۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تصویب FatF دست دشمن را برای ضربه‌زدن به منافع ملی کشور بازمی‌گذارد
کد خبر: ۳۲۸۸۳۲ نویسنده: مهدی فیاض تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۸ ساعت: ۹:۴۴ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه با صبح قزوین:

تصویب FatF دست دشمن را برای ضربه‌زدن به منافع ملی کشور بازمی‌گذارد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: کشوری مانند ایران که مستقل است و روی پای خود ایستاده است هیچ وقت حاضر نمی‌شود محتویات اقتصادی خود را که به سیاست‌های کلی کشور بازمی‌گردد در اختیار دشمن قرار دهد.

تصویب FatF دست دشمن را برای ضربه‌زدن به منافع ملی کشور بازمی‌گذارد
مهدی فیاض در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ با اشاره به مطرح شدن لایحه FAFT در مجلس اظهار کرد: این لایحه با تنش زیادی در مجلس همراه بود با وجود اینکه رئیس مجلس موافق با پیوستن ایران به این کنوانسیون بود اما به مدت زیادی مسکوت ماند.

وی افزود: دولتمردان فعلا منتظرند تا ببینند اروپا در خصوص برجام چه تصمیم خواهد گرفت و در مقابل با پیوستن به FAFT یک بده بستان داشته باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه FAFT مخالفان و موافقانی در دولت دارد، ابراز کرد: در واقع با پیوستن به این کنوانسیون دست دشمنان را برای دستیابی به اطلاعات اقتصادی و در نهایت ضربه به منافع ملی و نظام را باز می‌گذاریم.

فیاض عنوان کرد: ادعای موافقان FAFT این است که اگر ایران به این لایحه نپیوندد موجبات لغو همین برجام نیم‌بندی که باقی مانده را از سوی اروپا فراهم می‌کند و دست به خود تحریمی می‌زند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین(ره) بیان کرد: کشوری مانند ایران که مستقل است و روی پای خود ایستاده است هیچ وقت حاضر نمی‌شود جزییات اقدامات اقتصادی خود را که به سیاست‌های کلی کشور بازمی‌گردد در اختیار دشمن قرار دهد.

وی اضافه کرد: نباید در خصوص استقلال کشور برای هیچ مسئله‌ای و در برابر خواسته‌های اروپائیان کوتاه آمد؛ وقتی قرار باشد حتی در مسائل اقتصادی هم طبق برنامه بیگانگان عمل کنیم دیگر استقلالی باقی نخواهد ماند.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: در ماجرای برجام، میزان بدعهدی اروپا هیچ تفاوتی با آمریکا ندارد و باهم منافع مشترکی دارند و این چراغ سبزهایی هم که به دولتمردان نشان می‌دهند در جهت وقت‌کشی است چراکه آن‌ها فعلا به خواسته خود در مورد توقف فعالیت‌های هسته‌ای ایران رسیده‌اند.

فیاض در ادامه با بیان اینکه اروپا و آمریکا ماهیت ایدئولوژیکی یکسانی دارند، گفت: متاسفانه عده‌ای هم با وجود این بدعهدی‌ها باز هم چشم امید به برجام دارند و درواقع این افراد به نوعی خود را فریب می‌دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین(ره) با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور افزود: مقام معظم رهبری نقشه راه را با اقتصاد مقاومتی ترسیم کردند.

وی عنوان کرد: برخی واردات کلان و بیهوده کالا توسط دولت مانع استقلال کشور می‌شود و همین امر سبب خواهد شد نتوانیم از وابستگی به بیگانگان رها شویم؛ روزانه اخبار متعددی از واردات اقلام غیرضروری می‌شنویم که توان تولید آن را در داخل کشور داریم.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: تا زمانی که اقتصاد کشور با سیاست‌های غلط دولت گره خورده باشد به طور یقین نمی‌توانیم به وضعیت مطلوبی برسیم.

فیاض در پایان با بیان اینکه اقتصاد کشور نیاز به یک بازنگری اساسی دارد، افزود: اتکا به منابع داخلی و سرمایه‌های ملی می‌تواند نسخه شفابخشی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی باشد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان