۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۲۸۸۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۸ ساعت: ۱۱:۲۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کانون پرورشی کودکان و نوجوانان استان:

بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی در قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین از برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی خبر داد و گفت: مرحله استانی این جشنواره از تاریخ ۱۶ تا ۱۸ مهر ماه در قزوین برگزار می‌شود.

بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی در قزوین برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، مژده اروجی پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک و برگزاری جشنواره استانی قصه گویی در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت دوران کودکی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و کسانی که در ساختن زندگی کودکان نقش دارند باید به لحاظ جسمی، فکری، روحی، روانی، آموزشی و تربیتی توجه ویژه‌ای به کودکان داشته باشند.

وی افزود: هفته کودک فرصت مناسبی است که به کودکان و نوجوانان نگاه ویژه‌ای داشته باشیم؛ هرچند توجه به مقوله کودکی منحصر به یک هفته یا یک روز خاص نیست.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین تصریح کرد: از 14 تا 20 مهر ماه با عنوان هفته ملی کودک نامگذاری شده که شعار این هفته "آینده را باید ساخت" است.

عضویت رایگان در مراکز کانون پرورش فکری استان در هفته کودک
وی عنوان کرد: در هفته ملی کودک ویژه برنامه‌های مختلفی برای کودکان و نوجوانان پیش‌بینی شده که در مراکز فرهنگی و هنری سراسر استان برگزار می‌شود.

اروجی بیان کرد: برجسته سازی اهمیت دوران کودکی، کمک به شکل‌گیری خاطرات شاد و لذت بخش با مشارکت کودکان، توجه جدی به کودکان به عنوان یک شهروند و توجه به نیازهای فرهنگی و اجتماعی آنها، توجه به هویت ملی و بهره‌گیری از آموزه‌های دین اسلام، ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان از جمله اهداف برگزاری برنامه‌های هفته کودک است.

وی در ادامه گفت: به دلیل تقارن هفته کودک با ایام محرم ویژه برنامه‌های در نظر گرفته شده رنگ و بوی عاشورایی داشته و با هدف آموزش آموزه‌های دینی و تربیتی به کودکان طراحی شده است.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با اشاره به اهم برنامه‌های هفته کودک عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه‌هایی از آثار کودکان و دست سازه‌های اعضا در کلیه مراکز کانون پرورش فکری، انجام خدمات با تخفیف ویژه و یا رایگان در طول هفته ملی کودک همچون عضویت رایگان در مراکز کانون پرورش فکری، تقدیر از کودکان و مربیان برگزیده در برنامه‌ها و جشنواره‌ها و مسابقات استانی و ملی از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری برای کودکان مناطق حاشیه نشین، روستایی و محروم تحت عنوان اردوهای جهادی، اجرای برنامه در بیمارستان قدس برای کودکان بیمار، بازدید از موزه و آثار تاریخی، اهدای کتاب و محصولات فرهنگی به کودکان، اجرای برنامه ادبی نوغزل و شعرخوانی عاشورایی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.

اروجی بیان کرد: تعداد مراکز کانون پرورش فکری در سطح استان شامل 16 مرکز ثابت و 5 مرکز سیار و یک کتابخانه پستی است.

وی با اشاره به روزشمار هفته ملی کودک بیان کرد: این روزشمارها با هدف توجه به نیازهای ویژه کودکان و آموزش مهارت زندگی به کودکان نامگذاری شده است.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در ادامه از برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی خبر داد و گفت: مرحله استانی این جشنواره از 16 تا 18 مهر ماه در کانون پرورش فکری استان قزوین برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: جشنواره بین‌المللی قصه گویی در 4 مرحله استانی، منطقه‌ای، کشوری و بین‌المللی در بخش‌های قصه گویی سنتی و خلاق، قصه‌های 90 ثانیه‌ای و نشست‌های تخصصی و مقاله نویسی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان