۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین شریعتمداری در یک قدمی استیضاح قرار دارد
کد خبر: ۳۲۸۰۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۳ ساعت: ۸:۳۷ ↗ لینک کوتاه

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

شریعتمداری در یک قدمی استیضاح قرار دارد

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بخشی از آشفتگی وضعیت اقتصادی مربوط به تحریم‌ها است اما بیشتر مشکلات در این حوزه به بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و نحوه نظارت بر بازار برمی‌گردد.

شریعتمداری در یک قدمی استیضاح قرار دارد
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: این مسئله هفته آینده حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه تغییر وزیر صنعت، معدن و تجارت فعلا قطعی نشده است افزود: استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت دوشنبه هفته آینده در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

حسینی‌کیا گفت: نکته‌ای که وجود دارد این است که احتمالا دولت در هفته آینده برخی از وزراء را معرفی کند و این احتمال می‌رود که در برخی وزارتخانه‌ها تغییراتی رخ دهد.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت صنعت رسالت بسیار سنگینی برعهده دارد اما عملکرد کلی این وزارتخانه نمره قبولی بالا را ندارد.

بخش اعظم مشکلات اقتصادی به دلیل عملکرد ضعیف وزارت صنعتاست
این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بخشی از آشفتگی وضعیت اقتصادی مربوط به تحریم‌ها است اما بیشتر مشکلات در این حوزه به بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و نحوه نظارت بر بازار برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی اولین گام برای بهبود وضعیت اقتصادی است ابراز کرد: طراحی یک سامانه جامعی که از تولید تا مصرف بر کالاها نظارت داشته باشد از جمله کارهای ضروری در حوزه اقتصاد است.

حسینی‌کیا تصریح کرد: برخورد قاطع با کسانی که در نظام اقتصادی اخلال ایجاد می‌کنند، مبارزه جدی با قاچاق و جهت دهی به منابع مالی به سمت تولید و اشتغال باید در دستور کار دولت و سایر قوا قرار گیرد.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در برخی مسائل هم نیاز به فرهنگ سازی داریم چراکه وقتی مردم احساس می‌کنند کالایی گران شده است همه منابع مالی را به آن سمت هدایت می‌کنند.

وی در پایان افزود: حدود ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم است که دولت باید آن را به سمت تولید و اشتغال جهت دهی کند تا بخشی از این التهابات کاهش یابد.

استیضاح محمد شریعتمداری وزیر صنعت،‌معدن و تجارت با بیش از ۷۰ امضای نمایندگان مجلس شورای اسلامی سه شنبه ۶ شهریورماه ۹۷ تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان