مناسبی است که زحمات و اقدامات نیروی انتظامی استان قزوین طی یک سال گذشته تشریح شود، همچنین شعار پلیس در سال جاری «پلیس مقتدر و امین مردم» است.

وی بیان کرد: پلیس به عنوان مجری قانون باید اقتدار اجرای قوانین و مقررات را داشته باشد و هدف ما این است با عملکرد مناسب خود پلیس را در تراز پلیس جمهوری اسلامی برسانیم و یک مجری قوی برای مقابله با ناهنجاری‌های جامعه باشد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین عنوان کرد: در شرایط امروز تنها نبود تهدید برای حفظ امنیت کاهی نیست، بلکه باید بسترهای لازم برای حفظ آرامش و آسایش فراهم شود و به تعبیری امنیت فقط آیتم‌های نظامی نیست و صاحب مولفه‌های نرم افزای دیگری شده است و باید پلیسی دانش محور تربیت کنیم.

وی گفت: امروز ایران با داشتن پلیس فتا و امنیت و اطلاعات فضای مجازی توانسته جرائم فضای مجازی را شناسایی و بیش از ۸۰ درصد تخلفات در این فضا را کشف کند.

حاجیان ایمان، عدالت محوری، احترام و توجه به افکار عمومی از خصایص پلیس مقتدر دانست و ابراز کرد: جمعه همزمان با اولین روز نیروی انتظامی برنامه‌هایی چون، همایش پیاده روی خانواده‌های نیروی انتظامی، شرکت کارکنان در نمازجمعه و سخنرانی فرماندهان نیروی انتظامی پیش از خطبه‌ها، برپایی چادرهای انتظامی و مشاوره و ارائه خدمات پزشکی در مصلاهای نمازجمعه، عیادت از بیماران در بیمارستان‌ها، تبلیغات میدانی جهت جذب جوانان متعهد در ناجا، دیدار با خانواده شهدا است.

وی ادامه داد: روز شنبه هفته آینده همزمان با دومین روز هفته نیروی انتظامی برنامه صبحگاه مشترک و تقدیر از فرماندهان نمونه و پلیس افتخاری، افتتاح طرح‌های مهندسی و برگزاری المپیاد علمی، راه اندازی شهرک ترافیک سیار و ثابت و حضور مسئولان در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی اجرا می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه ۵۰ برنامه اصلی و ۳۰۰ زیربرنامه در پنج شهرستان اجرا خواهد شد، یادآور شد: یکشنبه همزمان با روز سوم هفته نیرو انتظامی افتتاح طرح‌های عمرانی، برگزاری نشست‌های تخصصی، اجرای برنامه ورزش پهلوانی برگزاری تئاتر درمانی، برنامه فرهنگی و ورزشی در دبیرستان‌ها انجام می‌گیرد.

وی اذعان کرد: دوشنبه همزمان با روز چهارم نیرو انتظامی، برنامه‌هایی چون ملاقات فرماندهی با کارکنان، همایش طلایه داران ترافیک در دبستان پونک، برگزاری جلسه هم اندیشی با ائمه جمعه، نشست فرمانده انتظامی با فرماندهان شهرستان‌ها، بازدید از مراکز دانش آموزی، ارائه مشاور حقوقی و انتظامی اجرا می‌شود.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: روز سه شنبه همزمان با پنجمین روز هفته نیرو انتظامی قرائت پیام مهر در مدارس استان، برگزاری نشست با اصناف، برگزاری نمایشگاه بصیرت افزایی، تجلیل از خیرین امنیت ساز، را خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: چهارشنبه همزمان با ششمین روز هفته نیروی انتظامی نشست مشترک با نمایندگان علمی نیروهای مسلح، برگزاری نشست با راهواران محله، پخش مستند در شبکه‌های اجتماعی، طرح ویزیت رایگان در مراکز فرماندهی استان انجام می‌گیرد.

حاجیان ابراز کرد: پنج شنبه همزمان با آخرین روز هفته نیروی انتظامی برنامه‌هایی چون کوهپیمایی کارکنان، نشست هم اندیشی با مسئولان قضایی، غبارروبی مزار شهدا و قرائت دعای کمیل در امامزاده حسین انجام می‌گیرد.

وی درباره جذب و بکارگیری پلیس افتخاری ار 4 سال گذشته گفت: هدف از این اقدام مشارکت مردم در تحکیم و توسعه امنیت اجتماعی و کمک به نیروی انتظامی است، تاکنون ۱۰۹۱ نفر پلیس افتخاری در استان جذب شده ۵۱۰ خانم و بقیه مردان هستند که این عزیزان اولویت در استخدام خواهند داشت.

این مسئول در پایان عنوان کرد: وضعیت جرائم به علت مشکلات اقتصاد ی که در شش ماهه اول ایجاد شده بود شاهد افزایش بودیم، اما در بین استان‌ها ما شرایط مناسبی در حوزه برخورد با جرائم و کشف تخلفات داریم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان