۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین جمعیت سالمندی قزوین به ۱۰درصد رسید/ ۵هزار ناشنوا تحت پوشش بهزیستی
کد خبر: ۳۲۸۴۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۵ ساعت: ۱۵:۲۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان:

جمعیت سالمندی قزوین به ۱۰درصد رسید/ ۵هزار ناشنوا تحت پوشش بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه ۱۰ درصد از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند؛ گفت: ماهیانه بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مستمری به مددجویان پرداخت می‌شود.

جمعیت سالمندی قزوین به ۱۰درصد رسید/ ۵هزار ناشنوا تحت پوشش بهزیستی
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علیرضا وارثی عصر امروز(پنج‌شنبه) در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته جهانی ناشنوایان و سالمندان در سالن کنفرانس اداره‌کل بهزیستی استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: از تاریخ 2 تا 8 مهرماه با عنوان هفته جهانی ناشنوایان نامگذاری شده که برای این منظور برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: ناشنوایان یکی از گروه‌های هدف بهزیستی هستند که مشکل جدی آنها در حوزه اشتغال و بیان نیازهایشان است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: در استان قزوین 5178 نفر تا به امروز به بهزیستی استان مراجعه کرده‌اند که دارای محدودیت شنوایی از کم‌شنوایی تا ناشنوایی هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد 2120 نفر خانم و 3058 نفر آقا هستند که بیشترین آمار با 2464 نفر مربوط به شهر قزوین و کمترین آمار با 164 نفر مربوط به شهرستان آوج است؛ ضمن اینکه از این تعداد 25 نفر زیر 2 سال بوده و 132 نفر کمتر از 6 سال هستند.

ماهانه بیش از 20 میلیارد ریال مستمری به مددجویان پرداخت می‌شود
وارثی تصریح کرد: به منظور پیشگیری از معلولیت کم‌شنوایی و ناشنوایی دو برنامه از سوی سازمان بهزیستی اجرا می‌شود که در این راستا در سال جاری 9100 نفر در طرح غربالگری شنوایی مورد بررسی قرار گرفتند که از این تعداد 20 نفر کم شنوا شناسایی شده که برای دریافت خدمات تخصصی به مراکز مورد نظر ارجاع شدند.

وی در ادامه بیان کرد: بین گروه سنی 18 تا 45 سال افراد دارای معلولیت ناشنوایی و کم شنوایی 2529 نفر واجد شرایط اشتغال هستند که از این تعداد 520 نفر شاغل بوده و در ادارات، صنایع و بنگاه‌های زودبازده یا به صورت خود اشتغالی مشغول فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: چنانچه کارفرمایان آمادگی ایجاد اشتغال برای افراد دارای معلولیت داشته باشند سازمان بهزیستی از آنها در پرداخت 23 درصد بیمه سهم کارفرما حمایت می‌کند.

وارثی ابراز کرد: برای رفع مشکل مسکن معلولان در مجموع 3300 مسکن در استان ساماندهی شده است که بیش از 50 درصد آن واگذار شده است.

این مسئول گفت: در حوزه آموزش و تحصیل نیز به 111 نفر افراد دارای معلولیت کم شنوایی و ناشنوایی کمک هزینه تحصیل پرداخت می‌شود.

هیچ پشت نوبتی در بحث نگهداری از سالمندان نداریم
وی با بیان اینکه 10 درصد از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند؛ تصریح کرد: بیش از 10 هزار سالمند به بهزیستی استان قزوین مراجعه کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه هیچ پشت نوبتی در بحث نگهداری از سالمندان نداریم؛ عنوان کرد: 1271 نفر از سالمندان استان به صورت ماهیانه مستمری از بهزیستی دریافت می‌کنند که این مبلغ بین 160 تا 400 هزار تومان بستگی به تعداد عائله دارد.

وی عنوان کرد: طی یکسال گذشته بیش از 290 درصد افزایش از نظر پذیرش افراد نیازمند دریافت مستمری داشتیم؛ به طوریکه این آمار از 5 هزار نفر به 17 هزار نفر رسیده است.

وارثی در پایان با اشاره به اینکه 2 هزار نفر در استان قزوین پشت نوبت دریافت مستمری هستند؛ گفت: بهزیستی استان قزوین ماهیانه بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون تومان مستمری توانبخشی به مددجویان پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان