۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اختصاص اعتبار ۹۹ میلیارد تومانی برای اشتغال مددجویان قزوین
کد خبر: ۳۲۷۸۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲ ساعت: ۱۰:۴ ↗ لینک کوتاه

طی سال ۹۷ صورت می‌گیرد؛

اختصاص اعتبار ۹۹ میلیارد تومانی برای اشتغال مددجویان قزوین

طی سال ۹۷ اعتبار ۹۹ میلیارد تومانی برای اشتغال مددجویان کمیته امداد استان قزوین اختصاص می‌یابد که بخشی از اعتبار داخلی و بخش دیگر از محل تسهیلات بانکی تأمین می‌شود.

اختصاص اعتبار ۹۹ میلیارد تومانی برای اشتغال مددجویان قزوین
مجید مؤمنی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اشتغال را یکی از دو بال حرکت این نهاد در خدمت به محرومان دانست و بیان کرد: مددجو تا زمانی که به استقلال معیشتی دست نیابد همچنان نیازمند و فقیر باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: استقلال معیشتی نیز با اشتغال رقم می‌خورد از این رو برنامه اشتغال زایی کمیته امداد امام (ره) با رویکرد توانمندسازی مددجویان با جدیت پیگیری می‌شود و بسته‌های حمایتی و روش‌های مختلفی برای ایجاد اشتغال اجرا شده و می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به برنامه‌های سال 97 برای اشتغال زایی مددجویان افزود: طی سال 97 اعتبار 99 میلیارد تومانی برای اشتغال مددجویان کمیته امداد استان قزوین اختصاص می‌یابد که بخشی از اعتبار داخلی و بخش دیگر از محل منابع بانکی تأمین می‌شود.

وی اعلام کرد: طی سال 97 اعتبار 99 میلیارد تومانی برای اشتغال مددجویان کمیته امداد استان قزوین اختصاص می‌یابد که بخشی از منابع داخلی کمیته امداد و بخش دیگر از محل تسهیلات بانکی تأمین می‌شود.

مؤمنی عنوان کرد: از این رقم بیش از 54 میلیارد و 800 میلیون تومان برای ایجاد دو هزار و 195 فرصت شغلی در روستاها در نظر گرفته شده و 32 میلیارد تومان نیز برای 160 طرح اشتغال زایی در نظر گرفته شده است.

وی درباره نحوه دریافت این تسهیلات عنوان کرد: تسهیلات اشتغال به مددجویانی اختصاص می‌یابد که دارای مهارت بوده و مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای دال بر مهارت آموزی باشند از طرفی حداکثر تسهیلات پرداختی 20 میلیون تومان است که این رقم با توجه به نظر کارشناسی است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ابراز کرد: در مشاغل چون ایجاد خرده فروشی و فروشندگی با توجه به اشباع بازار کار تسهیلاتی نداریم بلکه اولویت پرداخت تسهیلات برای مشاغل مورد نیاز جامعه است چراکه سیاست کمیته امداد ایجاد اشتغال پایدار است.

وی با اشاره به ارائه بسته‌های مختلف برای اشتغال زایی مددجویان گفت: کمیته امداد امام (ره) به کارفرمایانی که مددجویان را بکارگیری کند برای هر نفر 20 میلیون تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌کند همچنین کارفرما در صورت بکارگیری مددجو تا دو سال حق بیمه‌ای برای مددجو پرداخت نمی‌کند و این هزینه را کمیته امداد امام (ره) پرداخت می‌کند.

مؤمنی گفت: کمیته امداد آمادگی دارد حتی براساس نیاز کارفرمایان نیروها را آموزش داده و برای کار مورد نظر و تخصصی کارفرما آماده کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان