۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۲۵مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی قزوین تولید می‌شود
کد خبر: ۳۲۷۸۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲ ساعت: ۱۰:۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان:

۲۵مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی قزوین تولید می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: ۸ واحد تولید کننده برق مقیاس کوچک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با ظرفیت تولید ۲۵ مگاوات برق به بهره‌برداری رسید.

۲۵مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی قزوین تولید می‌شود
حمیدرضا خانپور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: همگام با اجرای سیاست‌های حمایتی دولت در تأمین برق واحدهای صنعتی متوسط و کوچک تاکنون نسبت به انعقاد قرارداد و استقرار ۴۰ متقاضی احداث واحد نیروگاه مقیاس کوچک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اقدام شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به میزان زمین واگذار شده به این بخش افزود: تاکنون ۵۷ هزار مترمربع زمین در شهرک‌های صنعتی کاسپین ۱ و ۲، لیا، حکیمیه، حیدریه، آراسنج، خرمدشت، اسفرورین، آوج، الموت و دانسفهان به متقاضیان احداث نیروگاه مولدهای مقیاس کوچک واگذار شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۱۰ واحد دیگر نیروگاه مقیاس کوچک در مرحله نصب سوله و ۵ واحد در مرحله نصب ماشین آلات می باشند که با راه اندازی این واحدها ۳۰ مگاوات برق تولید و به ظرفیت موجود شهرک‌ها افزوده میشود.

خانپور از برگزاری کارگروه ویژه پایش برای قراردادهای راکد خبر داد و گفت: در راستای عدم اجرای تعهدات قراردادی واحدهای احداث کننده نیروگاه مولد برق مقیاس کوچک ( CHP ) در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در کارگروه ویژه پایش و با حضور نمایندگان شرکت‌های توزیع نیروی برق، گاز، نماینده صمت و خانه صنعت و معدن استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی قزوین با اشاره به مزیت‌های احداث نیروگاه‌های برق در شهرک‌های صنعتی استان قزوین اظهار داشت: کاهش آلودگی محیط زیست، افزایش بهره‌وری، استفاده از سوخت طبیعی گاز، افزایش پایداری شبکه برق و بهره گیری در مواقع حوادث غیرمترقبه و بحران از جمله مهم‌ترین مزیت‌های احداث این نیروگاه‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان