۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پمپئو بار دیگر ایران را به حمله به اماکن دیپلماتیک آمریکا در عراق متهم کرد
کد خبر: ۳۲۸۶۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۷ ساعت: ۹:۲۳ ↗ لینک کوتاه

پس از صدور دستور تعطیلی کنسولگری امریکا کشور در بصره؛

پمپئو بار دیگر ایران را به حمله به اماکن دیپلماتیک آمریکا در عراق متهم کرد

وزیر خارجه آمریکا پس از صدور دستور تعطیلی کنسولگری این کشور در بصره، بار دیگر ایران را به نقش‌آفرینی در حمله به اماکن دیپلماتیک آمریکا در عراق متهم کرد.

پمپئو بار دیگر ایران را به حمله به اماکن دیپلماتیک آمریکا در عراق متهم کرد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  به نقل از واشنگتن اگزمینر، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، پس از صدور دستور تعطیلی کنسولگری این کشور در بصره، بدون ارائه هیچ شواهدی، بار دیگر ایران را به نقش‌آفرینی در حمله به اماکن دیپلماتیک آمریکا در عرق متهم کرد. 

وی در این باره گفت: «من به دولت ایران گفته‌ام که ایالات متحده، ایران را "مسئول مستقیم" هرگونه آسیبی به آمریکایی‌ها یا دارایی‌های دیپلماتیک آمریکا در عراق یا هر جای دیگر قلمداد خواهد کرد؛ خواه این حملات مستقیماً به دست نیروهای ایرانی انجام شوند یا توسط شبه‌نظامیان وابسته به آنها.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین ادعا کرد: «تهدیدات علیه پرسنل و دارایی‌های ما در عراق از جانب ایران، نیروی قدس سپاه پاسداران و شبه‌نظامیانی که تحت کنترل و هدایت قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، هستند، طی هفته‌های گذشته افزایش یافته است. اخیرا از جمله در ۲۴ ساعت گذشته شلیک‌های متعددی به سمت کنسولگری ما در بصره و سفارت‌مان در بغداد صورت گرفته است.»

پمپئو اضافه کرد: «مقامات آمریکایی تاکید کرده‌اند که اگر حمله مستقیمی علیه دیپلمات‌های آمریکایی صورت گیرد، پرزیدنت ترامپ تمایزی بین ایران و شبه‌نظامیان موردحمایت آن در عراق قابل نخواهد شد. رئیس‌جمهور و من اولویت مهمتری از تامین امنیت و سلامت شهروندان آمریکایی از جمله دیپلمات‌ها و پرسنل نظامی خودمان در خارج از کشور نداریم.»

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان