۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ثبت‌نام زائران اربعین‌حسینی در۴۵دفتر زیارتی انجام می‌گیرد
کد خبر: ۳۲۸۶۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۷ ساعت: ۱۰:۱۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین:

ثبت‌نام زائران اربعین‌حسینی در۴۵دفتر زیارتی انجام می‌گیرد

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: حدود ۴۵ دفتر زیارتی دائمی و موقت آماده ثبت‌نام از زائران اربعین حسینی در سطح استان است.

 ثبت‌نام زائران اربعین‌حسینی در۴۵دفتر زیارتی انجام می‌گیرد
علیرضا کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به نحوه ثبت‌نام زائران اربعین حسینی اظهار کرد: ثبت نام زائران حسینی برای حضور در مراسم اربعین در کربلا از 5 مهرماه آغاز شده و برای این امر سامانه سماح معرفی شده است.

وی با بیان اینکه حدود 45 دفتر زیارتی در سطح استان برای ثبت‌نام زائران فعال است، عنوان کرد: این دفاتر که به صورت دائمی و موقت در سطح استان فعال است کار ثبت‌نام زائران به منظور حضور در مراسم روز اربعین را برعهده دارند.

این مسئول ادامه داد: علاقمندان به حضور در پیاده روی اربعین می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی سطح استان نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

سال گذشته 2هزار نفر ویزای جعلی داشتند

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین تصریح کرد: ترتیبی اتخاذ شده که وجوه دریافتی از ثبت‌نام‌کنندگان به صورت ریالی پرداخت شده و نیازی به ارز نیست.

به گفته کلانتری، ارزی که بابت این سفر پرداخت می‌شود ارز ثانویه است که با توجه به محاسبات انجام شده با قیمت حدود 8 هزار تومان در اختیار زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: گذرنامه این افراد باید 6 ماه اعتبار داشته باشد؛ بنابراین زائران باید دقت داشته باشند اگر گذرنامه‌ای دارند که تا زمان حرکت 6 ماه اعتبار ندارد باید نسبت به تمدید گذرنامه خود اقدام کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین با هشدار به زائران نسبت به عدم تهیه گذرنامه جعلی یادآور شد: سال گذشته بیش از 2 هزار نفر از افرادی که قصد حضور در مراسم روز اربعین را داشتند با گذرنامه جعلی به این سفر اقدام کرده بودند که این امر موجب شد در مرزها جلوی خروج آن‌ها گرفته شود بنابراین از زائران عزیز تقاضا داریم از تهیه گذرنامه‌ جعلی خودداری کنند.
انتهای پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان