۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین از بودجه مصوب و اعزام تا فاکتور رستوران!/ کشتی پرهزینه‌ترین فدراسیون
کد خبر: ۳۲۸۸۲۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

از بودجه مصوب و اعزام تا فاکتور رستوران!/ کشتی پرهزینه‌ترین فدراسیون

کشتی یکی از فدراسیون‌هایی است که بارها مسئولان و مربیان آن از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به خاطر نصف شدن بودجه و عدم پرداخت پاداش‌هایشان گله داشتند اما نکته اینجاست که کمیته ملی المپیک ۱۰۰ درصد بودجه کشتی را پرداخت کرده است.

از بودجه مصوب و اعزام تا فاکتور رستوران!/ کشتی پرهزینه‌ترین فدراسیون

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، سیدرضا صالحی‌امیری بعد از انتخابش به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک، گام‌های مثبت و موثری برای ورزش ایران برداشت. وی در اقدام نخست در جلسه‌ای که با مسئولان دولت داشت توانست بودجه خوبی را برای کمیته ملی المپیک بگیرد که این بودجه در بحبوحه مشکلات مالی به فدراسیون‌ها واریز شد.

نکته مثبت دیگری که با حضور صالحی‌امیری در کمیته ملی المپیک شاهد بودیم شفاف‌سازی بودجه‌ فدراسیون‌ها و همین طور هزینه‌های رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی بود. کمیته ملی المپیک برای بازی‌های آسیایی 2 میلیون دلار هزینه کرد که ریز پرداختی به فدراسیون‌ها جهت اعزام به این بازی‌ها به صورت شفاف در سایت کمیته ملی المپیک منتشر شد اما آنچه از زبان مربیان، ورزشکاران، کارشناسان و گاهی روسای فدراسیون‌ها مطرح می‌شود نادیده گرفتن ارقامی است که کمیته ملی المپیک برای آنها هزینه کرده است.

کشتی یکی از فدراسیون‌هایی است که بارها مسئولان و مربیان آن از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به خاطر نصف شدن بودجه و عدم پرداخت پاداش‌هایشان گله داشتند اما نکته اینجاست که کمیته ملی المپیک 100 درصد بودجه کشتی را پرداخت کرده است.

کمیته ملی المپیک به صورت مستقیم به فدراسیون کشتی 2 میلیارد تومان و غیر مستقیم یک میلیارد تومان واریز کرده است. هزینه اعزام ورزشکاران این فدراسیون نیز به جاکارتا برای حضور در بازی‌های آسیایی یک میلیارد تومان بوده است. هر ورزشکاری که به بازی‌های آسیایی اعزام شده برای کمیته ملی المپیک 26 میلیون تومان هزینه داشته است البته این رقم در حالی مطرح می‌شود که کمیته ملی المپیک از ماه‌ها پیش اقدام به تهیه ارز 4 هزار تومانی کرده است.

برخی از روسای فدراسیون‌ها در حالی از کمیته ملی المپیک در خصوص کمبود بودجه گلایه دارند که هیچ گاه از هزینه‌های انجام شده برای حضور در رقابت‌های مختلف صحبتی نمی‌کنند. به عنوان مثال برخی از ورزشکاران در حالی در آکادمی ملی المپیک اقامت داشتند که فدراسیون‌های آنها نتوانسته بودند هزینه غذا و اقامت آنها را در آکادمی پرداخت کنند که کمیته ملی المپیک با چک 500 میلیونی با رستوران آکادمی تسویه کرده است.

برخی از فدراسیون‌ها در زمان اعزام به بازی‌های آسیایی تغییراتی را در برنامه‌های خود داشتند همین تغییر بلیت برای کمیته در 2 رشته 3 میلیارد تومان آب خورده است. کمیته ملی المپیک برای قرارداد با هواپیمایی ماهان که از ماه‌ها قبل رزرو شده بود برای هر ورزشکار 2 میلیون و 300 هزار تومان پرداخت کرده است. با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی کمیته ملی المپیک، به نظر می‌رسد برخی از روسای فدراسیون‌ها در جریان هزینه‌های صورت گرفته در پشت پرده نیستند و فقط به بودجه واریزی توجه دارند. 

اقداماتی که مسئولان کمیته ملی المپیک در این دوره داشته‌اند از جمله واریزی بودجه به فدراسیون‌ها که حالا به 85 درصد رسیده است، بی سابقه بوده است.

از دیگر اقدامات قابل تامل صالحی‌امیری در دوران ریاستش در کمیته ملی المپیک مربوط به دیدارهایی است که با توماس باخ رئیس رئیس IOC و رئیس اتحادیه بین‌المللی کشتی در جهت حل معضل کشتی بود. نشست‌هایی که قطعا تاثیر آن در آینده بیشتر مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان