۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب دفاع مقدس/در ساخت المان‌ شهدای گمنام خوزنین بی‌مهری‌ شد
کد خبر: ۳۲۷۹۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲ ساعت: ۱۵:۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین اعلام کرد:

رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب دفاع مقدس/در ساخت المان‌ شهدای گمنام خوزنین بی‌مهری‌ شد

مدیرکل حفظ آثار قزوین گفت: درخواست‌های زیادی از مناطق مختلف استان قزوین برای میزبانی از شهدای گمنام انجام شده اما بی مهری‌هایی هم شده و المان‌های نیمه‌کاره در استان وجود دارد.

رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب دفاع مقدس/در ساخت المان‌ شهدای گمنام خوزنین  بی‌مهری‌ شد
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ مهدی طاهرخانی امروز(دوشنبه) در دیدار با تعدادی از اهالی رسانه که به همت بسیج رسانه قزوین انجام شد، اظهار داشت: رسانه‌ها نقش مهمی در تبیین دستاوردهای دفاع مقدس دارند.

وی ضمن تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای در مقابله با جنگ نرم دشمن عنوان کرد: امروز ابزار رسانه می‌تواند در حوزه مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن اثرگذار باشد که بسیج رسانه می‌تواند در این حوزه تاثیرگذار باشد.

طاهرخانی ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش عنوان کرد: حفظ آثار خانه اصحاب رسانه است و امید داریم با کمک رسانه ها بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس را برای همه معرفی کنیم.

وی عنوان کرد: تاریخ دفاع مقدس هیچ‌گاه فراموش نمی شود و بنا به گفته مقام معظم رهبری هرچه در این حوزه بنویسیم کم است چراکه لایه‌های پنهان دفاع مقدس فراوان است که هر سال واکاوی می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین ادامه داد: امروز مشخص شدن لایه‌های پنهان دفاع مقدس را می توان در شهید حججی ها مشاهده کرد اما زمان زیادی لازم است تا این دستاوردها به نسل جوان منتقل شود.

طاهرخانی تصریح کرد: در مسیر بیان دستاوردهای دفاع مقدس باید این موضوع را دریافت که هرچه زمان بگذرد دسترسی به خانواده درجه یک شهدا سخت‌تر می‌شود به همین دلیل رسانه‌ها باید برای کار در حوزه دفاع مقدس زمان را از دست ندهند.

وی ادامه داد: زندگی بسیاری از شهدا و رزمندگان دفاع مقدس چراغ راه جوانان و نسل جدید است، رزمندگانی که حتی بعد از مجروحیت نیز با معنویت خود به سمت دشمن هجوم می‌برند که این یادگاران باید معرفی شوند.

خبرنگاران شهید زندگی جذابی دارند

طاهرخانی ضمن اشاره به شاخص های دفاع مقدس یادآور شد: خبرنگاران شهید در استان قزوین هم زندگی جذابی دارند که باید این ستاره‌های درخشان به مردم معرفی شوند چراکه امروز نیازمند فرهنگ مقاومت پشت سر رهبری هستیم.

وی ادامه داد: حرکت در مسیر رهبری، انسان را از گمراهی نجات می‌دهد و خط اصلی حرکت را رهبری مشخص می‌کنند که همه ما نیز وظیفه داریم برای کسب موفقیت در مسیر رهبری حرکت کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: همه باید برای برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان تلاش کنند و دست به دست هم کنگره‌ای در حد نام و شان شهدای استان قزوین برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال از بین بردن تجمعات عظیم حسینی مانند اربعین است که در این حوزه رسانه‌ها می توانند با آگاه سازی و تبیین فرهنگ عاشورا و ارائه اطلاعات درست به مردم با نقشه دشمن در این جبهه نیز مقابله کنند.

طاهرخانی عنوان کرد: رزمندگان دفاع مقدس در عملیات‌هایی مانند خیبر به سختی اطلاعات را کسب و به فرماندهان ارائه می‌دادند و این کار امروز نیز به عهده رسانه‌ها و بسیج رسانه است که باید مانند اطلاعات عملیات در دفاع مقدس، فرماندهان را برای مقابله با دشمن یاری کنند.

شناسایی یک شهید گمنام
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین تاکید کرد: 72 شهید گمنام در استان تشییع و تدفین شده‌اند که یک شهید به نام شهید شمسی‌پور شناسایی شده است.

طاهرخانی افزود: درخواست‌های زیادی از مناطق مختلف استان برای میزبانی از شهدای گمنام انجام شده است اما بی‌مهری‌هایی هم شده و المان‌های نیمه‌کاره در استان وجود دارد که می‌توان به ساخت المان در روستای خوزنین شهرستان بوئین‌زهرا اشاره کرد.

وی تصریح کرد: حدود 200 شهید مفقودالاثر در استان قزوین داریم که هنوز خبری از پیکر آنها نیست و امید داریم خانواده‌های چشم انتظار از این انتظار بیرون بیایند.

طاهرخانی ضمن اشاره به احداث باغ موزه دفاع مقدس در استان عنوان کرد: راه اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس در دستور کار است که امید داریم امسال با برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان کار احداث این مرکز هم جلو برود.

وی ادامه داد: هر سال 30 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس رونمایی می شود و امسال نیز در نظر داریم تا زمان برگزاری کنگره 3 هزار شهید بتوانیم 10 جلد کتاب را رونمایی کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: از سال گذشته تدریس دفاع مقدس در مدارس سازمان‌یافته‌تر شده است و امید داریم همه اقشار محصل از این منبع عظیم دفاع مقدس بهره مند شوند و در این عرصه مشکلات نیز وجود دارد ولی همه باید کمک کنند تا دستاوردهای دفاع مقدس به نسل های آینده منتقل شود.

طاهرخانی تاکید کرد: شهدا و رزمندگان در دفاع مقدس مظلوم بودند و امروز نیز کار در این حوزه با مظلومیت انجام می شود و بسیج رسانه و اصحاب رسانه انقلابی می توانند با بیان انتقادات و پبشنهاداتشان یاریگر دستگاه های فعال در این حوزه باشند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس با وجود مشکلات یک هزار و 500 کامیون از کمک‌های مردمی از قزوین تنها در یک روز به جبهه ارسال شد و امروز باید این فرهنگ بازخوانی شود که چه رشادت‌هایی صورت گرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یادآور شد: تاکنون 70 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس در سه سال اخیر چاپ شده که این عدد تا پایان سال به یکصد جلد می‌رسد که حدود 10 جلد از این کتاب ها به حوزه بانوان ایثارگر و رزمنده و امدادگر اختصاص یافته است.

طاهرخانی افزود: سعی داشته‌ایم تا نقش همه اقشار در دفاع مقدس را در کتاب های چاپ شده ارائه دهیم ولی محدودیت های زیادی برای چاپ داشتیم که البته اگر کمک مسؤولان افزایش یابد کار نشر کتاب نیز ظرفیت افزایش را در حوزه دفاع مقدس دارد.
انتهای پیام/2002

منبع: فارس قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان