۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تجهیزات آتش‌نشانی قزوین پاسخگوی حوادث نیست/ کمبود نیروی آتش‌نشان
کد خبر: ۳۲۸۷۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۷ ساعت: ۱۳:۴۲ ↗ لینک کوتاه

مدیران آتش‌نشانی‌ها از مشکلات خود می‌گویند:

تجهیزات آتش‌نشانی قزوین پاسخگوی حوادث نیست/ کمبود نیروی آتش‌نشان

مدیران آتش‌نشانی‌ می‌گویند: تجهیزات آتش‌نشانی جوابگوی این منطقه نیست و خواستار هستیم در خصوص تجهیزات و نیروی انسانی مساعدت لازم صورت گیرد

تجهیزات آتش‌نشانی قزوین پاسخگوی حوادث نیست/ کمبود نیروی آتش‌نشان
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علی فرخزاد، امروز(شنبه) در نشست با آتش نشانان در سالن جلسات استانداری قزوین بیان کرد: ما در بخش‌های مختلف در حوزه آتش نشانی فعالیت داریم و هم افزایی که در این بخش وجود دارد، نواقص را پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: به طور متوسط در کشور به ازای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت شهری یک ایستگاه و به ازای هر 2500نفر یک آتش نشان باید داشته باشیم که در شهر قزوین و الوند این بحث رعایت شده و در دیگر شهرها این امر را نداریم.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: ۱۱۰دستگاه خودرو نیمه سنگین و سنگین در سطح استان داریم که با متوسط فاصله زیادی دارد و بحث دیگر پیشگیری است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و دستگاه‌هایی مانند استاندارد باید در این بخش آمده و نقش خود را بیشتر ایفا کنند.

وی اذعان کرد: در بحث استاندارد آسانسور هم باید الزمات رعایت شود که این بر عهده ماست که در شورای استاندارد موارد لازم مصوب شود که می‌تواند آمار حوادث را کاهش دهد، زیرا هرچه تجهیزات و نیروی انسانی داشته باشیم ولی پیشگیری نشود به هدف خود نمی‌رسیم.

فرخزاد تأکید کرد: آموزش همگانی موضوعی است که باید صورت گیرد و باید در شهرداری‌ها، صنعت و بخش روستایی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

با بودجه مصوب فقط می‌توان حقوق پرسنل را پرداخت کرد
وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که باید اتفاق بیفتد این است که از پرسنل آتش نشانی و هم تجهیزات برای سایر موضوعات استفاده نشود.

در ادامه مدیر آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری الوند اظهار کرد: مشکلات ما حادتر از سازمان‌های دیگر است به طوری که در خصوص بودجه، در سال ۹۶ بودجه آتش نشانی الوند ۳ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان بوده که ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون آن محقق شد و در سال ۹۷ این بودجه به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون رسید که با ۴۲ نفر نیرو فقط می‌توانیم حقوق پرسنل را تأمین کنیم.

حبیبی اضافه کرد: از هفتم مهرماه سال ۹۶ تا ششم مهرماه سال ۹۷ تعداد ۳۱۴ مورد حریق و حادثه داشتیم که در شش ماهه سال ۹۷ تعداد ۲۲۰ مورد حریق و حادثه داشتیم، زیرا بارندگی اوایل سال بسیار و اواسط سال حریق گندم‌زار زیاد بوده است.

وی عنوان کرد: زمان رسیدن پرسنل ما به محل حادثه، سه دقیقه است و در ۲ سال گذشته ما خرید لوازم آتش نشانی نداشتیم و نتوانستیم نیروها را بیمه حوادث کنیم.

چگینی، مدیر آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری محمدیه در این نشست گفت: شهر محمدیه با ۱۰۰هزار نفر جمعیت از شهرهای پرجمعیت استان است و با توجه به اینکه در ناحیه شهری مهرگان یک هزار و ۵۱ بلوک ساختمانی وجود دارد.

وی افزود: تجهیزات آتش‌نشانی جوابگوی این منطقه نیست و خواستار هستیم در خصوص تجهیزات و نیروی انسانی مساعدت لازم صورت گیرد تا در صورت بروز حادثه و آتش سوزی بتوانیم اقدام لازم را داشته باشیم.

در ادامه شاه محمدی مدیرآتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبیک ابراز کرد: ما در شاهراه اصلی و ورود اصلی استان هستیم و معضلی که در اتوبان داریم این است که هلال احمر مستقر است، اما عملیات نجات انجام نمی‌دهد و ما این عملیات را انجام می‌دهیم و از سال ۸۰ ما ۲۱ نفر نیرو داریم و کمبود نیرو و تجهیزات از جمله مشکلات ما در این شهر است.

مدیران آتش نشانی شهرستان‌های تاکستان و بوئین زهرا هم کمبود تجهیزات و کمبود نیروی انسانی را از جمله مشکلات آتش نشانی در مناطق خود عنوان کردند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان