۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین توهین‌های جدید وزیر بهداشت به دانشجویان
کد خبر: ۳۲۸۹۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۸ ساعت: ۱۸:۴۲ ↗ لینک کوتاه

در ادامه سریال توهین های قاضی زاده هاشمی؛

توهین‌های جدید وزیر بهداشت به دانشجویان

وزیر بهداشت در جمع دانشجویان دانشجویان علوم پزشکی اهواز حضور یافت و با توهین‌های جدیدی از خجالت دانشجویان درآمد.

توهین‌های جدید وزیر بهداشت به دانشجویان
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت در نشست با دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در تالار شهدا گفت: در سال ۵۶-۵۵ قبل از زمان انقلاب وارد دانشگاه شدم. در آن زمان گروه‌های مخالف ما گروه‌هایی مثل فرقان بودند یک گروه به ظاهر اسلامی بود که قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را حفظ و تفسیر می‌کردند. همچنین گروه انجمن دانشجویان مسلمان را داشتیم. بالغ بر ۶۰ گروه چپ در دانشگاه حضور داشتند که شعار پرطمطراقی در خصوص مستضعفین می‌دادند و زیباترین آیات قرآن را به اسارت گرفته بودند.

او ادامه داد: در آن زمان که شما به دنیا نیامده بودید بیشترین تخریب را به شخصیت شهید بهشتی نیز، همین چپی‌ها داشتند؛ همین مسلمان‌های به ظاهر اسلامی. خانه اش کجاس؟ ماشین ش. چیست؟ در خانه اش فلان مدل قالی پهن است.

هاشمی گفت: من قبلا هم گفتم که فرقانیسم هنوز زنده است و یکی از خطرات انقلاب همین فرقانیسم است. فرقانیسم هنوز وجود دارند و هیچ تفاوتی میان این‌ها و گروه رجوی و کاخ سفیدنمی‌بینم. مشکل ما این جماعت بودند و ادامه پیدا کردند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه این افراد کسانی هستند که قبلا استفاده شان از امام و روحانیت ابزاری بود و حالا هم استفاده شان از مقام معظم رهبری ابزاری است تا جایی ایشان را قبول دارند که با آن‌ها همراه شود، گفت: رهبری دو ماه نشده است که فرمودند: ویروس بدبینی و یاس را در میان مردم گسترش ندهید. یکی از دوستان در جمع امروز می‌گفت که نگاه ما به مردم از بالا به پایین و اشرافیگری است. صحبت‌های من در نیشابور را تقطیع کرده اند؛ من در نیشابور گفتم اگر جمهوری اسلامی در سیاست داخلی و خارجی خود تجدید نظر نکند و به اخلاق برنگردد، قطعا رو به اضمحلال می‌رود. اصلا جمهوری اسلامی به همین دلیل متولد شده و با دروغ و تهمت و غیبت نمی‌تواند ادامه دهد.

قاضی زاده ادامه داد: گفتم اعصاب خودتان را خورد نکنید. به هر حال شما دموکراسی را قبول دارید یا ندارید؟ یک عده در انتخابات شرکت کردند، در شورای نگهبان تائید شدند و رای اوردند و رفتند در مجلس، مسئولیت‌های مختلف گرفتند و طبیعتا انتخاب‌های مختلف کردند. باید دوباره فرصت پیدا کنید در انتخاب بعدی، انتخابتان را اصلاح کنید. بعد همه نیابتی‌ها تیتر زدند که «همینی که هست، می‌خوای بخواه، نمی‌خوای نخواه» تا به ذهن جوان القا کنند که این‌ها اصلا مظهر اشرافیتند، نگاهشان از بالا به پائین است.

وی با اشاره به صحبت‌های علی میرزایی، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: یکی دوستان جمله‌ای خواند از امام خمینی درباره دولت؛ دولت یعنی همه نظام؛ دولت فقط روحانی و احمدی نژاد و خاتمی و رفسنجانی نیستند. دولت یعنی رهبری و دولت اسلامی. آن‌هایی که این‌ها را می‌گویند می‌خواهند به شما ادرس اشتباه بدهند، ولی مردم این را می‌فهمند. مردم عملکرد من وزیر و نماینده مجلس را به حساب کل نظام می‌نویسند.

هاشمی ادامه داد: شورای نگهبان کاندیداها را رد صلاحیت می کند. حکم ریاست جمهوری توسط رهبری تنفیذ می شود. معنی همه اینها این است که همه اینها از یک جا سرچشمه می گیرد. خودتان انتخاب کردید. بهتر است بگویم خودمان انتخاب کردیم. اشکالی ندارد بدانید دارید چکار می کنید. اگر می خواهید خودتان را از چهار طبقه پایین بیندازید، بدانید چه می کنید. هر کس خربزه بخورد، پای لرزش هم می نشیند.

وزیر بهداشت ادامه داد: وقتی ما وارد دانشگاه شدیم، در زمان قبل از انقلاب کسی جرات نداشت صحبت کند. ما در ۱۶ آذر می‌خواستیم کلاس را به هم بریزیم نهایتا صدای هیس در می آوردیم یا پایمان را به زمین می کوبیدیم که آخر هم ما را از کلاس اخراج می کردند؛ اما شما آمدید اینجا استاندار و رئیس دانشگاه را متهم کردید.

وی خطاب به انتقادهای نمایندگان انجمن اسلامی دانشجویان و بسیج دانشجویی تصریح کرد: من جانباز هستم؛ اما پرونده جانبازی ندارم. فرزندانم بدون سهمیه پزشکی قبول شده اند و هیچ کدام از نزدیکانم بخاطر من بجایی نرسیده اند و حتی بعضا محروم هم شده‌اند. با این رفتارهایی که می کنید به کجا می خواهید برسید؟ کدام ریشه ها را دارید می زنید؟ یک ذره فکر کنید هفته گذشته این بچه‌هایی که مزدور عربستان شدند و به روی هم استانی های خود اسلحه گرفتند، چقدر شما در این مسئله سهم داشتید؟! چقدر تهمت زدید و سیاه نمایی کردید؟ از تتلو حمایت کردید؛ ما را تخریب کردید. اگر دین ندارید؛ لااقل یک ذره عقل داشته باشید. چرا می گویید تکفیری؟ تکفیری شمایید. ما کجا آدم های واداده ای هستیم؟ ما سابقه مان مشخص است. دست بردارید. کشور را نابود می کنید. اگر ایران تجزیه شود، ننگش به نام شما ثبت خواهد شد.

همچنین در نشست دانشجویی روز گذشته علی میرزایی، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، از برخورد تبعیض آمیز معاونت دانشجویی دانشگاه گلایه کرد و خطاب به وزیر بهداشت گفت: برای جلسه اعضای فعالین تشکل پیرو خط امام با معاونت فرهنگی وزارت بهداشت نیم ساعت زمان در نظر گرفته شده بود و برای دو تشکل بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان با هم نیم ساعت زمان در نظر گرفته شده بود و وقتی اعتراض کردیم، گفتند چون از یک جریان هستید، نیم ساعت زمان برایتان کافی است!

محمدصابر قربانی، نماینده نشریات دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز ضمن انتقاد از سیاست بازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در دادن بودجه به تشکل ها و کانون های دانشجویی شفافیت وجود دارد. چون ما در آخر سال می بینیم به بعضی کانون ها و تشکل ها بودجه کلانی اختصاص داده شده و به بعضی بودجه کمتری اختصاص داده شده. یا اصلا بودجه ای ندارند و در نهایت همان هایی که بودجه کلان گرفته اند، هم اظهار شکایت می کنند. اگر بودجه ها شفافیت شود، شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.

وزیر بهداشت ضمن اشاره به صحبت های میرزایی و قربانی درباره بی عدالتی و سیاست بازی دانشگاه گفت: درباره این مسئله معاونت دانشجویی دانشگاه خودش باید پاسخگو باشد. ما سیاسی هستیم؛ اما بحث سیاسی با هیچ کسی نداریم. معاونت دانشجویی باید به شما کمک کند تا در زمینه درسی مهارت شما در بهترین سطح باشد. در وهله دوم باید به شما نگاه عدالت محور داشته باشد؛ البته به این معنی نیست که هر چه بخواهید برای شما فراهم کند.




انتهای پیام/1404
منبع: خبرگزاری دانشجو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان