۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین شهرداری و اداره آب به وضعیت کوچه محمدیه رسیدگی کنند/ ساکنان آسیب‌دیده محل اسکان دولتی را نپذیرفتند
کد خبر: ۳۲۹۰۷۵ نویسنده: قدرت الله مهدیخانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۹ ساعت: ۱۴:۱۳ ↗ لینک کوتاه

سرپرست مدیریت بحران استانداری قزوین:

شهرداری و اداره آب به وضعیت کوچه محمدیه رسیدگی کنند/ ساکنان آسیب‌دیده محل اسکان دولتی را نپذیرفتند

سرپرست اداره کل بحران استانداری قزوین گفت: ساکنان آسیب دیده کوچه محمدیه محل اسکان دولتی را نپذیرفتند و جلوی ساختمان‌های خود چادر زدند.

شهرداری و اداره آب به وضعیت کوچه محمدیه رسیدگی کنند/ ساکنان آسیب‌دیده محل اسکان دولتی را نپذیرفتند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سوم مهرماه بود که قسمتی از خیابان محمدیه شهر قزوین به دلیل شکستگی لوله آب فرونشست کرد که در جریان این حادثه به ۳ ساختمان مسکونی خسارت وارد شد.

به دلیل نشت آب درون این منازل و آسیب به پی ساختمان‌ها خطر تخریب آن‌ها را تهدید می‌کند و هیچکدام از این ساختمان‌ها ایمنی لازم را برای ساکنین ندارد.

پس از این حادثه و با توجه به خطر ریزش ساختمان‌ها؛ ساکنین تخلیه شدند و به تعدادی از آن‌ها در یک ورزشگاه از سوی ستاد مدیریت بحران قزوین اسکان داده شد اما تا به امروز مشکلات این ساکنان ادامه دارد و آنها از مسئولان خواستار پیگیری و رفع مشکلات سکونت خود هستند.

قدرت الله مهدیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: رسیدگی به وضعیت ساکنان کوچه محمدیه که خانه آنها به دلیل فرونشست زمین بر اثر نشت لوله آب خراب شده برعهده شهرداری و اداره آب و فاضلاب است.

وی افزود: مدیریت بحران در مواردی که بروز حادثه غیرمترقبه باشد ورود پیدا می‌کند، اما باز هم برای کمک به ساکنان محدوده مذکور وارد عمل شده و اقدامات لازم را انجام دادیم.

سرپرست مدیریت بحران استان قزوین اضافه کرد: برای حل سکونت ساکنان منطقه محمدیه ۳مکان برای اسکان اضطراری ساکنان خسارت دیده کوچه محمدیه در نظر گرفتیم که این مکان به مدت ۲هفته در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه ساختمان‌ها قابل سکونت نیست یا باید در آن منطقه چادر بزنند یا کانکس مستقر کنند و یا از مساجد و حسینیه‌های  آن منطقه برای اسکان استفاده شود.

این مسئول با بیان اینکه تعدادی اتاق هم متعلق به اداره کل مدیریت بحران استان در شهرک کوثر است که برای اسکان مردم در شرایط اضطراری در اختیار آنان قرار می‌گیرد، گفت: این اتاق‌ها را هم به ساکنان آسیب دیده کوچه محمدیه پیشنهاد دادیم، اما قبول نکردند.

سرپرست اداره کل بحران استان قزوین تصریح کرد: سازمان جمعیت هلال احمر قزوین پتو و موکت در اختیار این افراد قرار داده است، اما این افراد بی‌توجه به امکاناتی که در اختیارشان قرار داده شده جلوی ساختمان‌های خود چادر زدند و بنر نصب کردند که به کار ما رسیدگی نمی‌شود و باید گفت نصب بنر با چنین مضمونی بی انصافی است.

وی افزود: اداره کل آب و فاضلاب هم در حال انجام امور اداری مرتبط با این حادثه رخ داده است.

مهدیخانی ادامه داد: اداره آب و فاضلاب قزوین شهروندان خسارت دیده را برای دریافت خسارت به شرکت بیمه معرفی کرده است، اما چون احتمال دارد بازهم ساختمان نشست کند حضور کارشناس بیمه را به تعویق انداختیم تا نتیجه کارشناسی به نفع مردم باشد.

این مسئول تصریح کرد: ساکنان کوچه محمدیه قزوین باید در دادگستری علیه اداره کل آب و فاضلاب اقامه دعوا کنند تا اگر کارشناس بیمه خسارتی را مشخص کرد و افراد آسیب دیده نپذیرفتند، بتوانند از طریق مراجع قضایی خسارت واقعی وارد شده به منازل خود را مطالبه کنند.
انتهای پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان