۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین دنیای آزاد رسانه در غرب دروغی بزرگ است/ اگر اقتصاد مقاومتی اجرا شده‌بود، محتاج واردات پوشک نبودیم
کد خبر: ۳۲۷۹۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲ ساعت: ۱۰:۴۸ ↗ لینک کوتاه

خبرنگار اسبق صدا و سیما در نیویورک:

دنیای آزاد رسانه در غرب دروغی بزرگ است/ اگر اقتصاد مقاومتی اجرا شده‌بود، محتاج واردات پوشک نبودیم

خبرنگار اسبق صدا و سیما در نیویورک گفت: اگر اقتصاد ما بر مبنای اقتصاد مقاومتی ساخته شده بود امروز محتاج واردات پوشک نبودیم، مسیر درستی را در حوزه اقتصاد طی نکردیم و زمینه مشکلات را فراهم کردیم.

دنیای آزاد رسانه در غرب دروغی بزرگ است/ اگر اقتصاد مقاومتی اجرا شده‌بود، محتاج واردات پوشک نبودیم
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ مرتضی غرقی در سلسله نشست‌های «مقاومت همچنان باقیست» که به همت بسیج رسانه استان قزوین در سالن شهید حسن پور سپاه برگزار شد، اظهار کرد: برای داشتن جهان بینی مناسب باید تاریخ انقلاب اسلامی را به خوبی مطالعه کرده باشیم؛ در این صورت می‌توان حق و باطل را به خوبی ازهم تشخیص داد و علت دشمنی استکبار جهانی را متوجه شد. 

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران با پیروزی خود فرهنگ عظیمی در جهان ایجاد کرد که هدف دشمن این است که از تششع نور آن به دیگر کشورهای جهان جلوگیری کند و این انقلاب را درون مرزهای خود مهار کرده و مانع صدور آن شوند و تحمیل جنگ تحمیلی به ایران با این هدف صورت گرفت. 

این کارشناس رسانه اذعان کرد: دشمن برنامه هسته ای ایران را پس از جنگ برای فشار به ایران اسلامی راه اندازی کرد، شش قطعه نامه علیه ایران تصویب کردند تا با انداختن پوست خربزه ای زیر پای کشورمان مانع پیشرفت ما شوند. 

وی ادامه داد: برنامه هسته ای و تحریم علیه ایران مانع توسعه ایران نشد و در این فضا آنها به دنبال جنگ نرم رفتند، دشمن پس از جنگ سخت با جنگ نرم به دنبال هویت‌زدایی از جوانان و ملت ایران است تا ارزش‌ آرمان‌های انقلاب را کمرنگ کرده و ما را بی‌هدف و بی‌هویت کنند. 

خبرنگار سابق خبرگزاری صدا و سیما ابراز کرد: جوانان تربیت شده در انقلاب اسلامی دارای هویت و هدف هستند و این موضوع مانع نفوذ دشمن به قلب جوانان ما می‌شود، بنابراین آنها به دنبال استحاله این تفکر انقلابی هستند. 

وی تصریح کرد: با بررسی جنگ سخت و نرم متوجه می‌شویم که جنگ سخت کشورها هدف قرار می‌گیرند و در جنگ نرم تفکر انسان‌ها، در جنگ سخت اتاق جنگ وجود دارد و عملیات‌ها با بررسی زمین استقرار دشمن مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
این کارشناس رسانه اضافه کرد: در جنگ نرم اتاق فکر وجود دارد فرماندهان نظامی تصمیم گیری نمی‌کنند بلکه سردبیران، متفکران جامعه به عنوان افسران جنگ نرم برای این اتاق فکری برنامه ریزی خواهند کرد، در جنگ نرم برنامه ریزان حوزه رسانه حضور دارند و رسانه آنها قلم، رادیو و تلویزیون و رسانه است.  

وی گفت: در جنگ نرم، تفکر آدم‌ها بدون جنگ و خونریزی تسخیر می‌شود و سرباز دشمن خواهند شد، باید بدانیم دنیای آزاد رسانه و جریان رسانه ای در غرب دروغی بزرگ است و جریان رسانه ای در امریکا یکسو عمل می‌کند. 

غرقی بیان کرد: ایران اجازه فعالیت رسانه ای در مجامع امریکایی را ندارد و فقط خبرنگارای ما در حیطه سازمان ملل کار می‌کنند، در صورتی که خبرنگاران زیادی از امریکا هر روز در ایران حضور پیدا می‌کنند و به تهیه خبر و گزارش مشغول هستند.  

وی تاکید کرد: رسالت ما به عنوان رسانه‌چی بسیار سنگین است و مردم ما را به خوبی رصد می‌کنند، ما باید اولین کسانی باشیم که اجراکننده قانون و مطالبه‌گر باشیم و مسیر مناسب برای حل مشکلات را پیشنهاد دهیم وظیفه ما فقط نقد معضلات نیست.  

خبرنگار اسبق صدا و سیما در نیویورک تصریح کرد: خبرنگار باید زوایای پنهان مسائل را به مسئولان گزارش دهد و در کنار نقد مسائل، موضوعات مختلف را بررسی کند، خبرنگار باید به میزانی به مسائل سطح شهر و استان خود مسلح باشد که مسئولان خاضعانه در برابر او بایستند.

وی ابراز کرد: ۱۷۰میلیون دلار بودجه امریکا برای براندازی ایران اسلامی مصوب شده است که در حوزه تروریست و فضای مجازی و نشر رسانه ای استفاده شود، همچنین هم اکنون ۲۲۰ کانال فارسی زبان در حال اجرای برنامه برای مردم کشور ماست تا با هزینه میلیون‌ها دلار تفکر مردم را تحت سیطره خود قرار دهد.  

این کارشناس رسانه عنوان کرد: ما باید در بین مردم روشنگری کنیم که دشمن دلسوز ما نیست و هزینه کردن کلان در حوزه رسانه در همین راستا صورت می‌گیرد، اگر درک صحیحی از شرایط و محیط پیرامون خود داشته باشیم زمینه آگاهسازی مردم خود را فراهم خواهیم کرد. 

وی اذعان کرد: خبرنگار سرباز ملت و چشم‌ها و گوش‌های بینای ملت است، باید اتفاقات را رصد کرده و تحلیل و تبیین کنیم؛ طی ۴۰ سال گذشته چرا رسانه‌های ما اعتبار خود را از دست داده اند؟ چرا مردم باید بی بی سی را با رسانه‌های داخلی مقایسه کنند.
 
غرقی ادامه داد: مردم هیچ زمانی فکر نمی‌کنند ما به دنبال مسائل ملی هستیم بلکه آنها گمان می‌کنند ما برای مسائل جناحی خود کار می‌کنیم، زمانی که دشمن روبروی ما قرار دارد هیچ کس حق ندارد ما را در دسته بندی جناحی قرار دهد.  

وی اضافه کرد: خبرنگار نباید در قالب حزب و جناحی بگنجد، بلکه یک نیروی فراجناخی است که رصدکننده مشکلات مردم است، برخوردهای جناحی عاملی است که اعتبار رسانه را خدشه دار کرده است.
  
خبرنگار اسبق صدا و سیما در نیویورک بیان کرد: خبرنگار باید همه حرف‌ها را بشنوند و حرف درست را عملیاتی کنند؛ در فضای مسموم نمی‌توان کار تاثیرگذار انجام داد، یکی از ضعف‌های موجود در عرصه رسانه این است که ما خیلی بیسواد هستیم و اهل مطالعه نیستیم.  

وی افزود: هدف همه اصحاب رسانه حفظ انقلاب و مردم ایران است و نباید در مسیری قدم برداریم که همدیگر را تخریب کنیم، مشکلات کشور زیاد است اما انتقادات ما باید در مسیری باشد که به اصل نظام آسیبی وارد نشود.
 
 
غرقی گفت: ما باید قدردان مدیریت مقام معظم رهبری باشیم، امروز روسای جمهور برخی از کشورهای منطقه درحال مشورت گرفتن از رهبر ما هستند، رهبری یک مقام بسیار ممتاز در سطح جهان است اما متاسفانه ما توانایی حمایت از این شخصیت و مدیریت ایشان را نداریم.
 
وی ابراز کرد: اگر اقتصاد ما بر مبنای اقتصاد مقاومتی ساخته شده بود امروز محتاج واردات پوشک نبودیم، مسیر درستی را در حوزه اقتصاد طی نکردیم و زمینه مشکلات را فراهم کردیم.
 
این کارشناس رسانه تصریح کرد: خبرنگاری که حرفش منطق دارد باید دارای جسارت باشد و واهمه و ترسی از هجمه‌ها نداشته باشد، شهدا با فدا کردن جان خود انقلاب را برای ما حفظ کنند ما به چه میزان توانستیم در حوزه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی و نظامی و اجتماعی حافظ این دستاوردها باشیم.

وی با بیان اینکه خبرنگار سرباز فرهنگی کشور است، تاکید کرد: ما با بیان حقایق باید اعتماد مخاطبان خود را جلب کنیم تا گوش آنها به رسانه‌های خارجی نباشد؛ البته منافع ملی را درنظر بگیریم و برای مردم جا بیندازیم که محدودیت‌های رسانه داخلی به دلیل حفظ منافع ملی کشور است.

خبرنگار اسبق صدا و سیما در نیویورک اذعان کرد: یک رسانه ای نباید جذب قدرت‌های زور و تزویر شود، زیرا زمانی که برچسب به ما زده شد اعتماد مردم به ما از بین می‌رود، ما در عرصه جنگ روانی و تبلیغاتی متاسفانه منفعلانه عمل می‌کنیم.
  
وی در پایان اظهار کرد: خبرنگار باید همه جانبه‌نگر و فراجناحی باشد، در عرصه رسانه نوعی دودستگی وجود دارد در صورتی که ما باید همه مسائل را در قالب منافع ملی تعریف کنیم تا مشکلات کشور حل شود. 
انتهای پیام/2002

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان